Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pešiak #16770:
Nikto neodporuje, že SMS lístky sú drahšie ako tie papierové v hotovosti. Veľkú časť z ceny lístka si totižto berie mobilný operátor. Koniec koncov, myslím, že globálne strácajú popularitu a podľa mňa už ďalšie mesta ich nebudú zavádzať.

Ale myslím, že diskusia je tu najmä o moderných spôsoboch, ako sú lístky zakúpené elektronicky pomocou virtuálnej alebo platobnej karty (či už priamo v buse alebo v appke). Tam reálne okrem malého poplatku za platbu neni sú žiadné náklady. A o tom, že sú nejaké náklady aj pri platbe hotovosti tu už niekto písal. 🙂
Reply on: 810zssk #16768:
Čudné vetry tu dujú. Cestujúci nech sa nestará, nech si nemyslí, že snáď sa mu vyjde niekto v ústrety. Čo si to dovoľuje pána vodiča a polovodiča vôbec otravovať! Nuž bolo to takto. Počas Covidu sa z logického dôvodu predaj lístkov u vodiča ,,odpustil,, . Ale oná pliaga tu už dávno nie je a preťažká robota pána vodiča / predaj lístka / cestujúcemu v hotovosti sa už nejako nenosí. A ešte k papierovým lístkom. Aj bratia Češi jednoznačne priznávajú, že lístky papierové boli lacnejšie ako sms lístky. Už sa tu z toho stáva nie MHD , ale vozeníčko za peniaze daňových poplatníkov. 😈
Reply on: 810zssk #16768:
A prečo by mal niekto zdržovať celý autobus? Keď viem že budem platiť v hotovosti tak si tie 2€ už pripravím popredu
Mne príde správne že ak cestujúci zdržuje celý autobus počítaním mincí tak si za to priplatí. Nerozumiem o čom je tá debata. Prečo by náklady za jeho neefektivitu mali niesť ostatní a nie on?
Reply on: Vladimír #16766:
Som rád, že si to spomenul. Isteže je priestor mnoho vecí robiť lepšie a treba ich pomenovávať, ale keď sa pozriem, čo sa napríklad teraz deje v Ružomberku, kde asi nikto nevie, aká verzia CP platí, tak si nemyslím, že práve Trenčín je príkladom nefunkčnej exekutívy.

Ale cestovné v hotovosti majú lacnejšie...
Reply on: draxter #16735:
Počas mojej praxe som mal možnosť spolupracovať s viacerými samosprávami, Trenčín hodnotím ako jednu z tých lepšie fungujúcich. Preto dúfam, že zmena, ktorá nás čaká, bude zmena k ešte lepšiemu. Bola by škoda, ak by sa existujúci štandard znižoval.
Reply on: pešiak #16760:
Vodárne sú kapitola sama o sebe. Voda tečie, faktúru je sa. Ale čo rozvoj? To moc nie. Ani rekonštrukcie. Ale na URSO sa deklaruje kadečo.....
Reply on: lapo127 #16762:
Súhlasím. A preto by objednávateľ mal toto riešiť. Nie, v TN sa urobí pseudoriesenie tak, že vodič stále lístky musí riešiť i hotovosť, hoci sa hotovosť utláča úžerníckym násobok základného cestovného z karty.
Reply on: lapo127 #16762:
Nová doba! Šofér vyhadzuje cestujúceho! No skús to ísť vysvetliť napríklad prichádzajúcim cestujúcim z vidieka, či návštevníkom kocúrkova. Alebo odvážlivcom, čo sa raz za x ide previesť v MHD, lebo .
Ale , treba o tomto aj informovať zamestnávateľa a objednávateľa. 😅
Reply on: henko151 #16761:
Vodič v MHD má viesť vozidlo a nie robiť predavača lístkov.
Reply on: klobasa #16751:
Označovač na platobnú kartu v Žiline stál 1390€ bez DPH (ChatGPT mi na rýchlo našiel nejakú objednávku na 2 označovače v evidencii DPMŽ). Prakticky je bezúdržbový, nepotrebuje budovanie drahej prípojky na elektrinu, netreba vyberať z neho tržbu, meniť papier. Aj samotný externý automat musí byť drahší.
Prevádzka SMS neviem presne povedať, koľko stojí, ale operátori si za tú služby berú toľko, že poplatky za platbu platobnou kartou sú len omrvinky.

Môžeš ešte predávať lístok v hotovosti u vodiča. Ale, to tiež nie je zadarmo. Dalo by sa podľa mňa vypočítať, o koľko dlhšie jazdné doby musia byť, o koľko viac vozidiel a o koľko viac vodičov je potrebných len preto, že si niekto chce v hotovosti kupovať lístok. Preto je správne demotivovať ľudí kupovať si lístok u vodiča a to sa asi najefektívnejšie robí veľkým rozdielom medzi cenou lístka v hotovosti a kartou. Koniec koncov, robia to dnes už aj iný dopravcovia.
Reply on: nuuk #16755:
Mne vyšlo, ak sa spytuješ, že sa oprávnene hovorí o nanútenom cestovnom / zrušenie cestovného menšieho ako 60 minút. K tomu som si napríklad včera pozrel iba takú malilinkú linôčku č. 4 a podľa CP odchod napríklad 05:33, príchod 05:59 cintorín= 26 minút/. O horšom, teda pravdepodobné zavedenie 20% nárastu ceny za plyn v busoch v kocúrkove sa dolnopaprčiari ani neunúvali polemizovať. Plne im stačí iba príspevok - od pešiaka a už je pokoj.😃 Nechcem tu zbytočne rozširovať moje informácie, ale ak sa spytuješ. To prečo musel štát zasiahnuť do zákona pre vodárenské spoločnosti? Nuž miesto výstavby a rekonštrukcie vodovodných zariadení si groše radostne nadeľovali do vlastných vrecák. A kto je predseda predstavenstva TVK a.s. ? Nuž ten, čo už nechce kandidovať na post primátora v kocúrkove. 🤒
Reply on: klobasa #16757:
Nie, kávičku s dopravcom áno, ale s kolegom zo stavebného nie, všakže.
Reply on: theo #16756:
Konspiruj ďalej. Čo má koncepcia MHD, ktorá bola spustená skoro pol roka, so zdražovaním? Ešte povedz, že cieľom je odstrániť nového dopravcu. Súvis presne rovnaký.
Takže opäť sa ukazuje, ako si vedenie mesta plní povinnosti: neplní. Dopravca da oznam 2 hodiny po tom, ako sa to dozvedel. To už kua snáď nemyslíš vážne! Stavebný úrad to predsa povoluje, vsedia si na útvare mobility na kabli?
Reply on: klobasa #16751:
Ak naraz zaparkuje desať vodičov a postupne sa zaradia do rady k automatu, je to ich problém.

Ak na autobusovej stanici nastúpi desať cestujúcich s právom na hotovosť, tak celá terajšia koncepcia MHD ide do koša.

Preto vo mne dozrieva názor, že tu ani tak nejde o právo na hotovosť, ktorého sa dá domáhať nástrojmi právneho štátu a nie jalovou diskusiou s podporovateľmi bezhotovostných platieb.
Možno ide o snahu poslať novú koncepciu MHD do koša.

Ale to len tak konšpiračne nadväzujem na konšpirácie nižšie o prídele vody, vzduchu... (mimochodom, za kúrenie a túv ich väčšina sídliska JUH platila ešte v prvej verzii ets1 - toto, na čom si robia kampaň naši populisti je ets2).
Reply on: pešiak #16752:
tebe z polemizovania o cestovnom fakt vyšlo, že zajtra bude na prídel vzduch a voda? 😅
Reply on: klobasa #16751:
Na to ste ako prišli, že hotovosť „nič nestojí a je najefektívnejšia“? Firmy musia platiť za výber hotovosti, za prevoz obrneným vozidlom, za spracovanie, za poistenie... A to sú len priame náklady; pri každej manipulácii musí byť hotovosť roztriedená a správne zaúčtovaná, čo znamená čas, a teda ďalšie náklady.
Reply on: klobasa #16751:
Hotovosť nestojí nič? Čo poplatky za pokladničné služby v banke, za "rozmieňanie" na iné nominály, čo náklady na počítačky tržby, na bezpečné uskladnenie a transport hotovosti... Prapríčina toho, prečo sa na Slovensku už pred rokmi tak rýchlo rozbiehalo platenie kartami je, že obchodníkom sa viac oplatil fixný poplatok z transakcie než náklady s hotovosťou.
Bludy jednej obludy. Posúvam tu odbornej verejnosti informáciu z Česka. / neviem tu v kocúrkove som sa o tom zatiaľ nedočítal/ - ,,povolenky zdražia jazdu takmer o pätinu,,. Zelení , novodobí presadzovači, kto vie koho záujmov , presadili tzv. emisné povolenky. Len v Trenčíne , podľa informácií má byť až 38 autobusov jazdiacich síce nie na LPG, ale iný plyn / CNG/. Nie som v tomto, doma, ale zelení považujú pravdepodobne oba plyny za dtto problém / môj názor/. Takže , ak sa tu polemizuje o cestovnom, treba s veľkou pravdepodobnosťou očakávať zvýšenie cestovného, lebo už sa prideľuje človeku na čo má nárok, lebo si dovoľuje žiť. Zajtra to možno bude voda, vzduch, pozajtra počet najazdených km. 😠

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.