No k tym vyhradenym pruhom, podla mna by to slo, len by bolo treba najma zmenu v spravani sa policajtov, a taktiez by nasi radni museli tomuto problemu prikladat vacsiu dolezitost, lebo radni v spojeni s policiou by to dokazali ustriehnut (i think) zavadzalo by sa to postupne, 1-2 pruhy v meste a potom by sa to rozsirovalo. Inak jeden taky pruh je aj na Prievozskej v oboch smeroch a radi odtial odtahuju parkujuce auta, ale nikdy nie je uplne prazdny a tak tade T/A-busy nejazdia, skoda...fakt skoda. ja som ale optimista a verim ze sa to casom zlepsi a MHD sa bude prikladat zasadna priorita pri mestej cestnej premavke.
Papyr
k DD: ak by tam šli trolejbusy, kam by ste ich pripojili na súčasnú sieť? Ak by tam šli električky, ako by sa dostali hore?
A k tomu special pruhu: nemyslite si, že by sa to na Slovensku neujalo. Keď sa to ujalo už aj v Prahe (Vrchlického ulica v smere na Anděl má jeden zo svojich dvoch pruhov vyhradený len pre busy, Po-Pia 6-9 a 14-19 a fakt tam je furt prázdno - policajti totiž vyberajú, vyberajú...), tak by to myslím v BA nebol až taký problém. Len to chce fakt tam prvé dva týždne postaviť policajta a vyberať. Ináč, ten pruh je v Prahe pre 5 liniek - 123, 130, 167, 191, 217.
A ešte drobnosť: na Vrchlického majú autobusy aj svoj vlastný semafor! Je to klasický elinový semafor, ktorým sa môže riadiť iba vodič autobusu, ostatní musia čakať.