Reply on: draxter #13092:
Aby som aj konkretizoval:a) ak nie je MHD do 15 min po príchode vlaku, tak cestujúci ju nepoužije
b) vlaky od BA i ZA sú hojne využívané, a nezanedbateľné percentu použije MHD. Ale ak ich naučíme, že MHD končí 22:30 a človeče pomôž si ako chceš, je to zlé. Preto pridanie spojov na linke 22 v "x" je super, ale treba pridať ešte aspoň v nedeľu tie spoje večer.
c) linka 28 jazdievala pri zrode od 5.tej do 22.hej. Dnes končí o 19.tej a Juh III nemá žiadne spojenie. Preto predĺženie prevádzky by mohlo práve vzhľadom na trasu na Sihoť cez stanicu pomôcť tento problém vyriešiť.
henko151
Od tohto GVD sú vlaky vcelku fajn upratané. V Trenčíne dokonca vzniká taktový uzol, takže dalo by sa k tomu prispôsobiť prípoje.
Osobne si myslím, že ak by boli prípoje k R/REx, tak stačí kratší prestupný čas, nakoľko väčšina cestujúcich s tým vlakom dochádza na pravidelnej báze niekam. V prípade ciest vlakom Ex (východnejšie ako ZA) je podľa mňa akceptovateľné čakanie na vlak aj okolo 20 minút, nakoľko drivivá väčšina ciest budú skôr za voľnočasovými aktivitami, ako denne dochádzanie do práce, kde strata 20 minút cestujúcich bolí. Otázne je, ako prispôsobiť MHD, v prípade Ex do/z BA, ktorý je výhodnejší pre cestujúcich dochádzajúcich do BA, keďže je rýchlejší. Navyše v špičkách pracovných dní premávajú v smere prepravného prúdu každú hodinu.
Ak do nejakej MČ premáva menej spojov ako vlakov, tak len systematicky by som robil prípoje napr. každé dve/štyri hodiny.
Prestupný čas by okolo 10 minút je podľa mňa ideálny. Spoje v okrajových časoch by mohli čakať ešte nejaký čas (čas určiť podľa nadväzností na iné linky, obratu autobusu na ďalší spoj alebo čas do ďalšieho spoja rovnakým smerom) na vlak. Tu by bolo treba avšak zabezpečiť informovanie vodičov o meškaní, čo si v trenčianských podmienkach neviem predstaviť.