Reply on: gejza #245908:
Celý koncept staviaš na tom, že by problematika dopravy mala byť na pleciach zdrojovej obce. Ale! Aj cieľovej obci by malo záležať na tom, akým dopravným prostriedkom sa obyvatelia zdrojovej obce dopravia.Ono zbytočne budeš ako cieľová obec mať perfektnú MHD, ak Ti príde denne 100k ľudí autami, lebo si niekto iný neplní svoje povinnosti, máš problém.
Našťastie zákon na toto pozná odpoveď a povinnosť zabezpečiť cezhraničnú dopravu má kraj. Ale to, či z Kittsee prídu ľudia autami alebo busmi by nemalo byť ľahostajné ani Bratislave.
Nedávno to tam rozširovali a mám pocit že to je väčšie/s lepšou ponukou ako Hainburg. Plus je to o niečo bližšie/menej upchatie.
810zssk
Prípadná linka Bratislava - Kittsee by K1 určite obsluhovať mala, ale K1 nevnímam ako dôvod jej zriadenia. Skôr je to pre obsluhu miestnych obyvateľov čo dochádzajú do BA (prípadne miestnych obyvateľov čo idú do BA len občas, ale tým podporujú našu ekonomiku). Z tohto hľadiska je možno lepšia linka cez Berg, keďže obslúži dedinu navyše, než by bola linka cez Kopčany. Ale zas tá druhá možnosť prináša možnosti synergie s 80kou, takže by sa za rovnaké peniaze mohol dať ponúknuť lepší interval.
Ja som mal dlhšie koncept linky Most SNP - Berg - Kittsee - Jarovce, ktorá by jednak riešila spojenie Kittsee a Bergu s Bratislavou, a sekundárne tiež výrazne lepšila spojenie z juhu Bratislavy do Viedne (kde dnes treba VHD chodiť zachádzkou cez ŽST Petržalka). Sú tam ale dva problémy: Jednak cesta Kittsee - Jarovce je len do 3,5 tony, čiže by tam bola buď potrebná výnimka pre VHD, alebo zvýšenie limitu na 7,5 tony, ktoré by umožnilo aspoň prevádzku minibusu. Druhý problém je ako to otočiť v Jarovciach - je tam teoreticky tá bloková slučka čo občas používa X91 (a s minibusom je prejazdná bez problému), ale tam potom nie je prestup na hrane s MHD. Jedno riešenie pre ten druhý problém čo mi napadlo bolo že by tá linka z Jaroviec išla ďalej až do Rajky, takže by sa zabili dve muchy jednou ranou a zároveň bol prestup medzi touto linkou a MHD na Sadoch.