Reply on: tomas153cv #16363:
Rozumiem aj tomuto uhlu pohľadu, na rovinu poviem, že za určitých okolností si viem zastávku pri Družbe predstaviť. Mohol by tam fungovať malý terminál.Nemyslím si však, že toto je v najbližších rokoch reálne, či už z pohľadu investičného, alebo z pohľadu rušenia parkovacích miest. Zmena polohy zastávky nie je niečo, čomu by malo predchádzať verejné pripomienkovanie, to mi dáva zmysel pri koncepčných zmenách. Poloha zastávky je predovšetkým odborná vec, pri ktorej sú relevantné najmä pohľady dopravných projektantov, grafikonistov, ODI apod. Ak by aj k takejto verejnej debate došlo, dovolím si tvrdiť, že verejná mienka nie je natoľko pokročilá, aby bola spoločenská zhoda na zrušení 26 parkovacích miest v blízkosti nemocnice. Riešenie, ktoré spomínal milan005 (zrušenie len 10 parkovacích miest), nie je riešením. Na zastávke by zastavil jeden Crossway 10,6 a kapacita by bola vyčerpaná. Pritom je úplne bežné, že sa na novej konečnej Jilemnického stretnú dva autobusy, a to dokonca aj cez voľné dni, ktoré tu trávia prestávky.
Aj pri zastávke na Jilemnického mesto ukázalo, že je ochotné redukovať počet parkovacích miest v prospech verejnej dopravy (to sa udialo napríklad aj v prípade zriadenia nových zastávok Karpatská a Opatová, námestie). So zástupcami mesta debatujeme aj o iných možnostiach, ako primerane obmedziť IAD v prospech VOD. Netvrdím, že už sa nedá vymyslieť nič lepšie ako Jilemnického, ale za mňa to bolo jediné riešenie, ktoré sa dalo zrealizovať v dohľadnom čase a zároveň dokáže problém s odstavovaním RAD v Dolnom meste plnohodnotne vyriešiť na dlhší čas.
Z osobnej skúsenosti poviem, že pár rokov som na Juhu býval, dlhé roky som tam mal rodinu a prestupy na RAD na Dlhých Honoch som využíval veľmi sporadicky. Obyvatelia z Juhu II majú stále aj po väčšinu voľného dňa k dispozícii 4 spoje za hodinu, ktoré majú s RAD spoločnú zastávku na Hasičskej. V opačnom smere stále zostala zachovaná aj možnosť prestupu z RAD na všetky linky idúce na Juh na Legionárskej. Toto za opak integrácie nepovažujem, nemyslím si, že podstatou integrovanej dopravy je to, aby sa z každej jednej linky idúcej z Juhu II dalo prestúpiť na RAD. V tomto smere bude dôležitá skôr tarifná integrácia, aby si cestujúci v budúcnosti nemuseli za tento prestup priplácať.
Na margo počtu cestujúcich - prakticky pri každej zmene (či už tarify alebo CP) počúvam a čítam prehlásenia ľudí aj skeptické odhady o tom, že počet cestujúcich klesne, že cestujúci začnú chodiť Boltom, ale dáta nenasvedčujú tomu, že by sa to dialo.
mrcheef