Reply on: Vladimír #12996:
Ahojte,dnes sa konečne vyjadrilo mesto ako to je s tým zvyšovaním cestovného, že pán Hartman píše:
,, Róbert Hartmann, vedúci útvaru mobility, 26.11.2022
Nemôžeme chodiť za každým občanom osobitne. Preto sú zasadnutia komisie verejné. Za Váš názor Vám ďakujeme. ,,
viz. stránka mesta Trenčín. Možno nik z diskutujúcich tu celkom nepochopil, že idea konfrontácie predovšetkým smeruje na konečné riešenie dopravy cez muničák v Kubrej. Teda, ak sú tu mnoho hovoriace stanoviská, tak prosím, poďme na to. Hovorte , či vlastne píšte. Pozeral som minule špeciálne na dopravu dolu zo sídliska JUH v dobe od 7.00 do 08.15. no hrôza. Cestu poobede som ani radšej nekukal. Takže akú to má vlastne súvislosť? Nuž podstatnú, rušiť linky a zvyšovať cestovné je iba úbohou politikou mesta Trenčín voči nebezpečnému a zbytočnému skladovaniu munície priamo v okresnom a krajskom meste. A teda blokovaniu rozvoja dopravy v meste. Nemôžem si pomôcť, ale to sa deje asi iba tu na tomto skorumpovanom Slovensku. Takže poprosím, otvorte si oči a mysle a píšte.
Vladimír
Neviem prečo, ale z nejakého dôvodu sa v tejto diskusii začali spájať dve, podľa mňa nesúvisiace veci.
Celá debata začala tým, že pri súčasnom ekonomickom vývoji Mesto možno neudrží súčasné ceny cestovného. V zápisnici zo zasadnutia jednej z mestských komisií sa objavila zmienka o tom, že sa v budúcej tarife neuvažuje s plošným zvýšením cien všetkých súčasných lístkov, ale o riešení, kedy by jednorazový lístok zanikol a prestupný lístok ostal na nezmenenej cene. Áno, pre väčšinu cestujúcich platiacich u vodiča by tým cestovné vzrástlo (nikto to nespochybňuje), ale zároveň sa tarifa zjednodušuje tým, že sa zníži počet druhov lístkov (t.j. bude to prehľadnejšie) a tým zrušeným lístkom bude lístok jednorazový, ktorý je podľa môjho názoru nesystémový a nespravodlivý.
Ako tu už napísali predo mnou iní, ani ja nevidím v existencii jednorazového lístka žiadny zmysel. Nerozumiem tomu, prečo ten, čo má šťastie na priamy spoj, má platiť menej, a iný, ktorý si musí prestúpiť, si za prestup má platiť navyše. Je oveľa logickejšie mať len prestupné lístky a nechať na cestujúcich, aké spoje si na cestu do svojho cieľa vyberú. Filozofiou 60-minútového lístka je ponúknuť občanovu lístok použiteľný na jednu cestu odkiaľkoľvek kamkoľvek v rámci Trenčína, za jednotnú cenu a bez ohľadu na počet použitých spojov. A tak je to podľa mňa správne.
Druhá vec, ktorá ma v tejto diskusii prekvapuje, je že sa automaticky začalo diskutovať o vhodnosti/nevhodnosti akéhosi "prestupného systému", ktorý, ak správne rozumiem, si viacerí diskutujúci predstavujú tak, že z každej MČ pôjde len jedna linka a v centre mesta sa bude na iné smery prestupovať. Neviem, odkiaľ sa berie táto idea, ale ja neviem nič o tom, že by sa o niečom takom čo i len uvažovalo. Ostatne, súhlasím s tým, že na podobne radikálne riešenie ani nie je dôvod. Prestupné lístky - a to je to, o čom sa tu bavíme - však majú svoj význam aj pri súčasnom linkovom vedení.
Súčasné linkové vedenie osobne nepovažujem za zlé. Nie je dokonalé, ale určite nevyžaduje totálnu prestavbu. Skôr sa ponúkajú menšie korekcie v podobe zrušenia niektorých vyslovene zbytočných a chaotických liniek jazdiacich párkrát za deň, ktoré systém len komplikujú a reálne v ňom neplnia žiadnu dopravnú funkciu.