Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mrcheef #16354:
Díky, našiel som niečo, čo považujem za nevhodné riešenie, pripájam v prílohe - len jeden pruh bude na "preložke" pri trati (teda smer z Hasičskej na Električnú), čo je málo:
Reply on: draxter #16352:
Niečo je tu https://www.opii.gov.sk/strategicke-dokumenty/studie-realizovatelnosti/studia-uskutocnitelnosti-i-61-trencin-prelozka
a tu aj s videom aj vizualizaciami, je to staršie https://trencin.sk/samosprava/uzemne-planovanie/trencin-si-ty/ - Návrhy dopravných riešení v Trenčíne, jún 2020. Zaujímavé je plánované zjednosmernenie Hasičskej po postavení preložky I/61, kedy sa na Palackého aj Hasičskej vybudujú bus pruhy a má vzniknúť pri Hviezde centrálny prestupný uzol MHD+RAD.
Dobry den, kedy budu umiestnene elektronicke odchodove tabule MHD na zastavky? Kolko ich ma byt a kde budu umiestnene? Dakujem.

Odpoved: Miloš Minarech, útvar mobility, 20.5.2025
Aktuálne sa pripravuje projektová dokumentácia pre elektrické prípojky k LED elektronickým tabuliam. Ide o štrnásť týchto zariadení a budú umiestnené podľa vyťaženosti spojov a liniek MHD v rámci územia mesta Trenčín.

- to je tajné, že kde budú? Myslím, že asi vyťaženie "spoja" nerozhoduje, a ak sa pripravuje dokumentácia, tak už musí byť jasné, ktoré zastávky to sú
Máme niekde nejakú grafiku k tomuto?
"Električná ulica má pokračovať od križovatky pod starým cestným mostom poza Štatistický úrad. Tam sa chynoranská trať posunie smerom k hrádzi, aby tam vošla preložená cesta. Tá pôjde tesne popri chynoranskej železničnej trati. V centre sa zahĺbi, aby ľudia ponad ňu vedeli prejsť."
- je úžasné, že nedávno postavená trať sa zase bude posúvať...
- zmestí sa tam štvorprúdovka? Závisí to od toho, kde bude "podpera" mosta a aj či sa hrádza nejak bude posúvať tiež
Reply on: milan007 #16348:
áno, mohlo sa odstavenie vozov dohodnúť inde
Reply on: Michal Mazánik #16343:
Však presne preto som sa pýtal, či celú bývalú zastávku Družba bolo pôvodne nápad obnoviť. Stále beriem, že zastávka nie je parkovisko.

Ja len dúfam, že "nová" stanica bude pre dĺžky vozov dopravcov dostatočne vhodná, svojho času len 4 stojiská vyhovovali kĺbovým vozom pri predchádzajúcej verzii.
Reply on: milan007 #16348:
Viem, že sa riešilo, aby busy neparkovávali na zastávke Sihoť IV, lebo blokujú zastávku a jazdný pruh. Asi to je už vyriešené s dopravcom. Tak rovnako nechápem, že toto isté nešlo vyriešiť s dopravcom na Dlhých Honoch.
Reply on: draxter #16346:
Takto som to myslel tiež. Parkovať v zastávke - to je to, čo sa malo odstrániť. Nie zrušiť zastávku pre RAL
Reply on: TomoSK #16342:
Aký problém s PAL tam bol? Práveže žiaden, teraz sa vyrobil. Problém bol z pohľadu predpisov zákona o cestnej premávke, ktorý sa neriešil.
Reply on: TomoSK #16342:
Prečo si opäť zamieňame problém "parkovania" busov v zastávke so zastavovaním? To je úplne iná téma a tak sa k tomu malo aj pristupovať. Lebo výsledné riešenie je zlé, proti logike integrácie a proti cestujúcim. A presne toto na tom ja kritizujem, ak pozorne čítaš, lebo zjavne státie RAL a MHD v jednej zastávke je jav ŽIADUCI.
Reply on: Pablo #16344:
jasné, v pohode, ja len že obrázok ukázal jasne 🙂
Reply on: draxter #16340:
Osobne som to videl nazivo ale nepocital, vychádzal som z dovodovej spravy.
Reply on: draxter #16341:
Ak by sa zrušilo len 10 parkovacích miest, na zastávku by sa vošiel maximálne 1 autobus. To znamená, že ak by tam jeden autobus trávil prestávku a medzitým by prišlo ďalšie vozidlo, musel by zastaviť na ceste, blokovať premávku a ľudia by nastupovali z vozovky. Takisto by zastávka nepostačovala v prípadne, ak by sa napr. objednávateľ RAD rozhodol v budúcnosti nasadzovať aj vozidlá väčších dĺžkových kategórií, než sú súčasné MIDI busy. Takže práve tomuto riešeniu by chýbal akýkoľvek koncept.

Zastávka na Jilemnického bude mať 40 metrov a s prehľadom tam naraz môžu stáť 3 autobusy RAD pri aktuálnych dĺžkových kategóriách.
Reply on: draxter #16339:
Problém s prímestskou na Dlhých Honoch bol aj dávno predtým, ako sa tvojimi slovami "prepchala" MHD. Skutočne nie je normálne, že na ulici pred základnou školou sa ráno pred začiatkom vyučovania postaví do jazdného pruhu prímesto a plní funkciu štupľa. Aj keby tam nechodili žiadne autobusy MHD, tak to je problém.

Navyše, ak tam ten autobus stojí, ľubovoľný spoj MHD potom musí zastávku obslúžiť buď na prechode a dúfať, že pri obchádzaní prímesta netrafí zadkom lampu, alebo už pred prechodom.
Reply on: Michal Mazánik #16335:
26 pri Družbe? Už v príspevku #16334 na fotke je to max 10. Či úplne to celé malo byť zastávkou ako kedysi?

Ja som z týchto "ťahov" so zastávkami sklamaný a prekvapený zároveň, lebo tu necítim žiadny koncept zo strany objednávateľov. Ale len presun horúceho zemiaku z A do B. Takže dnes stoja RAL na Legionárskej a odtiaľ sa pôjdu krútiť 2 ulice na Jilemnického?
Reply on: Pablo #16330:
Inak je ich sedem tých zrušených miest, nie 8 😁
Reply on: Pablo #16330:
A táto zastávka bude len jednosmerná? Či sa tam busy budú krútiť ako voda v hajzli pre oba smery?

Za mňa ak sa vstúpilo do nejakého integrovaného spolku, je toto presne ukážka, ako sa to robiť NEMÁ. Z integrovanej zastávky Dlhé Hony vznikla po jej "prepchatí" linkami MHD neúnosná situácia, ktorú bolo treba riešiť, ale riešenie sa urobilo zle. Výsledný presun na ulicu, o ktorej s prepáčením nikto nič netuší, je presný opak integrácie - dezintegrácia.

A tu sa ukazuje, že sa robí horúcou ihlou a na posledný chvíľu - to už nemohol súčasný stav vydržať kým sa neurobí protismerná zastávka OBI? Jáj, pardón, to sa mesto za 10 rokov ešte nerozkývalo. Rovnako ako ostatné sľubované zastávky, okrem za nemocnicou, bez ktorej by nová trasa linky 2 nebola možná. Ostatné sa čaká a čaká, rovnako ako elektronické tabule - leto 2025 klope a ešte žiadna. Krásny odpočet z pohľadu sľubov, možností a reality. 👎
Reply on: milan005 #16334:
Ja osobne by som do tohto priestoru presunul ako RAD, tak aj MHD zást. Nemocnica. Nakoľko aktuálna zástavka je technicky zlá, malá a pod. Cestujúcim by sa ponúkla možnosť v prípade nevyhovujúcich spojov z Nemocnice, prejsť cez prechod na Šianec. Ale najviac by to ocenili vodiči busov, lebo nemocnica je ako považská - každý tam už v lepšom prípade zvesil zrkadlo...
Reply on: milan005 #16336:
Hovoril som o počte vystupujúcich z MHD, nie nastupujúcich na RAD. 😉
Reply on: Michal Mazánik #16335:
Neviem odkiaľ si čerpal nástup - mne ukazuje 2,8 osoby voľný deň (za posledné 3 mesiace, za dlhšie obdobie je to obdobné). Nehovorím že sú to svety ale kto by v tomto čase išiel z Jilemnického?! 0,1 osoby? Ak samozrejme nerátame tých, ktorým vynútime dlhší presun z nemocnice.
Medzi 8:00 a 20:00 L1 a 8 chodia dobre a z mojich sledovaní aj slušne obsadené.
Ráno je však s tou nadväznosťou k RAD problém. V tomto prípade určite. Pri ponechaní zastávky Soblahovská, ak vozidlo tak aj tak ide z daného smeru to považujem za plus. Zároveň aj pre zamestnancov NsP končiacich nočnú "dvanástku", keďže nástup na Dol. Šianci je 3,7 osoby.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.