Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dovolím si na moju rozlúčku usporiadať súťaž s verejným prísľubom, že víťaz do mňa dostane knižné cestovné poriadky.

1. ktorá linka MHD TN nikdy nebola obsluzena klbovym autobusom?
2. na ktorej linke sa objavil prvýkrát autobus SOR?
3. na ktorej linke sa naposledy objavil Ikarus 280?
4. kde bola pôvodná konečná linky 2 na Sihoti?
5. Kedy odchádzal posledný spoj MHD cez víkend zo zastávky Sihoť VUO v roku 1997 až 2000?
6. Na ktorých linkách sa pravidelne vyskytovali B961?
7. V ktorom roku sa ukončila prevádzka klbakov cez víkendy?
8. Na ktorých linkách sa objavili prvýkrát busy s el.transparentmi?
9. Kto vyrábal pôvodné linkové tabule MHD s červeným číslom na bielom podklade?
10. Koľko vozidiel jazdilo na linke 15 na spoji 7:30 z Juhu?
V prípade nerozhodnosti, bonusová:
Kde si človek sediaci na opierke v kĺbe Ikarus buchol hlavu o konštrukciu pri jazde vozidla?
Reply on: Marek6283 #15000:
Však to je štandard
PORNO!!! Teda POZOR!!!
Vývesky s odchodmi autobusov podľa nového grafikonu na autobusových zastávkach budú umiestňované v posledné dva októbrové dni, t. j. 30. a 31. 10 . Za vzniknuté problémy sa vopred ospravedlňujem ale inak to nejde❗ Tam kde to bude možné pribudne ku odchodom mapka s trasovaním MHD v TN a aj inštrukcie ako cestovať a ako si vybaviť najlacnejšie cestovné.
Reply on: Michal Mazánik #14992:
Nedá mi, aby som sa nevyjadril k tejto veci. Prečo vlastne tu nevystupujú a teda neobhajujú svoje konania tí , z toho úradu mesta. Pokiaľ ma pamäť neklame taký Pagáč, či útvar mobility tu moc vody nenamútili. Ja si ich platím, aby mi slúžili. Ďalšie obchodné vzťahy sú pre mňa nepodstatné a priznávam, často si záporné pripomienky práve odnesieš Ty , alebo Vy- ako chceš. Alebo taká hovorkyňa mesta. Nech tu píše a obhajuje. Veď sa tu hovorí o podstatnej súčasti života trenčanov - doprave. Nerob za nich, určite Ti za toto nič neplatia. Iba ide potom kritika na Tvoju snahu. 🤬
Reply on: milan007 #14996:
Krásne zhrnuté, klobúk dolu. Tipujem však, že na zastávkach nič nie je.
Reply on: TomoSK #14995:
....od momentu odoslania dát....takže sa odoslali chybne.
...nezobrazuje ich vyhľadávač...to je možné, to je tu na imhd a je to vec naprogramovania, ale nič to nemení na zákonnej povinnosti.
Smiešne? Tebe je to ešte aj smiešne že sa nedodržala zákonná lehota? 👽
Reply on: TomoSK #14995:
No tak zle pozeráš, ja mám CP platný od 1.11.2024, a je aj na webe a žiadne obmedzenia:
https://trencin.transdev.sk/wp-content/uploads/2024/10/KCP-final.pdf

Dopravca to hasí tu, článkom z 27.10.2024:
https://trencin.transdev.sk/premavka-nocnych-liniek-v-noci-z-31-10-na-1-11/

A niekto tu svojho času o tých kódoch liniek hovoril, a ľaľa ho, CP dopravcu ich nemá (za čo chválim, lebo by to bolo neprehľadné).

PS: si smiešny sám, ako ZASE OBHAJUJEŠ AJ CHYBU. Kvorka to dobre napísal, hoci reakcia kolegovi tvojmu, sa zjavne týka hlavne teba a tvojmu spôsobu komunikácie. 😃

Nie, nečakajme, zle je dobré a keď poukážeme na chybu, tak ešte sme zlí. Budem sa teda pýtať ďalej a ešte viac, lebo ma to začína baviť, keď vidím, že kolega kvorka má pravdu. Čím viac detailov, tým viac chýb. ❗
Reply on: milan007 #14994:
Presne tak, na všetko sa zabudlo a všetko sa hasí na poslednú chvíľu. Až tak sa na to zabudlo, že sa to riešilo 8. októbra na stretnutí v Nitre. Až tak sa na to zabudlo, že od momentu odoslania dát do vyhľadávačov sa tam vyskytujú spoje s kalendárnym obmedzením, že 1.11. nepremávajú a rovnako ich ani nezobrazuje v prehľade odchodov či vyhľadávači spojenia. 🙂 Je to už smiešne.
Reply on: kvorka #14989:
Pripomína mi to práve to, čo si zavesil nižšie - nedodržanie lehoty na zverejnenie zmeny cestovného poriadku, lebo linky N1 až N3 mali premávať už 1.11. Ale to asi nikomu nedošlo a teraz sa to zase hasí. Čiže dopravca porušil § 12 ods. 6 zákona č. 332/2023 Z.z. Aj za toto asi môžeš ty 🤪 🤓
Reply on: Michal Mazánik #14992:
Príspevok #40? To je odkiaľ, ani o tom neviem.

A hlavne k tebe - ani o tom, že by som ja tebe niekedy akokoľvek vynadal. Lebo ak použijem ostrejší výraz, je len reakciou, takže rád by som si pozrel ten príspevok, iste nie je na teba.
Reply on: kvorka #14989:
Myslím si, že nemá zmysel sa tu naťahovať do nekonečna, takže len k dvom bodom.

K tomu, "kam sme diskusiu dostali my" a "kto ako na mňa, tak ja na neho" – neviem o tom, že ja by som niekedy na teba mal útočný štýl komunikácie, napriek tomu som si ho od teba vyslúžil viackrát. Takisto sa mi na rozdiel od teba nikdy nestalo, že by mi iMHD zmazalo diskusný príspevok pre vulgárne vystupovanie (viď. obrázok).

Druhá vec, považujem za nevyhnutné ohradiť sa voči vyložene nepravdivým obvineniam o údajných "kamarádšaftoch" s Útvarom mobility. S ÚM máme korektné pracovné vzťahy, nič viac, nič menej. Keď sme ÚM prvýkrát predstavili náš návrh novej koncepcie MHD, odmietol ho a vybral si iného zhotoviteľa pre spracovanie nového CP. Až po tom, ako tento zhotoviteľ pohorel a dodal nepoužiteľný výstup, oslovili nás, pričom medzitým nastala na ÚM ešte aj výmena vedenia tohto útvaru. Vytvárať dojem údajných "kamarádšaftov", protekcie alebo čohokoľvek podobného je obviňovanie, ktoré sa ani v najmenšom nezakladá na pravde.
Reply on: pešiak #14988:
Máš pravdu, však na odbore dopravy to dnes vyzerá ako? Tie obedy a kamarádšafty vidí aj slepý, s kým úradník chodí a potom že to tak vyzerá ako to vyzerá.
Reply on: Michal Mazánik #14986:
Vieš, vôbec to tak nemyslel zase, ako si to pochopil ty. Tu sa objavilo kopec pozitívnych vecí, rád a riešení, z ktorých veľa sa časom aplikovalo. Ale nastali aj chyby a zmätky. A tam tá sebareflexia naozaj nie je ani len náznakom. Potom ten spôsob komunikácie a označovanie ľudí na diskusiách pomaly slovníkom Jara Naďa - čo kto seje, to žne. Takže ak sa divíš, asi treba v prvom rade začať od seba.

Prispieval sem i bývalý GR SAD TN. A nikdy diskusia neskĺzla napriek kritickým poznámkam tam, kde ste ju dostali vy. Moja reakcia je vždy o tom, že kto ako na mňa, tak ja na neho. A to je u drvivej väčšiny.

Rok 2016 si robilo mesto, využilo "tunajšie" nápady, takže všetka kritika nech smeruje tam vvtedy i teraz. V roku 2016 sa nevypredali cestovné poriadky, na mestskom webe neviseli chybné trasy a ak cituješ dve dôchodkyne, tak ti odcitujem ja:

"Tento cestovný poriadok asi robil niekto, kto sa po Trenčíne vozil len v noci...." a má pravdu, lebo po Puškinovej ulici už ozaj jazdiť MHD nechať, je pritiahnuté za hlavu.

A tie heslá ako z čias komunizmu - všetko bude lepšie, len žeby nebolo.

PS: transparenty a hlásenia sú vecou dopravcu, takže ak si potrebuješ kopnúť do SAD (a my sme tu kopali roky a riadne, aby sa veci dostali na level 2022), tak by dodám, že len Transdevu sa stalo, že linka 32 nemala na dušičky ani len vylepené cestovné poriadky 1.11. - čo mi to pripomína?
Reply on: Vladimír #14987:
Pomôžem si, citujem,,Tiež mám dlhodobo dojem, že domáci diskutujúci, či už vedome alebo podvedome, hodnotia každú zmenu mimoriadne citlivo,. No a ako to máme preboha hodnotiť? Hovorím, čo často hornopaprčiari hodnotia
👍 . Radikálne narástli poplatky za parkovaciu politiku kocúrkova, problémy s priepustnosťou dopravy v Trenčíne a tak ďalej. Je tu len jeden a to podstatný fenomén. Trapná filozofia Rybníčka - mesto Trenčín a jeho zastupiteľstvo a úradníci sú profesionáli! Trt veľký. A to stále prosíka o peniaze od štátu. Často sú tí úradníci za hranicou zúfalstva a nekompetencií. No a to je všetko. Môžte sa aj potrhať, pravda je taká. 😠 🤕 😈
Reply on: Michal Mazánik #14986:
K tomu poslednému odseku sa pripájam aj ja. Tiež mám dlhodobo dojem, že domáci diskutujúci, či už vedome alebo podvedome, hodnotia každú zmenu mimoriadne citlivo, lebo to robí ktosi iný ako doteraz. Aj náznak nedokonalosti je škandál, hoci do augusta 2022 by sa to ani len neriešilo. Toto je moje pozorovanie, iba ho konštatujem, nič viac, a naozaj by ma mrzelo, ak by som sa tým niekoho dotkol (nebolo zámerom).

Do spustenia nového CP ostáva niekoľko dní. Je riadne schválený, vývesky sú vytlačené, dáta do plaubákov spracované. Kocky sú hodené. Už nemá zmysel dookola riešiť jednotlivé zmeny. Už čoskoro sa ukážu v praxi. Samozrejme, na hodnotenie si musíme počkať minimálne polroka, možno rok. Riadiť sa prvotnými výkrikmi cestujúcich v prvých dňoch po zmene je zbytočné a k ničomu nevedie.

Ja osobne túto zmenu považujem za logickú a za potvrdenie pozitívneho trendu, ktorému vydláždili cestu aj predchádzajúce zmeny, na ktorú táto teraz nadväzuje. Možno sa nestotožňujem s každým detailom riešenia, ale to je normálne že sa názory rôznia. Čas ukáže, a ak niečo neobstojí, bude to možné korigovať. Som ale presvedčený, že gro zmeny má všetky predpoklady na to, aby na niekoľko ďalších rokov pretrvalo.

Želal by som si, aby každý zo svojej pozície napomohol k hladkému nábehu nového CP namiesto toho, aby sabotoval a tešil sa z každej chyby, ku ktorej napriek všetkej snahe môže prísť.
Reply on: tomas153cv #14982:
Vo všetkej úcte, čím ďalej, tým viac som presvedčený o tom, že máme veľmi rozdielnu predstavu o sebareflexii. Pretože začínam mať pocit, že kým nebudeme nekriticky preberať všetky pripomienky, ktoré sa na tomto fóre objavia a nebudeme si za všetko, čo jednotliví diskutujúci považujú za chybu sypať popol na hlavu, dovtedy budeme obviňovaní z nedostatku sebareflexie. Samozrejme, že diskutujúci môžu napísať akúkoľvek kritiku alebo podnet, ale rovnako tak my môžeme posúdiť, čo z toho považujeme za opodstatnené a čo nie (či už ide o výhrady k linkovému vedeniu, alebo ku komunikácii a iným procesom).

Najmä v tých výhradách ku komunikácii sa už naozaj strácam. Na jednu stranu sme si tu od Draxtera čítali, ako údajne robíme tajnosti (pritom sme s komunikáciou začali 2 týždne po podpise zmluvy, hneď, ako bol potvrdený termín prezentácie vo Hviezde), od Pabla ako nedostatočne masírujeme cestujúcich, ale zároveň keď tú komunikáciu robíme, tak je vraj neseriózna a nová koncepcia kvôli nej stráca na popularite. Asi už začnem mať pocit, že sme mali, tak ako to bolo v roku 2016, po prezentácii na webe mesta zverejniť jeden strohý článok s preklikom na PDF súbor a bolo by to lepšie? Keď už sa bavíme o sociálnych sieťach, gro komunikácie v októbri tvorili videá, kde sme odpovedali na najčastejšie otázky cestujúcich. Nešlo teda o žiadne superlatívy, naopak sme zverejňovali často kritické otázky a dávali k nim vysvetlenia, k tomu sme ešte ľuďom zodpovedávali otázky v komentároch.

Zároveň, pokiaľ sa tu mesto po 30 rokoch, kedy sa striedali buď obmedzovanie výkonov alebo aspoň stagnácia rozhodlo výkony navýšiť, nevidím jediný dôvod, prečo by sme tieto zlepšenia (či už ide o 5-minútové intervaly, alebo posilnenie niektorých štvrtí) nemali, kľudne aj v superlatívoch, komunikovať. Spočítal som, koľko podnetov prišlo od 1. augusta – dovedna prišlo 33 pripomienok, celkovo teda evidujeme 324 pripomienok, čo je stále so značným odstupom menej než v rokoch 2006 a 2016.

Na záver ešte k tej sebareflexii, myslím si, že by bolo na mieste k nej vyzvať aj mnohých ďalších diskutujúcich. Lebo z toho, čo tu čítam mám u mnohých pocit, že hlavný problém je v tom, že to robíme my a nie milan005. Veľmi dobre si pamätám rok 2016 – zrušené zastávky bez akejkoľvek informácie na označníkoch, knižný CP zopnutý spinkou tak, že sa rozpadol ešte cestou z klientskeho centra domov, mätúce ciele na transparentoch pri okružných linkách, hlásenie „konečná, prosím, vystúpte“ na priebežných konečných, chýbajúce riadne označníky na zastávkach ešte aj 4 roky po spustení. A kampaň vystihli dve dôchodkyne, ktoré mi tuším 2. augusta 2016 v L13 povedali: „Nemáme kde zistiť, čo kam chodí, tak sa vozíme po celom meste.“ Zaujímavé, že toto vtedy mnohí z aktuálnych kritikov novej koncepcie vtedajšiemu autorovi CP, mestu či dopravcovi nevyčítali. Dokonca ani zvýšenie rozdielu medzi DK a hotovosťou z 15 centov na 40 centov vtedy nebol problém.
Reply on: Pablo #14981:
Rozumiem, hoci pred mesiacom som bol na pracovnej ceste v Rotterdame a tam ma prekvapilo, že tiež nie všetky trasy boli segregované. Na dvojpruhových komunikáciách v centre alebo v obytných zónach, porovnateľných so Soblahovskou či Legionárskou, išlo viackrát tiež len o cyklopruh vyznačený na kraji vozovky, prípadne dokonca len o ochranný pruh, niečo podobné je v TN na Rázusovej, ale žiaľ naozaj užšie. Segregované cyklotrasy boli predovšetkým pri štvor- a viacpruhových komunikáciách. Čo je ich silná stránka a naša slabá sú určite križovatky, že v Rotteradame sa mi nestalo, aby ma cyklopruh vypľul do kruháča bez cyklotrasy – ale pokiaľ viem, v tomto sú alebo minimálne donedávna boli v SR nejaké legislatívne obmedzenia, ktoré sa musia zmeniť na úrovni štátu, nie mesta a úplne by som ich mestu nedával za vinu.
Kedysi bolo v zadu na autobuse Ďakujem že ma púšťaš zo zastávky, teraz by tam mal byť piktogram : O zlomkrky utekajúci človek a napísané? Nestihol si? Mal si čakať! Čítam neskutočné články o nás ako si vraj dobiehajúcich vychutnávame a podobné nezmysli...niečo sa za tie posledné roky zmenilo? Kto má koho čakať ❗ ❓ Tak už neutekajte, veď "o 5 minút" príde druhý 😁 😛
Reply on: Michal Mazánik #14979:
Nie je nad to, keď ide klbak hore Juhom, ja vedľa neho a cyklista. Dávame si ťukes späťákmi a riaditkami...toto je blbosť a zúženie pruhu na spodný okraj normy nemôžem hodnotiť vôbec pozitívne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.