Reply on: 810zssk #245624:
Dobrý point s tou linkou. Ale celé nariadenie je písané hroznou bruselčinou (bruselskou angličtinou) a preložené je to a lá google translate
A hlavne si to nakresliť, lebo sa tam nehovorí len o súťažení ale aj o tom, že má vykonávať dopravu len v územnej príslušnosti svojho orgánu.
Každopádne, predpokladám, že v civilizovanej časti Európy sa:
a) buď dohodnú objednávatelia na spoločnej linke,
b) je príslušným miestnym orgánom obdoba našej BIDky a všetko je plne legálne.
Ike
Ide o Čl. 5 ods. 2. písm. b.)
Pokiaľ to nezakazuje vnútroštátne právo, každý príslušný miestny orgán bez ohľadu na to, či je to jediný orgán, alebo skupina orgánov, ktoré poskytujú integrované služby vo verejnom záujme v osobnej doprave, sa môže rozhodnúť sám poskytovať služby vo verejnom záujme v osobnej doprave alebo zadať zmluvu o službách vo verejnom záujme priamo právne odlišnému subjektu, nad ktorým vykonáva príslušný miestny orgán alebo v prípade skupiny orgánov aspoň jeden príslušný miestny orgán kontrolu podobnú kontrole, ktorú vykonáva nad vlastnými oddeleniami. Tam, kde príslušný miestny orgán prijme takéto rozhodnutie, sa uplatňuje toto:
podmienkou uplatňovania tohto odseku je, aby interný poskytovateľ a každý subjekt, na ktorý má tento poskytovateľ hoci len minimálny vplyv, vykonával svoje činnosti súvisiace s verejnou osobnou dopravou na území pôsobnosti príslušného miestneho orgánu, okrem odchádzajúcich liniek, alebo iné pomocné prvky tejto činnosti, ktoré zasahujú na územie pôsobnosti susedných príslušných miestnych orgánov, a aby sa nezúčastňoval na verejných súťažiach na poskytovanie služieb vo verejnom záujme v osobnej doprave, ktoré sa organizujú mimo územia pôsobnosti príslušného miestneho orgánu;.
Z toho mi vyplýva, že pokiaľ sa BA so Stupavou nedohodne a nebudú mať zmluvu s DPB ako "konzorcium", tak môže DPB vykonávať dopravu len smerom von z BA