Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Včera som bol s troma kamarátmi večer na pivo a samozrejme hneď začali o MHD, jeden z nich je denný cestujúci. Rozohnili ich jednak tiež úderné heslá o autobuse každých 5 min čo v reálnom CP nenašli ale hlavne nový cenník.
Jeden z nich mi len tak pre zaujímavosť ukázal cenu Bolta v piatok večer v povedzme najdlhšej trase po Trenčíne. Sám som ostal prekvapený, ako dôkaz posielam v prílohe.
Reply on: Marek6283 #14406:
Takze 11 nechať ako je, 4 pôjde po Stefanicke alebo ako teraz?
Potom 6 na Sihoť aj cez víkendy, 16 nie je treba.
Reply on: theo #14405:
Na zasadaní som osobne bol, cením si vysokú účasť a aj jeho úroveň a výsledok je prirodzený! Ľudia mali dobré argumnenty, boli vzdelaný a slušný až na jednu pomotanú pani, ale inak ozaj som bol veľmi milo prekvapený, dokonca tam bola aj pani čo pred dôchodkom robila na útvare mobility...taký záujem o dianie v tejto m.č. teda prekvapil.
Bola zverejnená zápisnica zo stretnutia VMČ Sever ohľadom nového grafikonu. Ak by niekto hľadal konšpirácie ohľadom jej stručnosti, nemusí, je to obvyklé. Najmä ak sa mláti prázdna slama...

To najdôležitejšie bolo zapísané. Všetci zúčastnení poslanci odhlasovali: VMČ SEVER žiada aby trasovanie linky č .11 bolo zachované v pôvodnej trase, a nesúhlasí s presmerovaním linky č.4 cez ulicu J. Derku, a aby bola linka č.4 zachovaná a aby bola trasovaná po medzinárodnej ceste č.61 smere do Kubrej

https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1282-vybor-mestskej-casti-sever-datum-2024-06-19
Reply on: Marek6283 #14402:
Necelé 2 mesiace do spustenia, revolúcie... A ostalo podozrivé ticho... Ceny ako pre horných 10tis, spoje každých 5 minút nikde... Ak to aj pôjde od 1.9. tak už teraz vidim že info kampaň bude na úrovni -130 tak ako pri drazovani, ludia aj po týždni stále "chvália" mnohí hykaju prekvapení. Ale mecenasom je to 10. Oni to od ľudí nepočúvajú, vzdy si to odserie iba jeden najdôležitejší článok reťazca... Vodič, v mene viacerý dakujeme za mediálnu neosvetu
Reply on: kvorka #14401:
Tiež súhlasím že to nie je ideálne ale je to zapracovanie všetkých možných argumentov "zo všetkých troch strán".
To že správca systému stále nevyriešil 9 rokov riešený problém tu my nevyriešime.
Ak by sa spoj pred dátumom 1.7. rozpojil presne viem čo by tu zaznelo:
SAD si presadila komplikovanejšie/drahšie cestovanie z Dubnice do Trenčína napriek tomu že bola požiadavka na priame spojenie, cestujúci spoj nenájdu na výveske, ...
Toho 1.9. vraj už neplatí. Poznáme aj nejaký iný-náhradný termín? I keď faktom je že médiá nič také neprezentujú....
Reply on: Michal Mazánik #14400:
Tak neviem, kto iný a na čo i e by čakal v danú hodinu na zastávke 😛 a ešte keď displej zobrazuje aj zastávky po ceste....to sú už také názory, nevravím že to je teraz ideálne, ale ani žiadna katastrofa.
Reply on: kvorka #14399:
Áno, hovoríme o prímestskom nočnom spoji Trenčín - NDCA - DCA - Nemšová - Horné Srnie - Trenčín, s odchodom 00:05 z Hasičskej, ktorý premáva od dnes (bude premávať v piatky, ale nakoľko je zajtra sviatok, nočák ide už vo štvrtok).
Reply on: Michal Mazánik #14398:
Prímestského?
Reply on: milan005 #14397:
Nechcem sa o tom naťahovať, argumenty odzneli, už len pre zaujímavosť - zverejnili sme info o premávke nočného spoja na našom FB, aj s upozornením, že bude mať cieľ TN, aut. st. Už pár minút po zverejnení pribudol komentár s výčitkou, že je to mätúce. To hovorí samé za seba...
Reply on: Michal Mazánik #14392:
Neznemožnilo.
Ale nenašli by ho na výveske,
TN by nesvietil na tabuli ani v jednom riadku,
museli by si vystúpiť a znovu nastúpiť,
ešte aj priplatiť.
Na začiatku požiadaviek o nočných spoj som mal pocit tlaku na jeho priamosť.
Keby aspoň metóda zlomových zastávok funguje ako má - pre spoj a nie pre celú linku.
Reply on: henko151 #14394:
Tamto je urobené v editore grafických tabúľ. V CP editácií je možné napísať k zastávkam na linke číslo cieľa. V editore graf. tabúľ sa vytvoria bitmapy a v CP editácií sa napíše na linke ku každej zastávke napíše do stĺpca ciele číslo bitmapy. To číslo sa aplikuje na všetkých existujúcich spojoch, kt. "stoja" na zastávke.
Dávnejšie, keď tu na MHD bola SADka, fungovalo to, že napr. na linke 13 v hornom riadku sa zobrazovala ako "posledná zastávka spoja" zastávka Záblatie,pošta a potom sa to počas linky zmenilo na Gen.Svobodu. Potom to už tak nebolo. Ak by to bolo ako na foto, tak by sa na tej prednej nezobrazovali zastávky, na kt. spoj zastavuje.
Reply on: draxter #14393:
Číslovanie má isto zmysel, avšak momentálne si to na starých Crosswayoch neviem ani predstaviť. Verím, že ale svitá na lepšie časy, IDS Sever je na obzore: https://www.teraz.sk/spravy/trenciansky-kraj-schvalil-zamer-o-vyt/805909-clanok.html.

PS: Od tohto roka už všetky linky v BBSK majú číslo linky, len SAD Zvolen zatial používa iba plastové tabule (nové pokladne IDS BBSK zjavne nevedia komunikovať s panelmi).
Reply on: milan005 #14381:
Neviem, s Transdatou nemám skúsenosti, avšak z pozorovania som napríklad aj včera zahliadol v Poprade regionálny autobus s upraveným cieľom Poprad, AS.
V opačnom smere som videl autobusy, že zobrazovali normálne linku a smer v automatickom formáte, aký poznáme. Je pravda, že SAD Poprad používa tiež tabule Bustec.
Pri Nitre tiež premáva okružná linka Nitra - Podhorany - Bádice - Nitra a odkedy Arriva vymenila palubáky R&G za Mijolu, tak sa z cieľu Nitra - Bádice stal klasický rolujúci dvojriadok s cieľom Nitra, AS v hornom riadku.
U SAD Trenčín vidím všeobecne problém, že má dosť vozidiel len s tými mini R&G prednými panelmi (už aby bola nová zmluva). Verím, že na nočnú linku bude nasadzovaný nejaký z EURO6 Crosswayou, ktoré majú veľký predný panel a majú aj bočné panely. Tým sa myslím, že zníži šanca, že by došlo k odignorovaniu spoja cestujúcimi.
Reply on: milan005 #14391:
Ja si tiež myslím, že v tomto prípade, keď ide jediný spoj po špecifickej trase, tak hore by malo byť rovnako ako u linky 50, kým u nás premávala, cieľ, a v spodnom riadku dôležité body trasy.
PS: pre toto by bolo fajn aj číslovanie v regionálnej doprave, ako je napr. v okresoch LC, RS...
Reply on: milan005 #14391:
Lenže ani rozdelenie spoja by fyzicky prepravu ľudí z DCA do TN neznemožnilo, len by im to vyhľadávač našiel ako prestupné spojenie. Chápem, že keby to bol spoj v čase špičky, je nereálne čakať, že si XY ľudí pôjde v Srní kúpiť lístok na zvyšok trasy. Tu sa ale bavíme prinajlepšom o jednotlivcoch, kde osobne nevidím problém v tom, aby si to vodič vedel ustrážiť a prípadne cestujúcich upozorniť už pri nástupe.

Asi sa v tomto nezhodneme, ale snažím sa na to pozerať tak, ktoré z dvoch riešení skomplikuje život akému počtu ľudí. A myslím si, že pokračujúci spoj s cieľom TN, aut. st. sa negatívne dotkne viac cestujúcich, než fiktívny prestup v Hornom Srní v sobotu o 0:45 ráno.
Reply on: Michal Mazánik #14390:
Je to práve kvôli požiadavke ktorú si aj napísal. Dať ľuďom možnosť dopraviť sa aj z DCA do TN. Vôbec by som to nenazýval presadením si od SAD.
Do Dubničky, Ľutova alebo Prusov asi veľa cudzích nejde ale ide o princíp, malo by sa to riešiť aby to fungovalo všade kde má.
Ja keď som išiel z KNM do Hor. Vadičova, moc nechýbalo a na ten spoj som nenastúpil.
Avšak v noci o 0:05 z Hasičskej, z daného nástupišťa nič iné nepôjde, iba tento jediný autobus takže by mal pôsobiť jednoznačne už sám o sebe.
Vo všetkých prípadoch (aj iných ako nočák DCA) ak si cestujúci všíma aj spodný riadok tabule, dá sa to.
Reply on: milan005 #14375:
Lenže tento technický problém vôbec nemusel vzniknúť, keby nešlo o pokračujúci spoj. Takto kvôli potenciálne 1-2 ľuďom (aj to asi preháňam), ktorí pôjdu z Dubnice o pol jednej ráno do Trenčína cez Horné Srnie dopletieme množstvo cestujúcich v Trenčíne. Poznám situáciu zo spojov do Tr. Závady, ktoré jazdia cez Dubnicu a nie je výnimkou, že niekto nenastúpi, keď vidí na transparente Nemšovú. A nie, nie je to o tom, že by ľudia boli blbí. Je to objektívne zmätočné a neraz to na pár sekúnd zmätie aj mňa, a to pritom o tomto špecifiku veľmi dobre viem.

Takže za mňa je pokračujúci okružný spoj Trenčín > Trenčín riešenie, ktoré viac uškodí, ako pomôže.

S Dubničkou v BN okrese by som toto rozhodne neporovnával. Prečo? V prípade Dubničky ide o lokálnu dedinskú linku, ktorá má relatívne stály okruh cestujúcich, pri ktorých si viem predstaviť, že si na to zvyknú. Naopak, nočný spoj spravidla využívajú aj ľudia, ktorí bežne RAD vôbec nejazdia, ale po posedení v podniku ísť autom skrátka nemôžu. A presne toto sú cestujúci, ktorých riešenie, ktoré si presadila SAD Trenčín, dopletie... 🙃
Reply on: milan005 #14387:
Malo by to byť aspoň rok (ročný PČL) keď po novom na infopaneloch v busoch beží niečo ako (nepamätám si presne znenie, len sa mi to mihlo): pokiaľ chcete cestovať výhodne aj modrými autobusmi v rámci mesta a používať PČL zriaďte si kartu SAD?! Nerád by som zavádzal ale je to niečo také.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.