Reply on: kvorka #16707:
Nerozumiem popravde veľmi tejto argumentácii, že poslanci nemali podklady. Ak by mala väčšina poslancov pocit, že zmena tarify im nie je dostatočne vysvetlená, alebo im chýbajú podklady k prijatiu zodpovedného rozhodnutia, prečo by potom za návrh hlasovali?Ja zasadnutia MsZ sledujem dlhodobo, aj pri iných témach mimo dopravy a je bežná prax, že ak poslanci považujú podklady dodané exekutívou za nedostatočné, bod nie je schválený a návrh ide na nasledujúce zastupiteľstvo s dopracovanými podkladmi. Návrh cenníka prešiel jednohlasne najprv Finančnou a majetkovou komisiou a následne veľkou väčšinou v MsZ. Stavať tu poslancov do pozície, že oni rozhodli bez toho, aby mali podklady, mi príde nevhodné aj voči ním samotným - nie sú predsa nesvojprávni, majú prostriedky na to, ako akýkoľvek návrh zmietnuť zo stola, ak o ňom nie sú presvedčení.
Vysoký podiel cestujúcich platiacich v hotovosti má konkrétne negatívne dopady - meškanie spojov vplyvom dlhšieho staničenia, zhoršenie klimatických podmienok v autobuse kvôli otvoreným dverám apod. Po úprave tarify sa nástup cestujúcich zrýchlil, pričom počet cestujúcich stúpa - ak by bol cenník takým zderstvom, asi by sa práve tí občasní cestujúci na MHD vykašľali a išli Boltom, čo sa ale podľa dostupných dát nedeje. Práve naopak som zaznamenal tvrdenia od vodičov taxislužieb, že od zavedenia novej koncepcie MHD evidujú menší dopyt po svojich službách.
Nehovoriac už o tom, že so znevýhodňovaním hotovosti pracujú napríklad aj banky, či už vo forme vyšších poplatkov za vklad na pobočke, alebo dokonca zavádzaním bezhotovostných pobočiek, kedy už nie je vôbec výnimka, že pri viacerých bankách je hotovostná pobočka otvorená cez víkend len v 1-2 mestách v kraji.
TomoSK
Dlhodobo si vyberať najdrahšiu možnú tarifu a prezentovať to ako zderstvo je obyčajná demagogia. Ostatne, pred pár dňami mi napadlo, že na imhd už dlho nikto nevytiahol tarifu, a hľa, je to tu.