Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #16643:
K integrácii prišli ako slepé kura k zrnu. 🤣
Reply on: Ike #16642:
Jasné, TV linky sú dnes súčasťou RAL a dnes vieš ísť "jednotkou" až do Sečoviec.

Oni tento model vlastne majú, ale nie za svoje 😁
Čudujem sa, že títo primátori neobjavili trebišovský model. Myslím si že úplne ideálny, finančne udržateľný, efektívny a vhodnou mierou šetriaci verejné financie.

Pokiaľ ide o Trebišov, aspoň podľa toho, čo som sa špáral v zmluvách, tak autonómna objednávka ich stála 130.000 € ročne a objednávka cez KSK ich stojí 90.000 € ročne. To je viac ako 30 % úspora za rovnaké služby.
Reply on: hradek #16640:
...so 4 linkami.
A kľudne k porovnaniu môžeš pridať aj Čadcu (27 tis).
Reply on: PtrkHrnk #16638:
Však nech, ak to bude dajme tomu 6 párov, nech si to skúsia kto im to a za koľko odjazdí. Naopak, Dubnica ak nechce znížiť štandard, nech priplatí a je to. Však DCA je cca 24tisícové mesto, porovnajme to:
a) Lučenec má MHD - 5 liniek (1 nosná)
b) R. Sobota má MHD - 4 linky
c) Topoľčany majú MHD - 13 liniek (2 nosné, počet je daný spôsobom číslovania tam i späť)
d) Žiar nad Hronom má MHD - 4 linky (1 nosná) a ten má len 17.000
e) Handlová má MHD - 2 linky a má 16.000

Tak čomu sa ešte diviť?
Zdá sa, že moje obavy sa naplnia...
„Zvažujeme, že si to objednáme u iného prepravcu, ktorý má aj menšie autobusy. V prípade TSK sú to len veľké autobusy, čo je neekonomické,“ skonštatoval primátor Ilavy Viktor Wiedermann.
https://spravy.stvr.sk/2025/09/od-noveho-roka-by-mali-mhd-zabezpecit-mesta-vo-vlastnej-rezii-hrozi-ze-ludia-pridu-o-niektore-regionalne-zastavky/
Reply on: PtrkHrnk #16583:
Jesus Christos, nech sa nevyhovárajú na zákon, ten s tým nemá nič spoločné. Z hľadiska kompetencií sa nič nemenilo a ako tu bolo správne poznamenané, platí to +- od roku 1996. Jediné, čo sa menilo je, že pribudlo "záujmové územie" objednávateľa, ktoré môže byť mimo územný obvod.
Reply on: Michal Mazánik #16634:
Určite to nemôže zostať tak, že sa cez linky RAL vyrieši zásadne vnútromestská obsluha bez doplatkov. Pretože ako hovorí aj kvorka, cez víkend BN nemá MHD, a v pracovné dni biednu. Využitie linky stúplo, ale pochybujem že až do čísel, žeby si na seba zarobila.
Reply on: Michal Mazánik #16634:
Áno, rozhodne. Veď dáta to isto potvrdia. Ak Banovciam nasadené smer TN, ok. Ale ak ide do OC, na sídlisko, do centra, na stanicu či do Sipoxu, tak to je pseudoMHD a treba to riešiť.
O linkách, ktoré by vlastne ani nemali existovať, ak nespájajú dve obce, sa tiež ani nebavíme. Do bodky súhlas.
Reply on: kvorka #16631:
Pri tom spolufinancovaní je podľa mňa dôležité, či trasa v rámci mesta uspokojuje výhradne vnútromestský dopyt, alebo aj dopyt cestujúcich z regiónu. Zachádzku na Dubničku síce v nejakej miere kompenzuje aj MHD, zároveň ale zabezpečuje spojenie zo spádovej oblasti do nákupných centier na Dubničke, preto si nemyslím, že je v tomto prípade fér pýtať od mesta kompenzáciu. Iné je to pri linke Horné Ozorovce - Bánovce, kde ide výhradne o vnútromestský dopyt, ktorý by nemal riešiť kraj zo svojho rozpočtu.

Podobne je to aj v Dubnici, trasa na Pod háj je primárne prímestská, pre cestujúcich z Pod hája smer Nová Dubnica, Trenčianska Teplá a Trenčín, preto ani tu nepovažujem za fér pýtať od mesta príspevok. Naopak trasa zo Za traťou (Murgašova) na Lieskovec je výhradne vnútromestská.
Reply on: klobasa #16625:
Ďakujem za upozornenie, myslel som Soblahovskú. Išlo o preklep, nakoľko v predošlej vete som hovoril o zastávke Cintorínska.
Reply on: kvorka #16631:
... čo je dobré.
Reply on: TomoSK #16630:
Veď o tom hovorím, že je to torzo a pomohlo to BN. Či je dobré. Veď cez víkend tam spojenie nemajú od 1990, ale finančne by to mesto malo kompenzovať.

Keď ide banovsky vymetak kade-kde, nech ide aj cez Dubničku.
Reply on: kvorka #16627:
MHD v BN zostala bez zmeny aj pred zavedením Dubničky na PAL, aj po zavedení. Do náručia mesta však (nechcene) spadne 301421, ktorá je v súčasnosti pod PAL a v minulosti to bola linka MHD. V BN tak s najväčšou pravdepodobnosťou pribudne druhý autobus MHD.

Vo všeobecnosti by však už dnes pôvodných 5 liniek bánovskej MHD nemalo zmysel, väčšina z nich jazdila do mestských častí a odľahčovali preťaženú PAL od mestských cestujúcich, čo už dnes nie je potrebné.

Samotné zavedenie Dubničky na PAL sa ale časom ukázalo ako veľmi dobrý krok, o ktorý už žiadajú aj samotní cestujúci na linkách a spojoch, ktoré sú stále trasované po Trenčianskej. A to aj navzdory tomu, že úplne v počiatkoch bola Dubnička zavedená len na takých menej dôležitých spojoch, nakoľko u dopravcov sa to nestretlo s veľkým privítaním...
Reply on: pešiak #16628:
Dolno paprčníci zatiaľ dvaja dajte argument. Určite sa budem snažiť zabezpečiť, aby vo vašom okolí bolo stovky, ba tisíce xy ton traskavín a výbušnín. Tak vpred hrdinovia, prezentujte sa ! Ale poprosím aspoň prezývkou tu. Samozrejme , ak sa odhalíte to posuniem vášmu okoliu, aby vedeli o čo tu bojujete. 😠
Reply on: Michal Mazánik #16623:
Tam treba konečne vyhnať indiánov zo skladov munície uprostred mesta , Kubrá, ak niekto nevie o čom je reč. A bude po mnohých problémoch. Žiaľ mesto Trenčín je schované za údajnou potrebou takmer neexistujúcej armády / asi spásy/. 😃
Reply on: Michal Mazánik #16586:
Žiaľ, napríklad Banovciam pomohla zmena trasovania PÁL cez Dubničku a teda na MHD kašlú (to torzo pôvodnej 5 linkového MHD nerátam). Tam by kraj mal pýtať dorovnanie tiež
Reply on: klobasa #16625:
Jedine dement neschopný si pozrieť mapu mesta ti mohol dať dolupaprčáka. Tie ulice sa nekrižujú, keďže sú 100m od seba. Ach jo
Reply on: Michal Mazánik #16623:
Križovatka Cintorínska X Bezručova? To hádam nie 😞 🙂 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.