Aj tak Ikarus bol kratší od 18m o meter a pol, takže predpokladám, že bol aj obratnejší.
Ak sa nakúpia LE, tak ale čo sa týka do počtu miest na sedenie, tak 12M (45) je ekvivalent 10,6M vysokej (41). Takže, ak sa chce zachovať aspoň aktuálna kapacita miest na sedenie, tak nemôžu prísť LE 10,8, lebo tie aj u Iveca aj u SORky majú menej sedadiel (okolo 37).
Klimatizáciu majú našťastie všetky.
Čo sa týka dĺžky nevnímam potrebu kapacitnejších, na prevádzke TN by bodol tak jeden naviac. Stane sa že sú spoje plnšie, ale to sú tie okolo 6:45-7:45 a 13:45-14:45, zvyšok dňa vyššiu "kapacitu" nevnímam ako potrebnú.
Ak by sa nasadil v súčasnom odbavovacom systéme 18m bus a upravili sa tak spoje aby dostal naozaj "náraz", cesta s odbavením cestujúcich by sa mohla zdať nekonečná.
Kedysi chodil Ikarus, ale drvivá väčšina ľudí v ňom mala mesačník a nebolo potrebné sa zdržovať.
Samozrejme by bol aj problém s otáčaním, miesta kam Ikarus v minulosti chodil a pohodlne sa otočil už v súčasnosti "musela ustúpiť parkovaniu osobných áut".
Mne by ani nevadil ten vek, ono na pohľad zvonka nevyzerajú ani zle. Skôr absencia klímy či nízkopodlažnej časti, prípadne ako s tou kapacitou. v BB kraji majú aj 12ks dlhých kraťasov (15m Crosy ak sa nemýlim). V TN kraji sú tuším 2 u SAD PD. Neviem, či by aj toto nemalo byť už predmetom úvahy, a teda potreba 15m a 18m vozidiel v istom počte, nielen 10.8m a 12m vozy.
Keďže žiadne info v tomto smere nie sú, nebolo by zlé, aby sa s tým uvažovalo.
Nuž vďaka za názor. Ja za to nemôžem, že mám inú úlohu ako stáli prispievatelia. Pešiak bol a bude vždy základný prvok ,,boja,, . A prirovnania ako píšeš, sú iba odrazom doby a veľmi často danej situácie. Asi tak.
nuuk