Reply on: moloth #9479:
spravila sa koncepcia taká, že v TN nie sme niekde na vidieku a bez kĺbakov sa neobídeme. Do roku 2002 jazdili aj cez víkendy, potom už nie - pokles cestujúcich, skostnanený nepružný CP a hlúpe zmeny ako prehodenie konečných na linkách 1-11 a 8-18.Ten Citelis 18M jazdil od 2008 až do roku 2011 normálne, potom to začalo. Či už vlastník nereklamoval včas vady, alebo sa na to kašlalo, alebo to malo nejaké obmedzené záruky sa už asi nedozvieme. v každom prípade ten voz bol v rámci obnovy vozového parku, kde si mesto kládlo podmienky ako sa vozový park obnoví. Keďže Citelis 12M mal kapacitu väčšiu než B732, tak sa niektoré zobrali aj miesto Ikarusov 280.08 (10). 4 kusy B961E nahradili Ikarusy 280.08 a 2 kusy 280.87 mali naďalej behať. Potom sa však odstavili do zálohy a tak sa kúpil za ne ako náhrada ešte tento Citelis 18M (v TNinfo vtedy prezetnovaný ako kĺbová Karosa - nízkopodlažná). Takže chyba je aj na meste, že netrvá na nasadení vozového parku tak, ako si ho požadovalo obnoviť od roku 2004.
K tej spotrebe - neviem, ale ak to je normálka, potom asi fakt nikto nečítal technické parametre. Ak nie, tak treba GO motora a pod. ale určite nie, aby ten voz stál!
moloth
Mimochodom nenapadlo ešte nikoho, že keď mi vozidlá behajú iba počas špičky a zvyšok dňa ich premávka nemá význam, žeby sa nakúpili radšej iba 12m vozidlá a spravila sa koncepcia MHD taká, ktorá by počítala s kapacitou sólo autobusov a teda by sa museli intervaly na linkách skrátiť? Viac poteší keď mám 3-4 spoje za hodinu aj keď s 12m vozidlom, než 2 a príde mi klbák. A tiež by sa mohlo možno pouvažovať nad obstaraním 9-10m vozidiel v prípade, že by sa našlo dostatočné množstvo liniek, na ktoré by sa mohli nasadiť, aby to neskončilo na 4-5ks a potom sa príde na to, že jeden treba ako zálohu, 1-2 sú pokazené často a môžu jazdiť iba 2 čoby ich vyradilo z koncepcie kapacitného nastavenia liniek.