Ešte k Terminálu. Moja najväčšia kritika tohto projektu bola v logickom usporiadaní žel. stanice, prímestskej dopravy a MHD. Vzdialenosti, ktoré by človek absolvoval, ak by prestupoval z MHD na vlak/PAL. V tomto trojuholníku by musel prechádzať cez nákupné centrum v nie malých vzdialenostiach (ak je treba stihnúť prestup, každá minúta sa počíta). O večernom/nočnom režime (nákupné centrum zatvorené) nehovoriac. Tam tie vzdialenosti boli ešte väčšie. Z môjho pohľadu to popieralo logiku integrovanej dopravy. Z tohto pohľadu aktuálne riešenie zo 40-tich rokov je lepšie minimálne v spojitosti MHD a žel. dopravy. Pekným príkladom je aj terminál v Břeclavi, kde aplikovali aj princíp hrana-hrana. Megalománia, zásah do parku, dopravné riziká tohto riešenia sú tiež na zváženie. Dodnes ma zaráža, kde pri stretnutí vedenia, poslancov a majiteľa SIRS-u mi nevedel hl. architekt povedať, aké vzdialenosti a časy absolvuje človek pri prestupe na jednotlivé druhy dopravy. Teda ak vystúpim z MHD, akú vzdialenosť musím absolvovať na napr. vlak. Táto vec bola pre nich sekundárnou. Pobúreniu pána primátora pri otázke simulácie dopravného zaťaženia po výstavbe Terminálu (rozumej nákupnému centra) dodnes nerozumiem.
Jacob
Ale povedzme si doterajšia autobusová stanica je odpad, keď niekto sa napríklad aj ponáhľa na autobus nemá šancu ani len vyhľadať na ktoré nástupište má ísť keďže čísla nástupíšť na označníkoch sú miniatúrne.
Stav tejto autobusovej stanice je taký, že by potrebovala prerábku, keby aj bola minimálna s tým, že by bol nový chodník na nástupištiach a s tým aj pokrytie prístreškom celého nástupišťa a lepšie označníky, a oprava ciest pri nástupištiach by bola hneď lepšia.
Inak pre porovnanie autobusová stanica mesta Trenčín: http://static.panoramio.com/photos/original/95858954.jpg a autobusová stanica mesta Bánovce nad Bebravou: http://www.sadpd.sk/sad/skuska2/image/DSC08967-1.jpg, menšie mesto ako je Trenčín má dokonca lepšiu stanicu ako naše veľké mesto. Aj keby bolo v takejto skromnej podobe tak stále by bolo lepšie ako doterajšie.
Ale nádeje si nejako asi nerobím keďže doteraz sa nič nerobilo ani nebude, to isté železničná stanica, ta je tiež v hroznom stave, ale to vlastne všetky stanice na slovensku aj v Bratislave kde by mala byť najlepšia je asi najhoršia
?