Reply on: draxter #9578:
Pokles záujmu je však zapríčinený najmä prístupom k MHD na Juh I v posledných rokoch. Medzi najvýznamnejšie zmeny do 1.8. patrilo:- obmedzenie linky 17 na špičku a zrušenie letnej premávky
- obmedzenie večerných spojov liniek 5 a 18 v "x" aj v "a"
- porušenie prekladu spojov smerom z mesta v "x" aj v "a"
- zavedenie "dier" vo večernej premávke
Tak je pochopiteľné, že ľudia na to zareagovali menším záujmom. Na Juhu II bolo pozitívnych zmien ďaleko viac.
Nový grafikon vyriešil pracovné dni perfektne na 100%. Ale cez víkend prišiel Juh I o 1/3 spojov a "získal" 40 min. dieru. Tak je pravdepodobné, že ľudia opäť zareagujú zníženým záujmom a preto mi záleží na tom, aby sa tá diera vyriešila a nedošlo k ešte väčšiemu poklesu.
A nemusí to byť zrovna 20 min. interval, to vravím stále. Pokojne to môžu byť tie dva spoje do hodiny (aj to je postačujúce). Len je potrebné aby bola obsluha pravidelná a bez dier, a teda v tomto prípade by bol riešením 30 min. interval. Ja nežiadam posilnenie ale pravidelnosť! Čo je základ MHD.
K samotnej vyťaženosti: linka 11 vozila okolo 30 cestujúcich, linka 5 okolo 15 ľudí a linka 18 do 10 cestujúcich. Píšem koľko ľudí išlo v úseku konečná - pod Juhom.
Takže dva spoje za hodinu postačujú, avšak pravidelne rozložené. Nie v (ne)intervale 40 a 20 minút.
syko
1) presunom 7/17 by si pokazil približne 15 minútový interval na stred sídliska a ostala by ti tam polhodinová diera. A ak by si to chcel napraviť na 20 minútový interval, tak by si musel poposúvať aj odchody ostatných spojov, ktoré nechodia na juh, aby na dlhších spoločných úsekoch nedošlo k súbehu.
2) pokiaľ by sa v skúšobnej dobe vyťaženosť 7/17 dostala na úroveň zrušenej 5, tak treba brať do úvahy, že do tej vyťaženosti by sa na časť trasy počítali aj cestujúci medzi Juhom a Braneckého/Gymnázium, ktorým po tieto zastávky ide zo stredu Juhu spoj každých 15 minút. Je otázne, čo by s nimi spravilo zhoršenie spojenia na stred sídliska.
Ak už, to skôr spraviť niečo na štýl návrhu DIC a cez víkend tam urobiť zachádzku trebárs z 22.