Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #16766:
Som rád, že si to spomenul. Isteže je priestor mnoho vecí robiť lepšie a treba ich pomenovávať, ale keď sa pozriem, čo sa napríklad teraz deje v Ružomberku, kde asi nikto nevie, aká verzia CP platí, tak si nemyslím, že práve Trenčín je príkladom nefunkčnej exekutívy.

Ale cestovné v hotovosti majú lacnejšie...
Reply on: draxter #16735:
Počas mojej praxe som mal možnosť spolupracovať s viacerými samosprávami, Trenčín hodnotím ako jednu z tých lepšie fungujúcich. Preto dúfam, že zmena, ktorá nás čaká, bude zmena k ešte lepšiemu. Bola by škoda, ak by sa existujúci štandard znižoval.
Reply on: pešiak #16760:
Vodárne sú kapitola sama o sebe. Voda tečie, faktúru je sa. Ale čo rozvoj? To moc nie. Ani rekonštrukcie. Ale na URSO sa deklaruje kadečo.....
Reply on: lapo127 #16762:
Súhlasím. A preto by objednávateľ mal toto riešiť. Nie, v TN sa urobí pseudoriesenie tak, že vodič stále lístky musí riešiť i hotovosť, hoci sa hotovosť utláča úžerníckym násobok základného cestovného z karty.
Reply on: lapo127 #16762:
Nová doba! Šofér vyhadzuje cestujúceho! No skús to ísť vysvetliť napríklad prichádzajúcim cestujúcim z vidieka, či návštevníkom kocúrkova. Alebo odvážlivcom, čo sa raz za x ide previesť v MHD, lebo .
Ale , treba o tomto aj informovať zamestnávateľa a objednávateľa. 😅
Reply on: henko151 #16761:
Vodič v MHD má viesť vozidlo a nie robiť predavača lístkov.
Reply on: klobasa #16751:
Označovač na platobnú kartu v Žiline stál 1390€ bez DPH (ChatGPT mi na rýchlo našiel nejakú objednávku na 2 označovače v evidencii DPMŽ). Prakticky je bezúdržbový, nepotrebuje budovanie drahej prípojky na elektrinu, netreba vyberať z neho tržbu, meniť papier. Aj samotný externý automat musí byť drahší.
Prevádzka SMS neviem presne povedať, koľko stojí, ale operátori si za tú služby berú toľko, že poplatky za platbu platobnou kartou sú len omrvinky.

Môžeš ešte predávať lístok v hotovosti u vodiča. Ale, to tiež nie je zadarmo. Dalo by sa podľa mňa vypočítať, o koľko dlhšie jazdné doby musia byť, o koľko viac vozidiel a o koľko viac vodičov je potrebných len preto, že si niekto chce v hotovosti kupovať lístok. Preto je správne demotivovať ľudí kupovať si lístok u vodiča a to sa asi najefektívnejšie robí veľkým rozdielom medzi cenou lístka v hotovosti a kartou. Koniec koncov, robia to dnes už aj iný dopravcovia.
Reply on: nuuk #16755:
Mne vyšlo, ak sa spytuješ, že sa oprávnene hovorí o nanútenom cestovnom / zrušenie cestovného menšieho ako 60 minút. K tomu som si napríklad včera pozrel iba takú malilinkú linôčku č. 4 a podľa CP odchod napríklad 05:33, príchod 05:59 cintorín= 26 minút/. O horšom, teda pravdepodobné zavedenie 20% nárastu ceny za plyn v busoch v kocúrkove sa dolnopaprčiari ani neunúvali polemizovať. Plne im stačí iba príspevok - od pešiaka a už je pokoj.😃 Nechcem tu zbytočne rozširovať moje informácie, ale ak sa spytuješ. To prečo musel štát zasiahnuť do zákona pre vodárenské spoločnosti? Nuž miesto výstavby a rekonštrukcie vodovodných zariadení si groše radostne nadeľovali do vlastných vrecák. A kto je predseda predstavenstva TVK a.s. ? Nuž ten, čo už nechce kandidovať na post primátora v kocúrkove. 🤒
Reply on: klobasa #16757:
Nie, kávičku s dopravcom áno, ale s kolegom zo stavebného nie, všakže.
Reply on: theo #16756:
Konspiruj ďalej. Čo má koncepcia MHD, ktorá bola spustená skoro pol roka, so zdražovaním? Ešte povedz, že cieľom je odstrániť nového dopravcu. Súvis presne rovnaký.
Takže opäť sa ukazuje, ako si vedenie mesta plní povinnosti: neplní. Dopravca da oznam 2 hodiny po tom, ako sa to dozvedel. To už kua snáď nemyslíš vážne! Stavebný úrad to predsa povoluje, vsedia si na útvare mobility na kabli?
Reply on: klobasa #16751:
Ak naraz zaparkuje desať vodičov a postupne sa zaradia do rady k automatu, je to ich problém.

Ak na autobusovej stanici nastúpi desať cestujúcich s právom na hotovosť, tak celá terajšia koncepcia MHD ide do koša.

Preto vo mne dozrieva názor, že tu ani tak nejde o právo na hotovosť, ktorého sa dá domáhať nástrojmi právneho štátu a nie jalovou diskusiou s podporovateľmi bezhotovostných platieb.
Možno ide o snahu poslať novú koncepciu MHD do koša.

Ale to len tak konšpiračne nadväzujem na konšpirácie nižšie o prídele vody, vzduchu... (mimochodom, za kúrenie a túv ich väčšina sídliska JUH platila ešte v prvej verzii ets1 - toto, na čom si robia kampaň naši populisti je ets2).
Reply on: pešiak #16752:
tebe z polemizovania o cestovnom fakt vyšlo, že zajtra bude na prídel vzduch a voda? 😅
Reply on: klobasa #16751:
Na to ste ako prišli, že hotovosť „nič nestojí a je najefektívnejšia“? Firmy musia platiť za výber hotovosti, za prevoz obrneným vozidlom, za spracovanie, za poistenie... A to sú len priame náklady; pri každej manipulácii musí byť hotovosť roztriedená a správne zaúčtovaná, čo znamená čas, a teda ďalšie náklady.
Reply on: klobasa #16751:
Hotovosť nestojí nič? Čo poplatky za pokladničné služby v banke, za "rozmieňanie" na iné nominály, čo náklady na počítačky tržby, na bezpečné uskladnenie a transport hotovosti... Prapríčina toho, prečo sa na Slovensku už pred rokmi tak rýchlo rozbiehalo platenie kartami je, že obchodníkom sa viac oplatil fixný poplatok z transakcie než náklady s hotovosťou.
Bludy jednej obludy. Posúvam tu odbornej verejnosti informáciu z Česka. / neviem tu v kocúrkove som sa o tom zatiaľ nedočítal/ - ,,povolenky zdražia jazdu takmer o pätinu,,. Zelení , novodobí presadzovači, kto vie koho záujmov , presadili tzv. emisné povolenky. Len v Trenčíne , podľa informácií má byť až 38 autobusov jazdiacich síce nie na LPG, ale iný plyn / CNG/. Nie som v tomto, doma, ale zelení považujú pravdepodobne oba plyny za dtto problém / môj názor/. Takže , ak sa tu polemizuje o cestovnom, treba s veľkou pravdepodobnosťou očakávať zvýšenie cestovného, lebo už sa prideľuje človeku na čo má nárok, lebo si dovoľuje žiť. Zajtra to možno bude voda, vzduch, pozajtra počet najazdených km. 😠
Reply on: henko151 #16750:
Mesto nemá zdierať cestujúcich. Presne ako to je v Žiline, tak je to ok.
A ešte čo stáli čítačky PK a čo stojí prevádzka terminálov ročne? Čo stojí prevádzka SMS? Takže tu sú náklady spojené s prevádzkou spôsobu úhrady. Hotovosť nestojí nič a je najefektívnejšia. Tá istá služba má byť spotrebiteľovi poskytnutá za rovnakú cenu. A nie so 150% rozdielom - a to je úžera, ako už bolo povedané.

Ako to že parkovací lístok nemá 150% rozdiel závislý od formy úhrady? Asi sa na toto treba pozrieť.
Reply on: milan007 #16710:
Je mi ľúto, ale nemal som čas tento týždeň to tu sledovať priebežne, tak vyjadrím sa teraz. O krátkodobých cestovných lístkoch v hotovosti mlčím preto, lebo ako už bolo spomenuté, chcel som ukázať, že väčšina CL v Žiline je drahšia ako v Trenčíne. Krátkodobé CL zakúpené v hotovosti sú zrejme jediná skupina CL, ktorá je v Žiline lacnejšia ako v Trenčíne.

Keďže mám ale rád faktickú diskusiu, tak som si dovolil pozrieť výročnú správu DPMŽ (https://www.dpmz.sk/dokumenty/1747808312_1.pdf). Presného čísla predaných cestovných lístkov som sa síce nedopátral, ale je tam Prehľad predaja cestovných lístkov vyjadrený v €. Medziročný nárast tržieb bol o 10,63% (menila sa v auguste cena CL zakúpených kartou + pribudli nejakí cestujúci). Cestovné lístky v hotovosti narástli len o 6,15%, tie zakúpené platobnou kartou vo vozidle narástli o 14,60%. Bavíme sa nie o kusoch, ale o eurách získaných z predaja. Cestovné lístky v hotovosti sú drahšie, čiže ten rozdiel je reálne väčší.

Pre zjednodušenie výpočtu, ak budem rátať, že existujú len obyčané 60-min. CL, ktoré minulý rok stáli 1€ v automate a 0,90€ platobnou kartou. Tak mi výjde, že v automate sa predalo 611 332 CL a platobnou kartou 1 490 993 CL. To znamená, že sa platobnou kartou predalo o 144% viac cestovných lístkov ako v hotovosti. Ten rozdiel je tak markatný v prospech platobnej karty, že keby aj rátam, že automat predával iba najlacnejšie CL (zľavnený 12-min) a platobnou kartou sa kupovali iba najdrahšie krátkodobé (obyčajný 60-min), tak stále, sa viac cestovných lístkov predalo platobnou kartou. A to sa bavíme o roku, kedy nemôžete tvrdiť, že by lístok v automate v Žiline stál nejakú úžernú čiastku, lebo bol drahší o 10 centov. Ja si teda fakt nemyslím, že v roku 2025 má zmysel stavať drahé prípojky na drahé automaty na mince, ktoré vygenerujú len 17% príjmu, aj to len vďaka tomu, že je CL v nich drahší. Tak isto SMS lístky zarobili výrazne menej.

Takže je jasné, čo väčšina cestujúcich preferuje a čo robí peniaze. Myslím, že sa zhodneme, že mesto sa má správať tak, aby jeho služby fungovali čo najefektívnejšie. Teda, čo najviac muziky, za čo najmenej peňazí. A ako môžeme vidieť na príklade Žiliny, tak to isto neni formou predaja cestovných lístkov mincami.
Reply on: klobasa #16748:
To, čo sa vyberie na poplatkoch za parkovanie sotva stačí na údržbu ciest a parkovísk.
Záverečný účet mesta Trenčín za rok 2024
- Príjmy z parkovného: 2 507 064 €
- Výdavky na správu a údržbu pozemných komunikácií a parkovísk: 2 581 789 €
Nemyslím si, že k tomu treba niečo viac dodávať...
Vítam, že príde nový primátor. Snáď skončí ten spôsob komunikácie, keď vybraní vedia a zvyšok nie. Čakám konečne témy most, cesty a rozvoj. Nie furt len cyklo a vyberanie za parking. A rovnaký prístup k všetkým športom a festivalom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.