Reply on: S499.1023 #1486:
proti nosným linkám nikto nebojuje, veď už teraz sa dá povedať že nosnou linkou je L1. Pri troche úpravy súčasného CP sa však dá dosiahnuť relatívne výborný intervalový CP, ktorý by zohľadnil potreby mesta. Nie je potrebné zase urobiť 3 linky, pretože pokiaľ nebude prestup v cene, nebude to mať význam.Isté je, že aj napriek tomu, že MHD nie je na až takej zlej úrovni, dobrý CP by ju radil na úroveň dobrú. Vyriešiť súbehy L18 a L17/L11 je to najmenej.
No to uz sa lepsi, na rozdiel od nasich vodicov.
kvorka
- spočiatku /neviem presne či úplne od 1949/ býval v autobuse MHD sprievodca, ktorý predával lístky cestujúcim. Tento systém sa zmenil cca v roku 1977, odkedy sa lístky štíkali v busoch, a kúpiť sa dali v PNS a automatoch na vybraných zastávkach. K tomu sa pridal i predaj u vodiča, a cca od roku 1992 sa štíkali už len pri predných dverách, cez ostatné bol nástup na preukážky.
Neskôr lístky vodič trhal z takého kotúča, boli z recyklovaného papiera, až kým neprišiel strojčekový systém. Neskôr sa zrušil aj nástup na preukážky všetkými dvermi, a chodilo sa jedine predom.
Od roku 1998 je tu EM-test a čipové karty, zrušené mesačníky a výlučný nástup prednými dvermi.