Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #235650:
Ja som zvedavý na ten bus pruh na Dolnozemskej. Neviem kam ho chcú dať. Pred rozvetvením Apollo/Prístavný most kde sa križujú prúdy Dolnozemská/Bosáková asi ťažko. V čase špičiek ráno aj poobede ak sa ide od Bosákovej tak sa jednoducho úplne vpravo ani nedostaneš a tým pádom bežne býva upchatý nájazd na most tak že blokuje aj stredný pruh, preto všetci smer Apollo sa snažia ísť vľavo https://goo.gl/maps/KAodpAk4P1aMxVFF7 . Za týmto rozvetvením by mohol teoreticky byť, ale autobus sa tam asi nebude radiť ak pravý pruh má len 300m po ktorých sa treba pripojiť vľavo a to sme už na Apolle. Teoreticky sa dá zábrana odstrániť a môžu pokračovať, ale v čase špičky sa pripájajúce autá od Einsteinovej nebudú vedieť dostať do ľavého pruhu, ak tam bude súvislý rad áut od Dolnozemskej, bez toho aby jazdili v bus pruhu.
Reply on: MatejBA #235648:
Špecificky v Bratislave si časovo obmedzený buspruh nedokážem veľmi predstaviť. Okrem toho neviem, o koľko vzrástla premávka po Apollomoste za posledné, povedzme, dva roky ale tam to žiaden masaker nebýval.
Reply on: 810zssk #235649:
Tak ako aj ked bola Bajkalska "otvorena" na Einsteinke byvala dost casto zapcha minimalne po zeleznicne priecestie do Petrzalky cez skolsky rok len tych aut, co isli k Apollu. A na Pristavnom sa tiez obcas stavalo na odbocenie na Bajkalsku v tych najhorsich casoch. (edit: samozrejme pred koronou)

Cize kludne mozes ratat, ze na Apolle pribude takmer 2x tolko aut, ako bolo doteraz z toho, co som odpozoroval, ked som tadial jazdieval pravidelne, hlavne ak signalny plan neupravia pre zvyseny pocet aut.
Reply on: MatejBA #235648:
Ja bus pruhu na Apolle popravde prilis nerozumiem, tam zas az take zapchy nebyvaju (aj ked teraz mozno zacnu).

Inak by sa niekto mohol okrem kreslenia ciar venovat aj pokutovaniu vodicov za jazdu v tych bus pruhoch, lebo este stale tu znacna cast polovodicov nechape ze to ze budu o dva kilometre odbocovat doprava nie je dovod zapchat ten bus pruh. Stale je pre mna nepochopitelne fungovanie MP Bratislava, ved to je institucia ktora by aj pri atraktivnych platoch policajtov mohla byt samofinancovatelna z pokut co rozda, keby konecne zacala riesit dopravne priestupky.
Reply on: 810zssk #235647:
Tak to bude iny masaker pre dopravu 😃 Hlavne od zaciatku skolskeho roka (mozno by stalo za zvazenie, nech tam nie je buspruh 24/7 ale iba v spickach)
Reply on: Technopol #235645:
96, 98 a 196 asi pôjdu z Petržalky, cez Most Apollo, po Košickej a Prievozskej. Veľa iných možností nemáš. 🙂
Som zvedavý, či bude 98 zastavovať na Prievozskej, ako stoja autobusy SL.
Nejaké informácie o zmenách, či ešte priskoro ? https://www.d4r7.com/sk/clanok/muk-prievoz--uzavierky-a-obchadzky
Reply on: Urbanway 2423 #235625:
Poľský Štetín to má napríklad v SU18III.
Reply on: Urbanway 2423 #235625:
Najnovšie NS 12 diesel v Plzni to tuším tiež majú
Dobrý deň, ked chcem vytlačit cestovný poriadok, prečo sa nedá vybrat velkost, ako v minulosti.
Reply on: Viko #235633:
Tuná zasa pripomeniem zavádzanie nastupu prvými dverami večer a cez víkendy u DSZO, kde sa po niekoľkých málo týždňoch veľké kabíny 14/15Tr rušili s oficiálnym zdôvodnením, že jedno krídlo dverí je pre cestujúcich diskomfortné ale zlé jazyky hovorili, že pravou príčinou bolo to, že pán generálny riaditeľ Kocháň polovicou dverí neprejde. Čosi podobné bolo v dávnej minulosti u ČD, kde asi dva páry Sp Pardubice - Praha museli mať radené extrémne nepohodlné vozne Bymee (dnes na SK tuším Bdshmee), pretože dvom pracovníkom GR, známym pod prezývkami Don Emílio a Don Číčo, rýchliky nevyhovovali časovou polohou, do žabiaka ako režijkári nepolezú (ešusov bolo vtedy päť a pol) a do Béčka sa proste so svojimi extrémne priestorovo výraznými postavami nevopchali.
Reply on: Viko #235637:
Myslím, že som tu už v minulosti spomínal svoje pobavenie v roku 2002 nad MHD Solingen (súčasť druhého najstaršieho a súčasne dodnes veľmi moderného IDS "Rhein-Ruhr" , kde pri nástupe prvými dverami a v štádiu prechodu na bezkontaktné odbavovanie mali už študenti čipové karty, ktoré navonok neniesli žiadnu viditeľnú informáciu, čítačky kariet ešte inštalované neboli, tak sa proste tie čisto biele karty ukazovali vodičovi, lebo Ordnung muß sein!
Reply on: 810zssk #235635:
Aj u nás je nespokojnosť s handrami a nezmení sa to 🙂. A prečo by Dáni dnes už Švédov nepustili, keď vrchol prekonali?
Reply on: Urbanway 2423 #235634:
Pretože napríklad taký Holanďan, o ktorom sa traduje, že je to luteránsky poctivec, väčšinovo ukradne všetko, čo nie je privarené. Podobné je to s Nemcami - keď nám z mašín masovo mizli mikrovlnky za 1.500,- CZK a rýchlovarné kanvice za tri stovky, tak som pred nemeckým kolegom vyslovil podozrenie, že to chodia kradnúť bezdomovci, ktorí si zaobstarali kľúče od mašín, lebo predsa Nemec, ktorý kupuje len Miele, prinajhoršom Siemens alebo Bosch, na niečo také nie je odkázaný, tak kolega sa len zasmial a povedal mi: Vieš, u nás existuje také príslovie: "Vec, ktorá by sa nemeckému rušňovodičovi nehodila domov, neexistuje."
Reply on: Urbanway 2423 #235634:
Možno sa niekto stretol aj s inými príčinami, ale ja by som to na základe svojich cestovateľských skúseností rozdelil na dve hlavné kategórie:

1) mestá majú komplexnú sieť verejnej dopravy, hlavnú záťaž nesie nosný systém (metro, električka, S-bahn, atď), ktorý obsluhuje najvyťaženejšie smery a autobusy sú len doplnkom - potom v nich zvyčajne necestujú také davy, aby spôsobovali nejaké závratné zdržanie.

2) Mestá síce sú odkázané na autobusy, ale prechod na samoobslužný systém vnímajú ako náročný (treba zabezpečiť predajnú sieť, revízorov, označovače atď). Prípadne, v oklopení mestami typu 1) je pre nich výhodnejšie udržiavať nejaký jednotný IDS (alebo ich zo zotrvačnosti ani nenapadne, že by to vlastne mohli robiť inak).

Treba brať do úvahy, že u nás sme mali pomerne špecifickú situáciu - otvorenie trhu, prudký rast cien a s tým i únikov na cestovnom došiel v dobe, keď sa u nás ešte vozili dosť veľké "balíky" MHDčkou a zároveň sa už rozvíjali prvé pokročilé technológie - a na naše veľké šťastie v regióne vzniklo hneď niekoľko firiem, ktoré mali záujem ich pretláčať k dopravcom. Doteraz sa zabávam na mojej skúsenosti z juhu Belgicka, kde v roku 2015(!) TEC Hainaut s veľkou slávou nahrádzal vizuálnu kontrolu papierových kartičiek prikladaním čipoviek k čítačke, čo samozrejme nijako nezachránilo absolútnu zaspatosť a užívateľskú neprívetivosť dopravcu (ale tie ich perly som už dakedy spomínal).

Ale spomaľovanie samozrejme nie je jediný faktor. Sú situácie, že zaškolený a na úrovni vodič je stokrát prospešnejší, než najnovší multifunkčný automat na nástupišti. Veľa závisí napr. aj od toho, ako je konkrétna MHD/IDS celkovo nastavená v informovaní, kontrolovaní, riešení mimoriadností atď.
Jediná istota je, že s čoraz väčšou medzinárodnou migráciou vodičov za prácou bude jednoduchšie mať vodiča vyškoleného len ako šoféra a nie aj informátora, predavača a kontrolóra.
Reply on: Valec #235630:
Mňa a nikoho iného nemusí zaujímať vývoj IDS BK, mňa zaujíma rok 2020, a to, že to stále nefunguje, takže to kritizujem a obchádzam, kým to nebude fungovať a vôbec sa nespolieham na IDS, lebo to nie je integrovaný dopravný systém. Keď to bude fungovať, tak to začnem(e) využívať a hádam aj prestanem kritizovať, no a asi v mojej relácii to bude dokonca veľmi kvalitný systém podľa návrhov, takže to budem chváliť aj propagovať. Ale momentálny stav sa nedá použiť ako IDS, ale len ako priame spoje z bodu A do bodu B, a na to mi netreba ani zonovu, ani časovú tarifu (max. pri dochádzke do BA s využitím hustej a frekventovanej MHD).
Reply on: S499.1023 #235632:
Samozrejme ze vyvracia, keby s tym pristupom existovala nespokojnost tak sa pristup zmeni.

Medzi DK a SE politikmi bola dost silna prestrelka kvoli pristupu ku Covidu a niektorym (ne)prijmanym opatreniam.
Reply on: Viko #235633:
Tak potom mi to už dáva zmysel, prečo je takých autobusov tak málo. Stále ale nechápem, prečo v západných krajinách tak radi kontrolujú lístky u vodiča a nastupuje sa prednými dverami, veď to musí strašne spomaľovať?
Reply on: Urbanway 2423 #235631:
Nič sa nezrušilo. V západných krajinách sa to hľadá ťažko, keďže to tam nikdy veľmi nemalo tradíciu - zvyčajne buď vodič priamo predáva, alebo kontroluje lístky. A u nás to dokopy nikto neobjednával, lebo brali defaultnú špecifikáciu prispôsobenú pre najväčšie trhy. Ale to súvisí s tým, ako sa píšu výberká v týchto končinách, zvyknutých stále na socialistický systém "čo výrobcovi napadne, to nám dodá"...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.