Diskusia vo Hviezde:
boli prítomní aj Forgáč aj Rybníček. Ten hneď z úvodu začal, že tu nie sme na hádanie, ale na diskusiu, že sa MHD nerozumie a na rovinu povedal, že MHD nepoužíva (škoda, pretože hovoril, že MHD je strata, že mestám chýbajú zdroje aj tam, kde by bolo treba atď. atď. - pritom logickou úvahou by dospel k záveru, že z finančného hľadiska sú na tom ceteris paribus lepšie mestá s hustejšou zástavbou, ktoré sa potom logicky bez MHD nezaobídu).
V hľadisku tipujem tak 30% sedadiel obsadených, ako neskôr z diskusie vyplynulo, výrazné zastúpenie obyvateľmi Východnej ul. a dôchodcami z Opatovej.
Štvorica pánov z DIC, ktorý možno sú dynamický, ale určite nie mladý, kolektív ? Neskôr v diskusii, v reakcii na niekoho z publika, reagovali dátami z Trnavy, kde dokázali, že sa doprave rozumejú a obľúbenosť MHD tam rastie.
Asi trikrát spomenuli aj imhd.sk
Páni boli celkom dobre pripravení, aj keď prednesom na Rybníčka ešte nemajú. Na väčšinu pripomienok vedeli zareagovať rozumne, i keď samozrejme z vlastného uhla pohľadu.
Výnimkou bola pripomienka z publika, ktorá bola smerovaná v štýle, že štatistiky majú pekné, ale sú skreslené existujúcou ponukou spojov, ktorým sa ľudia prispôsobia, že napr. z Východnej radšej pešo prejdu na gen. Svobodu. Tam sa páni z DIC snažili, ale odpoveď sa niesla v duchu, že žiadna iná lepšia metóda neexistuje, zmierte sa s tým (podporil ich aj Rybníček poukazom na to, že dotazníky a pod. sú blbosti).
Koniec bulváru:
1) ide len o návrh, v ďalšom kole spracujú pripomienky, potom diskusia na výboroch mestských častí a ak som dobre pochopil, nakoniec ďalšia diskusia v Hviezde. Konkrétne časy odchodov sú len maketa.
2) Rybníček má záujem riešiť to tak, aby sa to spustilo v lete budúceho roka. Rovno povedal, že neskôr by mu to poslanci pred voľbami neschválili.
3) spoj z Opatovej (alebo Kubrice?) zvažujú potiahnúť po Hasičskú ul. Požiadavke dôchodcov, ktorý by chceli ísť bez prestupu k nemocnici asi vyhovené nebude.
4) Východnú ul. možno obohatia o spoje, ktoré by prechádzali po M. Bela (neviem či začínajúce zo Saratovskej alebo z gen. Svobodu).
5) zákaz odbočenia neni problém, ktorý by sa nedal riešiť.
6) doplnkové linky (v súlade s vraj plánovanou legislatívnou zmenou z EÚ) otvárajú priestor aj pre ďalších prepravcov.
boli prítomní aj Forgáč aj Rybníček. Ten hneď z úvodu začal, že tu nie sme na hádanie, ale na diskusiu, že sa MHD nerozumie a na rovinu povedal, že MHD nepoužíva (škoda, pretože hovoril, že MHD je strata, že mestám chýbajú zdroje aj tam, kde by bolo treba atď. atď. - pritom logickou úvahou by dospel k záveru, že z finančného hľadiska sú na tom ceteris paribus lepšie mestá s hustejšou zástavbou, ktoré sa potom logicky bez MHD nezaobídu).
V hľadisku tipujem tak 30% sedadiel obsadených, ako neskôr z diskusie vyplynulo, výrazné zastúpenie obyvateľmi Východnej ul. a dôchodcami z Opatovej.
Štvorica pánov z DIC, ktorý možno sú dynamický, ale určite nie mladý, kolektív ? Neskôr v diskusii, v reakcii na niekoho z publika, reagovali dátami z Trnavy, kde dokázali, že sa doprave rozumejú a obľúbenosť MHD tam rastie.
Asi trikrát spomenuli aj imhd.sk
Páni boli celkom dobre pripravení, aj keď prednesom na Rybníčka ešte nemajú. Na väčšinu pripomienok vedeli zareagovať rozumne, i keď samozrejme z vlastného uhla pohľadu.
Výnimkou bola pripomienka z publika, ktorá bola smerovaná v štýle, že štatistiky majú pekné, ale sú skreslené existujúcou ponukou spojov, ktorým sa ľudia prispôsobia, že napr. z Východnej radšej pešo prejdu na gen. Svobodu. Tam sa páni z DIC snažili, ale odpoveď sa niesla v duchu, že žiadna iná lepšia metóda neexistuje, zmierte sa s tým (podporil ich aj Rybníček poukazom na to, že dotazníky a pod. sú blbosti).
Koniec bulváru:
1) ide len o návrh, v ďalšom kole spracujú pripomienky, potom diskusia na výboroch mestských častí a ak som dobre pochopil, nakoniec ďalšia diskusia v Hviezde. Konkrétne časy odchodov sú len maketa.
2) Rybníček má záujem riešiť to tak, aby sa to spustilo v lete budúceho roka. Rovno povedal, že neskôr by mu to poslanci pred voľbami neschválili.
3) spoj z Opatovej (alebo Kubrice?) zvažujú potiahnúť po Hasičskú ul. Požiadavke dôchodcov, ktorý by chceli ísť bez prestupu k nemocnici asi vyhovené nebude.
4) Východnú ul. možno obohatia o spoje, ktoré by prechádzali po M. Bela (neviem či začínajúce zo Saratovskej alebo z gen. Svobodu).
5) zákaz odbočenia neni problém, ktorý by sa nedal riešiť.
6) doplnkové linky (v súlade s vraj plánovanou legislatívnou zmenou z EÚ) otvárajú priestor aj pre ďalších prepravcov.
MA MHD
+ reakcia Marek6283:
- chápem namáhavosť práce vodičov MHD no nedá mi trochu sa nezastať cestujúcich vo vzťahu s vodičmi MHD. Často sa totiž stáva, že cestujúci využívajúci dopravnú kartu (aj ja), si vzhľadom na malý počet automatov nestihne nabiť kartu mimo vozidla MHD, hoci by to tak rád spravil. Vinu na tom má aj súčasný CP. Uvediem príklad, ktorý sa mne pomerne často stáva: V práci v centre mesta končím tak, že ledva stíham autobusy na Saratovskú, ktoré majú odchod vždy naraz. Som rád, že stihnem autobus a nie to ešte si ísť nabiť kartu až do automatu pri mestskej veži. Samozrejme môžem, ale na zastávku stihnem prísť po odchode autobusov, takže si napríklad v zime môžem pohodlne 40 minút potom posedieť na Rozmarínovej, a tešiť sa, že som vodičovi uľahčil prácu. No to nie je pre väčšinu cestujúcich vhodné riešenie. Preto si kartu nabíjam vždy v autobuse. Samozrejme, snažím sa mať pripravenú požadovanú sumu a čo najrýchlejšie si kartu nabiť. Bohužiaľ, často sa stretávam s extrémnou neochotou vodičov našej MHD (česť výnimkám), ktorý napriek splneniu úkonov požadovaných dopravcom od cestujúceho, majú väčšinou nejaký problém. Rozumiem, že za deň ich môže veľa vecí nahnevať, ale to každého a ja ako cestujúci predsa nemôžem za to, aký sú niektorý ľudia a s čím sa musia vodiči stretávať. Ja osobne sa snažím vychádzať vodičom v ústrety a pretom by som sem tam čakal trochu "spätnej väzby". A to nehovorím o nezmyselnom obmedzení nabíjania počas špičky, ktoré veľmi obmedzuje cestujúcich. Podľa mňa nabitie karty premávku zdrží tak o 5-10 sekúnd čo je rozhodne menej ako napríklad: autobus odchádza o 51, 54 a 09 minúte, pred tým idem z Braneckého do mesta nabiť si kartu (pri odchode z práce o 15:45 tam prídem 15:55), nabijem si kartu o 16:00 a ku Gymnáziu sa vrátim o 16:10 (po odchode vozidiel), tým pádom môžem čakať 30 - 40 minút, čo je viac ako desať sekundová práca pri nabíjaní. Možnosť nabíjania mimo vozidla veľmi rád využijem, keď na to budú vytvorené podmienky - teda ten milión možností! Dúfam , že som nenahneval, snažil som sa len uviesť aj pohľad cestujúceho. Nemyslím to ako kritiku na ktoréhokoľvek konkrétneho vodiča, ale všeobecne. Rozumiem, že niektoré moje pripomienky (napr. automaty), nie sú v kompetencií vodičov MHD.