Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan007 #16704:
Áno, ešte asi tak 2 mesiace... od januára 2026 jednorazový lístok 3,20€, 24-hodinový 10,20€, týždenne 28,90€ a mesačný za neodolateľných 75€, čo je iba štyrikrát viac než v Trenčíne.

Dlhodobo si vyberať najdrahšiu možnú tarifu a prezentovať to ako zderstvo je obyčajná demagogia. Ostatne, pred pár dňami mi napadlo, že na imhd už dlho nikto nevytiahol tarifu, a hľa, je to tu. 😄 Ak je niekto sociálny prípad, rozhodne ho nezaujímajú jednorazové lístky, lebo iný spôsob prepravy vyplývajúc z jeho statusu nemá...
Reply on: milan007 #16704:
Nemusíme mať rakúske ani žilinské platy, keď cestujeme v TN výrazne lacnejšie ako v Žiline, len to by ste nesmeli tvrdohlavo využívať hotovosť, ak neviete/nechcete využívať iný spôsob platby, tak je správne, že si priplatíte.
Reply on: Michal Mazánik #16701:
Len škoda, že tá cena 2eur všetko to, čo si napísal, nezohľadňuje. Vo Viedni sú rovnako 2eura. Takže máme Rakúske platy? A vyššie než v Žiline o 25%? Asi ťažko.
Bol som v piatok v Bratislave a cestoval som trolejbusom. Vycvičený z Trenčína som pozoroval spolucestujúcich, či budú / ako aj tu bolo prezentované / stláčať tlačítko na výstup pred zastávkou. Po chvíľke som však zistil, že oné zelené tlačítko na signalizáciu cestujúcim s t á l e svieti. Teda pravdepodobne to nastavili tak, že dopravný prostriedok stále signalizuje výstup a teda vozidlo zastaví na každej zastávke . Vieme niečo o tomto❓
Reply on: milan007 #16700:
Jedného dňa sa Vám bude za tými 2 eurami cnieť...
Reply on: milan007 #16700:
Viem, že sa asi nezhodneme, ale presalen si dovolím svoj pohľad. Ak sa bavíme o tom, že cena MHD má byť nastavená tak, aby tam bol aj nejaký sociálny rozmer (s čím sa úplne stotožňujem), myslím si, že kľúčová je cena nie jednorazových, ale predplatných lístkov.

Obyvateľov, ktorí sú na MHD odkázaní a cestujú ňou pravidelne do práce alebo do školy, totiž zaujíma primárne cena predplatných lístkov, nie jednorazových, ktoré sú určené pre občasných cestujúcich - pričom už ani nejdem opakovať argument, že aj drvivá väčšina občasných cestujúcich má buď kartu Transdev, kartu SAD Trenčín, mobilnú aplikáciu alebo aspoň platobnú kartu, na ktoré je najmenej 50% zľava v porovnaní s hotovosťou.

Predplatné lístky v Žiliny - obyčajný v prepočte na deň:
30 dní - 87 centov/deň
90 dní - 74 centov/deň
365 dní - 65 centov/deň

Predplatné lístky v Trenčíne - obyčajný v prepočte na deň:
30 dní - 67 centov/deň
90 dní - 61 centov/deň
365 dní - 50 centov/deň

Je tam to "zderstvo" skrátka nevidím... 😉
Reply on: henko151 #16699:
Pozrel som si čo vravíš, ale veď lístok papierový stojí 1,30 (a platí tiež 60 min)! V TN 2 euro. O tom píše kolega. A to len potvrdzuje zderstvo v TN.
Reply on: klobasa #16693:
Neviem či sa bavíme o rovnakej Žiline. Ale v Žiline, stojí 60 min. lístok v bezkontaktnej na podobnej úrovni. Všetky zľavnené lístky sú výrazne drahšie ako v Trenčíne, lebo neni 50% zľava. Celodenný zľavnený lístok na zónu 100 neexistuje a predplatné lístky sú drahšie ako v Trenčíne.

V Žiline polku roka žijem a ako študent za 90 dňové PCL platím toľko, čo v Trenčíne dospelá osoba. Zároveň nemám pocit, že by v Žiline bola nejaká lepšia MHD ako v Trenčíne, skôr naopak.
Reply on: klobasa #16693:
Žilina má za mňa super cenník a možnosti predaja.
Reply on: klobasa #16695:
Kreslenie 2eur ako základné cestovné nemá žiadnu oporu. MsZ materiály mám komplet, keď sa schvaľoval cenník, ale úplne chýbali podklady. Takže ak dnes PHM idú dole, v TN máme cengáče, len ako by tým to skončilo. Tabule na zastávkach stále nič...

Je čas na hlbokú orbu, ako vraví Jaro Naď
Reply on: klobasa #16695:
Absolútny súhlas. Na strane jednej iba slepý nevidí, že sa konečne dala do pohybu otázky zreálňovanie modernizácie a výstavby mesta. Bohužiaľ, pýtajme sa, prečo to stagnovalo? Jedna vec ma však zaráža a to, prečo je matéria cieľov nadradená potrebám obyvateľov mesta? Rozumej - biznis, často nelegálny príjem /úplatky/ pre toho - onoho kontra záslužná a veľmi často poctivo myslená práca zastupiteľstva / sú bojazliví , bu bu bu od Rybníčka a vôbec nepoznajú fungovanie samosprávy, potvrdil mi to aj najlepší znalec na samosprávu , či aj Úrad vlády /. Nebudem to viac rozoberať, nakoľko by som odhalil / tu/ zástenie mojej práce . A neodpustím si pre Rybníčka - volá sa to rotácia kádrov - maximálne jedno obdobie, potom to prestáva fungovať a nastupuje kult osobnosti / aj keď ,,je volený občanmi,, /. A určite to platí aj tu v kocúrkove, keď to platí inde / civilizovaný svet /. 🙃
Reply on: Vladimír #16694:
Len preto nie, ale bude to dôvod to otvoriť. Verím, že v novom zložení zastupiteľstva i s novým primátorom. A padá tým mantra, že ako tu všetko je top. Sú samosprávy, čo myslíš viac na ľudí a sú také, kde ako v TN prvoradý je plný kotol primátorovi platu a neskutočne odmeny obom Vice. Luxus, na ktorý nemáme, len sa vedenie tvári.
Reply on: klobasa #16693:
Pointa debaty je, že mestské tarify v IDS PLUS sú rôzne. Rozhodne neplatí Tvoja predstava, že sa v Trenčíne budú znižovať ceny len preto, lebo v nejakom inom meste zapojenom do IDS sú nižšie.
Reply on: Vladimír #16692:
Aj mesto Žilina a jeho ceny, ktoré sú nižšie než v TN.
Reply on: klobasa #16691:
V IDS ZA je aj MHD Martin, kde lístok v hotovosti stojí 2 eurá a zľavnený 1,50.
Reply on: capaCity #16690:
Lebo tak to je v IDS ZA, viď najnovšia zmena cenníka v RK
Reply on: klobasa #16689:
Prečo by mal byť?
Už nech sme v tom IDS so Žilinou a bude lístok v hotovosti za 1.50 a zľavnený za 80c.
Reply on: Vladimír #16687:
Výborne
Dnes predpoludním bol domácim vozidlom MHD Trenčín po oprave nahradený posledný náhradný autobus na linke. Od tejto chvíle je tak kompletná výprava iba trenčianskymi vozmi. Je to však bez akejkoľvek rezervy, takže v prípade výpadku čo i len jedného vozidla sa ešte môže neplánovane použiť náhradný autobus. Opravy však pokračujú a v nasledujúcich dňoch by mala byť vytvorená dostatočná rezerva aj z domácich autobusov, čím by už s nasadením náhradných nemuselo byť potrebné ani uvažovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.