Reply on: S499.1023 #9995:
v meste TN sa Ikarusy otočili na každej linke (dokonca aj na bývalej linke 20 pred bránou LOT). Pravdou je, že súčasné kĺbaky sú väčšie (hlavne dlhšie o meter), no otočia sa. Ako problémové pre nich vidím tieto miesta:1. prejazd Záblatím od zastávky pošta smer nadjazd, ale podľa mňa ak tam nebudú parkovať autá, nie je problém (nie je to však aktuálne, lebo linky 3,5,6,13 a 27 nejazdia do Záblatia kĺbovo.
2. prejazd Opatovou od hlavnej cesty po Nivu (detto čo 1.)
Inak kĺbak na linke 1 nemá problém nikde, rovnako na linke 22. Nemá problém ani na linke 7/17, pokiaľ pripustíme nedostatočnú kapacitu obratiska, tak jedine na Sihoti IV. Ale otočiť sa tam dokáže bezproblémov, samozrejme aj Citelis 18M (veď tu sú aj foto: https://imhd.sk/tn/galeria-media/1069/irisbus-citelis-18m/54755/16-21-linka-18-Sihot-IV-Opatovska-ul-zastavka-Opatovska-Sihot-IV?&ref=tn%2Fgaleria%2F1069%2Firisbus-citelis-18m%3F%26p%3D2)
Tu sa otáča B961E:
https://imhd.sk/tn/galeria-media/970/karosa-b-961/74819/Jarna-osmicka-pocas-slnecneho-popoludnia?&ref=tn%2Fgaleria%2F970%2Fkarosa-b-961%3F%26p%3D3
- tam mu dokonca "zavadzalo" LEčko. Takže kde berú tieto pseudovyjadrenia?
V Kubre je krásny otoč pre kĺbaky, nieto čo vytknúť:
https://imhd.sk/tn/galeria-media/1069/irisbus-citelis-18m/112270/Klasicky-pohlad-na-kubranske-namestie-harmonika-a-kostol?&ref=tn%2Fgaleria%2F1069%2Firisbus-citelis-18m%3F%26p%3D2
ani v zime:
https://imhd.sk/tn/galeria-media/965/ikarus-280/83375/Ikarus-280-08-ECV-TN-679AM-na-linke-c-1-zacina-svoju-put-z-Kubry-cez-centrum-Trencina-az-na-sidlisko-Juh?&ref=tn%2Fgaleria%2F965%2Fikarus-280%3F%26p%3D3
gen. Svobodu: relatívne plný otoč a kopa miesta:
https://imhd.sk/tn/galeria-media/970/karosa-b-961/49000/35-39-53-KM-603AN-linka-1-TESCO-Sidlisko-Juh-II-Ul-gen-Svobodu-zastavka-gen-Svobodu-otoc?&ref=tn%2Fgaleria%2F970%2Fkarosa-b-961%3F
málo miesta?:
https://imhd.sk/tn/galeria-media/969/karosa-b-952/64002/Parkujuce-autobusy?&ref=tn%2Fgaleria%2F969%2Fkarosa-b-952%3F%26p%3D3
Kĺbaky sú potrebné na linkách 1,7,8,17,24 a 25 (samozrejme nie všetky spoje). Tuším aj na linke 6 jazdí dačo ale len po priemyselný park. Určite kĺb netreba na 2,3,5,12,13,23,27 a 50. Vhodné nasadenie sa dnes javí aj na niektorých spojoch liniek 4 (po Sihoť), 6,11,28, čo opäť fotky potvrdzujú, že možné je:
Juh III: aj kĺbak bez problémov (jazdil sem aj Citelis 18M na linke 23)
https://imhd.sk/tn/galeria-media/952/mhd-trencin-vyhladavanie/41715/Karosa-B-732-82-prisla-na-konecnu-zastavku-na-Juhu-III?&ref=tn%2Fgaleria%2F969%2Fkarosa-b-952-gt-vyhladavanie%3Fghp%3DV%25C3%25BDchodn%25C3%25A1%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D952&ghp=V%C3%BDchodn%C3%A1&ghg=952
Juh I: kedysi najväčšia kĺbová konečná, nie je vôbec problém:
https://imhd.sk/tn/galeria-media/952/mhd-trencin-vyhladavanie/55698/Crossway-LE-12?&ref=tn%2Fgaleria%2F952%2Fmhd-trencin-gt-vyhladavanie%3Fghp%3Dsaratovsk%25C3%25A1%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D952%26p%3D2&ghp=saratovsk%C3%A1&ghg=952
draxter
- mesto nevedelo, akú má kĺbový autobus spotrebu?
- ak to vedelo, ako to že ten voz jazdil skoro 4 roky vkuse na najvyťaženejších linkách bez problémov?
- voz sme zaplatili SADke v rámci oprávnených nákladov, takže ako ZLÝ hospodár terazky dám pokyn, aby voz stál namiesto toho aby ho dopravca okamžite dal do richtigu?
- voz nie je vlastníctvom mesta, jeho predajom získa len dopravca; otázka zámeny a pod. je úplne irelevantná po tom, čo ten hnoj stojí 3 roky v ohrade a má navehané menej, než ktorýkoľvek nacúvané
- nakoľko náklady na PHM by aj pri prípadnej spotrebe 51/100 znamenali, že odvezením 50 ľudí/100km máme náklady skoro pokryté, nedostatok kĺbových vozov (dnes len 4ks B961E v premávke) chce mesto riešiť krátkymi a ešte kratšími vozmi? Poriadna hlúposť!
- nakoľko oprávnené náklady sa robia ako paušálne, je problém dopravcu aká je spotreba
- objednávateľ dopravy, ktorým je mesto, by malo trvať na dodržaní skladby vozového parku, nakoľko obnova bola robená podľa jeho súhlasu/dohody s mestom a voz #61 (v tom čase #21) sa kúpil práve kvôli tomu, že bol nedostatok kĺbových vozov. Pôvodne jazdili MHD 8-10ks Ikarusov 280, potom len 4x B961E Karosy, takže ten Citelis 18M sa kúpil ako dôsledok toho, že sa ľudia v špičke tlačili.
- momentálny stav je, že mesto platí oprávnené náklady rozpočítavané aj na voz, ktorý stojí, takže som zvedavý, či sú gumy a iné ND na tento voz vyňaté z oprávnených nákladov alebo aj to cvakáme bez rozmyslu ďalej.
PS: súdruha primáša sa treba spýtať, ako je naložené s tými cca 20.000 EUR, čo vyplatili spoločnosti DIC. Pokiaľ viem, zmluvu nenaplnili, ale zaplatené dostali. To vyletelo hore komínom? Kto je za toto zodpovedný.
PPS: existuje skutková podstata trestného činu porušovanie povinností pri správe cudzieho majetku - štatutár by sa mal preto veľmi ale veľmi rýchlo spamätať, lebo toto čo tu vidíme, je neschopnosť I. kategórie a do očí bijúca netransparentnosť, ktorá má tendenciu sa elegantne schovať pod koberec, čo však nedovolím!
PPPS: zmeny CP MHD od 11.12.2016 zase mesto nezverejnilo v zákonnej lehote, to oddelenie dopravy spí alebo prečo zase nevedia dať informáciu včas? Za toto sú úradníci platení...