Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marek6283 #13814:
Rešpektujem Tvoj pohľad. Čo sa týka sľúbených vecí, asi hovoríme najmä o infraštruktúre, v rámci našich možností sa pre to snažíme robiť maximum. Komunikujeme s viacerými poslancami, aby sme zabezpečili vyčlenenie peňazí v rozpočte, s Útvarom mobility aj Útvarom investícii. Aj celý budúci rok, kým máme spoluprácu s mestom, budeme apelovať na to, aby sa veci čo najskôr naprojektovali a zrealizovali. Určite po spustení nebudeme vyhodcovať situáciu len spoza stola, ale budeme v teréne, budeme sa aj voziť, hľadať problémy a riešiť ich.

Rád by som sa inak zastal (to skôr voči iným diskutujúcim) aj zástupcov Útvaru mobility, ktorí som presvedčený, že robia všetko preto, aby sa MHD zlepšila a prípadné problémy boli vyriešené čo najskôr. 🙂
Reply on: Michal Mazánik #13812:
Ďakujem za odpoveď Michal, vážim si to, aj ukľudnenie od Milana 005 a Lukáša z NR , ľudí ktorých si najviac vážim. Na ich slová dám a viem že aj Ty to myslíš dobre. Že sa nezhodneme v niektorých veciach je podľa mňa normálne. Kopu vecí by som zo skúseností spustil žial až keď budú sľúbené veci splnené, pár vecí riešil inak ale to je len môj pohľad , a naň si myslím že toto diskusné fórum je tak to tak aj berte! Ideme ďalej ...
Reply on: draxter #13808:
Spolupráca s Ing. Pospíšilom nijak nesúvisí so súčasným návrhom novej koncepcie.

Informácia o tom, kto je zhotoviteľom súčasného návrhu novej koncepcie, je dostupná na webe mesta, v novinách INFO, na FB, na IG, dokonca na LCD v autobusoch to bolo uvedené. Ja už popravde neviem, ako ešte viac by sa to dalo zverejniť.

Dokumenty k zakázke sú prístupné štandardným spôsobom, pre odstránenie akýchkoľvek pochybností pripájam odkazy na zmluvu https://shorturl.at/hynhM a prílohu https://www.shorturl.at/L4BRB
Reply on: Marek6283 #13805:
Mrzí ma Marek, že to takto vnímaš. My sme sa vždy snažili brať pripomienky Teba aj ostatných vodičov do úvahy, vaše skúsenosti z prevádzky si vážime - sám vieš, že mnoho trás, ktoré sme testovali (s Tebou ako vodičom) a ktoré boli vyhodnotené ako nevhodné, sme z návrhu vypustili. Teraz dokončujeme obehy, opäť sa v maximálnej možnej miere snažíme vychádzať v ústrety vodičom a trenčianskym zvyklostiam, aby obehy, ktoré dodáme, boli použiteľné a vodiči si mohli vybrať z rôznych typov služieb.

Čo sa týka verejnej prezentácie, milanovi005 (z kontextu mi vyplýva, že hovoríme o ňom) sme zodpovedali najviac otázok zo všetkých prítomných ľudí, je to viditeľné aj na zázname, ktorý je zverejnený. Zástupkyne MsÚ potom dali slovo aj ďalším obyvateľom, aby čo najviac ľudí malo možnosť položiť otázku. Ja som kedysi milanovi005 aj písal e-mail, príležitostne prebieha komunikácia aj medzi ním a Tomášom, vždy sme boli otvorení aj tomu sa stretnúť a diskutovať.

Ohľadom zmien v návrhu, skúsim zareagovať v bodoch. Mnohé veci sme tu už ale vysvetľovali, takže sa budem opakovať:

L1 cez dva Juhy: áno, toto je vec, ktoré pribudla dodatočne. Máme za to, že Južanom to pomôže a iným cestujúcim to neublíži.
L2 cez Jesenského: bola v návrhu od začiatku, dokonca hneď prvú testovaciu jazdu s Tebou sme išli po tejto ulici.
L5: so zrušením linky (okrem školských a robotníckych spojov) sa počítalo už v úplne prvej verzii novej koncepcie, keď sme prezentovali jej schému, sedel si v zasadačke na MsÚ aj Ty. Mimochodom, k zrušeniu linky 5 prišla len jedna pripomienka.
L4: táto trasa bola tiež prezentovaná už na úplne prvej internej prezentácii, na ktorej si bol prítomný, spolu sme ju aj testovali. Ak ma pamäť neklame, zrovna k Jána Derku neboli ani z Tvojej strany vznesené zásadné pripomienky, diskutovali sme skôr o polohe zastávky Na kameni.
L7: taktiež bola v návrhu od začiatku, zmeny ohľadom trasovania cez Odevnú a Lipovú boli zvolené práve na základe opakovaných testovacích jázd s Tebou aj inými Tvojimi kolegami, aby sme sa vyhli odbočeniam, kde autobus výrazne zasahoval do protismeru na frekventovanej Bratislavskej a Zlatovskej.
Školské spoje: boli zapracované na základe veľkého množstva požiadaviek poslancov a občanov. Sú označené písmenami, aby zbytočne nebol bordel v CP bežných liniek. Väčšina cestujúcich si ich existenciu ani nebude uvedomovať, podobne fungujú školské spoje v Prešove.
Nočné linky: áno, pôvodne sa počítalo iba s linkou N1, Sihoť a Západ nemali byť v noci obslúžené vôbec. Po diskusii so zástupcami Útvaru mobility padlo rozhodnutie zabezpečiť počas nocí pre voľným dňom plošnú obsluhu. Toto sa udialo až tesne pred verejnou prezentáciou.

Niekoľko drobných zmien bude aj v cestovných poriadkoch, ktoré zverejníme v pondelok - vychádzajú aj z podnetov, ktoré boli vznesené tu na diskusnom fóre.

Čo sa týka toho, že budeme všetci ďaleko - zaviazali sme sa až do konca roka 2025 spolupracovať s mestom, vyhodnocovať podnety, ako z prevádzky, tak aj od cestujúcich a zapracovávať prípadné zmeny. Takže rozhodne to nie je tak, že 1.9. odhadzujeme lopaty a už nás to nebude zaujímať. Ja osobne určite nebudem ďaleko ani po 31.12.2025, pretože v Trenčíne bývam a nemám v pláne sa sťahovať. S Tomášom sa možno časom budete zdraviť aj spoza volantov.
Reply on: kvorka #13807:
Čo to melieš?
Reply on: draxter #13808:
Nie si jediný, je náš veľa.
Reply on: TomoSK #13788:
Tesco karta mi umožňuje využiť platbu v hotovosti aj zľavy, toto je čo zase za pseudo argument?
Reply on: ajjo #13803:
Pani Ságivá, prečo mi neodpovedáte na legitímnu otázku kto spracováva návrh CP MHD, a čo to mesto stojí. To, že je to na pripomienkach dopravcu je v poriadku, aké podstata otázky je inde. Vieme čo už mesto "dokázalo" v MHD v minulosti a čo dokázali tí, čo v roku 2016 odvrátili katastrofu. Takže prosím odpoveď, ak je všetko transparentné ako má byť!

Odpoved:
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 23.8.2023

Posúdenie a návrh koncepcie MHD v súčasnej dobe spracováva Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D. so svojim tímom z ČVUT Praha. Momentálne sme v štádiu riešenia pripomienok. Zatiaľ to mesto nestojí nič = zatiaľ nebola fakturovaná ani čiastková suma.
Reply on: S499.1023 #13804:
Lebo to sedí s konceptom patentu na pravdu. Aj banková karta aj hotovosť nezmyselne predražená s zľavnený PCL radšej chýba.........
Osobne si myslim, ze mesto to chcelo s majstrami schvalit nenapadne pod pokrievkou s tym ze nikto nestuduje co sa ide rokovať. Mrzi ma ze som im to pokazil, prepáčte. Úprimne ma to mrzí. Ale odrbavat ludi nebudete. Teraz je to na poslancoch, vidim ze medialny priestor si to ziskalo, lebo aby mesto v piatok o 20tej vecer hasilo poziar vysky cestovného - asi tece do topanok.... Chlapci priznajte ze ste prestrelili, priznat chybu nie je vobec hanba ale výsada...
Reply on: TomoSK #13772:
Tomáš, za kopu vecí som vás pochválil. Po prvom predstavenom návrhu som vypracoval A4 z oboch strán pripomienok. Potom sme mali debatu kde ste mi na všetko mali argumenty, keď som ja niečo začal vravieť tak si mi skočil vždy do reči a nenechal ma dorozprávať. Potom sa zverejnili ďaľšie veci a už som len pozeral neveriacky...Prišla tá jazda cez "krkaháje" tam sme mali debatu a sám vieš že som zastavil a otváral dvere aby si vystúpil, i keď som sa usmieval....Prišla prezentácia na verejnosti, tam som ani už nešiel...no kamaratát mal otázky aj za mňa a fundované, nebolo mu umožnené dohovoriť tak o čom je taká diskusia keď si idete svoje hlava nehlava...s Michalom sa aspon dalo v kľude porozprávať. Mne na našej MHD záleží , pred kolegami si poviem svoje názory tak isto , nie len negatívne ale aj kladné, žial tu je množstvo vecí ktoré obhajujete , nik sa tomu nerozumie a preto to prechádza keďže vieš pekne rozprávať a argumentovať no to čo chceš Ty...ja to nechávam spustiť ale viem čo nastane... Mám za tie roky dosť skúseností. Vravím že mladým patrí svet, nech šancu máte ale mali by ste robiť aj kompromisy a počúvať názory druhých keď chcú pomôcť hlavne!!!To zrušenie 5ky tam nebolo, nebola ani 1 cez dva Juhy a ani A B C D ......N1 ...6P 7P...skrátka jednoduchšie to nebude a 2 EURaá síce fasa pre vodiča ale nie sme tu samy pre seba!!! Vy budete všetci ďaleko , okrem prvého dňa teda asi...ale my denne v tomto a budeme si to odnášať...je mi ľúto, ani tá 2 ani tá 7 , 11, 5, 4... skrátka polovica vecí nie je dobrá . A to nevravím len ja a s plnou vážnosťo i keď viem že si pohnevám kadekoho nado mnou si stojím za svojím! Ruku Ti podám kedykoľvek, viem 6e hlavu máš dobrú, len ...
Reply on: TomoSK #13772:
Ja plne podporujem Teba a Tvoju stranu a Tvoje postoje, logiku a filozofiu. Ale jednej veci nerozumiem: Prečo taká raketa za platbu bankovou kartou?
A teda aké je vôbec zdôvodnenie navýšenia ceny pri platbe bankovou kartou oproti platbe dopravnou kartou?

Mimochodom, na stránke mesta v sekcii objednávky, faktúry a zmluvy som nikdy nemal problém nájsť podklady či už k aktuálnemu zadaniu pre vypracovanie nového grafikonu tak aj k minulému neúspešnému pokusu.
Reply on: milan007 #13719:
ide to takto, mám to preverené
Reply on: milan007 #13800:
Neviem, tajili mi to, neodpovedali a to čo som chcel vedieť už minulý rok, som nedostal. Už začínam mať pocit, že viem prečo....
Reply on: Michal Mazánik #13770:
A ja ti poviem prečo, lebo toto mesto má hlúpu tarifu, a roky si hlúpo drží svoje. Hoci tu na imhd sme dávno pradavno, ešte si tu nemal nick, hovorili čo treba.
Nočná linka: neplatil PCL, ani zľavnený
Denne linky: najprv nástup len predom, potom dvomi a všetkými. Prišiel PCL konečne.
Dnes v novej tarife chýba zľavnený PCL.
Nie je sms lístok (divím sa,.mobil má aj moja babka aj mama, appki nemá ani jedna a ani mať nebude, ale toto obe zvládnu aj v BA).
A najnovšia hlúposť je zdraženie lístka z 80 centov na 2€!.
A decká z iných miest a dedín miesto 50c rovno 1€.

A pani, toto ste si nevšimli: za 2€ je z karty celodenný 24h. Ale za jednu 60 minútovou nie je hanba pýtať v hotovosti tú istú sumu? To ukazuje čistú účelovosť nemajúcu oporu v ničom, ani v nákladoch ani v inflácii.

Za mňa jasné nie tarife v tejto podobe. Páni poslanci, tie peniaze sa nehanbite schváliť a druhou rukou ste sa vzdali pri predaji pozemku prednedávnom mastnej sumy? Toto má Trenčan akceptovať? No nebude. Bude sa pýtať asi. A asi veľmi veľa.

Draxter: prečo mesto tajilo kto robí novú koncepciu MHD?
Reply on: draxter #13787:
Niekde som čítal, že vraj 30 percent. Možno niekto vie lepšie. Ale pochybujem, keď vidím čo sa neurobilo za posledné roky.
Reply on: TomoSK #13788:
Asi ti ušlo, že MHD sa nechova ako Tesco. Ani trhovo. Ale zmluvou o výkone vo verejnom záujme a kľudne býva aj zdarma. A prijímanie tarify nie je sukromnopravny akt. Ale čo je horšie, zjavne to uchádza navgovatelovi. To ma zaujíma, že kto je predkladateľom tohto zderstva?
Reply on: Michal Mazánik #13795:
Ak sa nezbláznili, tak v tejto podobe to nemôžu schváliť. MHD nie je len pre pravidelných cestujúcich, je pre každého. Zdraženie? Asi bude (žiaľ). Lebo mesto namiesto získania penazi z pozemku na stanici tento developerovi nechá za pôvodnú cenu. Vtedy ho zmena cien na trhu netrápi. Ale od bežného človeka pýtať viac, až o 150 percent, to ich hanba nefackuje???
Reply on: kvorka #13793:
Doktore, napíš aj v mojom mene. Toto snáď v TN nemyslia vážne. Je to ako odkaz turistom, že sa na vás môžme vykašľať a preto zacvakate ako vo Viedni. Ja som teraz prišiel z Dánska a 6€ stal lístok vlaku z letiska pre 2 decká a dvoch dospelakov. To v TN sme na tejto úrovni?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.