Reply on: draxter #9578:
Pokles záujmu je však zapríčinený najmä prístupom k MHD na Juh I v posledných rokoch. Medzi najvýznamnejšie zmeny do 1.8. patrilo:- obmedzenie linky 17 na špičku a zrušenie letnej premávky
- obmedzenie večerných spojov liniek 5 a 18 v "x" aj v "a"
- porušenie prekladu spojov smerom z mesta v "x" aj v "a"
- zavedenie "dier" vo večernej premávke
Tak je pochopiteľné, že ľudia na to zareagovali menším záujmom. Na Juhu II bolo pozitívnych zmien ďaleko viac.
Nový grafikon vyriešil pracovné dni perfektne na 100%. Ale cez víkend prišiel Juh I o 1/3 spojov a "získal" 40 min. dieru. Tak je pravdepodobné, že ľudia opäť zareagujú zníženým záujmom a preto mi záleží na tom, aby sa tá diera vyriešila a nedošlo k ešte väčšiemu poklesu.
A nemusí to byť zrovna 20 min. interval, to vravím stále. Pokojne to môžu byť tie dva spoje do hodiny (aj to je postačujúce). Len je potrebné aby bola obsluha pravidelná a bez dier, a teda v tomto prípade by bol riešením 30 min. interval. Ja nežiadam posilnenie ale pravidelnosť! Čo je základ MHD.
K samotnej vyťaženosti: linka 11 vozila okolo 30 cestujúcich, linka 5 okolo 15 ľudí a linka 18 do 10 cestujúcich. Píšem koľko ľudí išlo v úseku konečná - pod Juhom.
Takže dva spoje za hodinu postačujú, avšak pravidelne rozložené. Nie v (ne)intervale 40 a 20 minút.
MA MHD
S pripomienkami súhlasím, a doplním:
- víkendová premávka linky 5. Možno mi to nebudete veriť, ale aby cez víkend z Juhu I nešlo nič 40 minút je moc. Písal som to aj autorovi (na mail mhd@trencin.sk) a tam som dospel k nasledovnému riešeniu:
Mal som príležitosť vidieť niekoľko spojov linky 12 cez víkend a väčšinou tam boli dvaja ľudia (keď som sa bol odviesť, tak som bol jediný cestujúci v celých častiach Biskupice a Noviny). Preto ma napadlo, že by sa spoje z linky 12 - 5 párov presunuli na víkendovú linku 5 spolu so spojmi linky 13 cez víkend (ktoré boli aj pôvodne v linke 5). Takto by linka 5 mohla mať cez víkend 8 párov spojov, s tým, že konkrétne 3 by zachádzali do Zlatoviec a Záblatia. Istebník by obslúžila linka 27 a najmä PAL, ktorá ako mi bolo povedané jazdí cez Istebník v hojnom počte.
Môžete mi veriť, že hoci pripomienku som poslal možno iba ja, tak som počul na to nadávať minimálne 20 ľudí (v autobusoch, na zastávkach, aj v mojom paneláku ? ). Myslím, že tieto kilometre by boli na linke 5 určite využité. Momentálne čakám na odpoveď autora.
Napadlo ma aj to, aby cez víkend jazdila znovu L5 miesto L7/17. Od toho som, ale po konzultácií s autorom upustil.
- druhá a už kratšia ? : naopak, cez pracovné dni je linka 12 vyťažená lepšie (minimálne dvojnásobne) a teda by som uvažoval o malom posilnení. Bolo by to v tom, že spoj jazdiaci o 15. hodine po Biskupice, námestie by pokračoval naspať do mesta so zachádzkou do LOT (namiesto dnešnej linky 2). Prípadne by mohol pokračovať priamo na tejto dvojke.
Cestujúcim z Novín by sa tak umožnilo uprostred poobedňajšej špičky cestovať do centra, čo teraz nie je možné. Možno by to ľudí pritiahlo. A pokiaľ ten BUS z linky 12 pokračuje ako tá 2 z LOT, tak by to vôbec nebol problém.
Toľko odo mňa.