Reply on: Michal Mazánik #13554:
Lenže tento graf vychádza zo súčasného "noty na bubon" cestovného poriadku, kedy je 28 skresaná. Premávka do večera tam teda zahrnutá nemôže byť. A dôležitým faktorom je, že kedy 28 jazdí na Sihoť - raz za dve hodiny a ešte ju v "x" tesne povyžiera linka 6 idúca 5 min pred ňou.Linka 23 je slabá, jeje spoje pod 28 vytvoria jednozančne potenciál. Preto bola linka 28 aj zriadená a jej čísla pred drastickými škrtmi odôvodňovali dokonca úvahy o kĺbaku. Čiže isto nie, sám bývam na Halalovke, spojenie na Juhu III musí ponúknuť aj zaujímavý cieľ. 28 bola k 8 a 18 logickým výsledkom. To, že sa skresaním v roku 2012 dostala do tejto podoby, nevypovedá nič o jej potenciáli. Ale vypovedá to o tom, že s linkou 23 boli kadejaké pokusy (aj premávka do 22:30) a NIKDY to nebolo zlepšenie. Zatiaľ čo 28 áno. Pravidelný interval 30-60 min urobí niečo iné, než súčasných 120.
Michal Mazánik
Z grafu, ktorý nám ukazuje vyťaženosť za priemerný školský pracovný deň, vrátane nástupu a výstupu na jednotlivých zastávkach a vývoja počtu cestujúcich vo vozidle (súčet za všetky spoje), vidíme, že linka je najviac využívaná v úseku Východná - centrum, ďalej počet cestujúcich významne klesá. V úseku Východná - centrum si môžeme všimnúť pomerne významný výstup cestujúcich smerom z Východnej na dvoch zastávkach:
- Cintorínska (LIDL pod Juhom),
- Nemocnica.
Ide zhodou okolností o ciele, ktoré nie sú v dobrej pešej dostupnosti zastávok linky 23.
Obľúbenosť linky 28 teda spočíva najmä v tom, že spája Východnú ulicu s dôležitými cieľmi občianskej vybavenosti, narozdiel od linky 23, ktorá po Inoveckej ulici, ktorá má viac-menej rezidenčný charakter, občiansku vybavenosť obchádza. Trasovanie linky až na Sihoť nemá zásadný podiel na jej obľube. Áno, na Sihoti sa nachádza futbalový aj zimný štadión, to ale nie sú ciele, za ktorými by väčšina cestujúcich cestovala na dennej báze.
Aby sme si overili vzťahy nielen cez dáta, ale aj v praxi, linkou sme sa niekoľkokrát viezli v celej trase a potvrdilo sa nám, že úsekoví cestujúci prevažujú nad cestujúcimi, ktorí sa vezú celú trasu Juh III - Sihoť.
Linka 28: vývoj počtu cestujúcich v priebehu trasy Jun III > Sihoť IV, pracovný deň počas školského roka.