Reply on: MA MHD #9673:
Ešte jedna vec k označníkom: - nechápem, prečo na zastávke Biskupice, cintorín (otoč), bol označník ponechaný v pôvodnom stave? Žiadny autobus tam už nekončí, a tak nie je potrebné nechávať zastávku v obratisku. Keďže sa nám aj označníky uvoľnili, tak by sa mali dať na cestu (jeden na ostrovček pri vjazde do otoča smer mesto, druhý smer Nozdrkovce a Nový most). Chodníky tam sú, miesto tiež.
Re: Richard Ščepko - prístrešky: okrem toho v Opatovej, nám. je potrebné presunúť aj tento Biskupický a to na nové stanovište smer Nový most, Nozdrkovce. Navrhujem to preto, lebo na zastávke smer centrum (na ostrovčeku pri otoči) nie je dosť miesta. Ak budú zastávky aj prístrešok na ceste, nebude potrebné aby si mesto prenajímalo obratisko.
----------
Z dneška: išiel som obojsmerne linkou 23 (pár spojov o 15. hodine). Vždy do desať cestujúcich. Oproti tomu linka 4 (z/na ktorú som prestupoval), vždy okolo 20 ľudí. Plus, keď som navrhoval prehodenie spojov medzi linkami 5 a 7/17 namietal tu niekto, že Juh II tým príde aj o spojenie do mesta. Tak napríklad dnes toto spojenie po prvých troch zastávkach (L17, smer SAD, 15.32 pod Juhom) využila jedna cestujúca.
Vo štvrtok tiež v podobnom čase spojenie využilo okolo desať ľudí z Juhu smer mesto a spiatočný spoj na Juh okolo 6-7 ľudí. Takže tak. Na 5 som v zime 2015 (cez víkend) o tomto čase narátal okolo 20 ľudí.
----------
A posledná vec, ohľadom hlásenia. Bol som minulú sobotu v Žiline na DOD v DPMŽ a pri tej príležitosti som sa povozil aj linkami MHD ZA. A musím povedať, že minimálne to hlásenie máme oproti nim príšerné. My máme asi 3 rôzne hlasy, rôznu hlasitosť, od 1.8. aj zlú intonáciu pri nových nahrávkach. Oproti tomu v ZA to nahrala rovnaká hlásateľka, ktorá zrejme nahráva aj nové, majú to príjemnou intonáciou a v každom vozidle rovnakou hlasitosťou (nie ako u nás, že v jednom to vrieska a v druhom to nepočujeme).
Takže najlepšie pre nás by asi bolo nahrať celkovo nové nahrávky. Ono je to dobré, aby sa to raz za 5-6 rokov vymenilo.
MA MHD
Pretože mi príde nelogické, že v 11, ako píše aj MinoSUN-55 je hlava na hlave a na 7/17 vezie kĺbový spoj vzduch. Sólo autobus má kapacitu na sedenie okolo 30 cestujúcich (Karosa). Na linke 7/17 som narátal max. 25 cestujúcich - v kĺbovom spoji. Takže všetci si pohodlne sadnú a zostanú aj voľné miesta v sóle.
Takže výsledkom môjho riešenia je, že cestujúcich na linke 11 neodradí nepohodlie, nakoľko v kĺbovom autobuse si viac ľudí sadne a lepšie sa rozložia a zároveň na linkách 7 a 17 nepríde k zníženiu štandardu.
Pripomínam, že optimálny počet cestujúcich v kĺbovom vozidle je aspoň 60 cestujúcich (to je ešte určite v poriadku). Keď na linkách 7 a 17 je ich max. 25, tak je to optimálne na sólo autobus (a rozhodne nie nekomfortné).
Výsledkom teda bude pohodlná preprava pre každého.