Dnes som išiel úplne náhodou okolo železničnej stanice, respektíve miest na služby prímestskej a MHD v Trenčíne . No veru super divočina. Viac tu očakávam komentáre od pánov vodičov a kompetentných z kocúrkova. Ma mia.
Vkusné a funkčné autobusové prístrešky realizuje aj firma ARDSYSTÉM. Možno by stálo za zváženie, či by sa pri dopĺňaní zastávok na miesta, kde chýbajú, mohli použiť moderné riešenia, ktoré sú estetické a zároveň praktické. Tu je ich web: https://ardsystem.sk/mestsky-mobiliar/autobusova-zastavka/
Ja si myslím zas toto. Hovoríme o konkrétnej ceste III triedy /Derku/ tu odkaz https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/01/Komunik%C3%A1cie_mapa_Tren%C4%8D%C3%ADn.pdf
Teda správcom cesty je TSK / nie mesto Trenčín /. Obce vykonávajú miestnu štátnu správu vo veciach miestnych komunikácií a účelových komunikácií ako prenesený výkon štátnej správy. Teda už vôbec nič s touto cestou mesto Trenčín - nemá.
Ďalej , Mestská polícia má výrazne obmedzenú právomoc v cestnej premávke, avšak je oprávnená objasňovať priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho
a) z dopravnej značky zákaz zastavenia, zákaz státia, zákaz vjazdu, zákaz odbočovania, zákaz otáčania, nízkoemisná zóna, prikázaný smer jazdy, prikázaný smer obchádzania, vyhradené parkovisko, obytná zóna, pešia zóna, školská zóna, zóna s dopravným obmedzením a parkovisko
b) zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou sa zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel.
pričom uvedené priestupky je oprávnená aj prejednať v blokovom konaní.
Zákon č. 8/2009 Z. z.Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Zastavenie a státie
§ 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.
Viac krát som bol osobne prítomný na riešení takejto situácie pri Okresnom súde v Trenčíne oproti Kooperatívy. Samotný úkon vždy robil policajt / viz kto to je podľa právnej normy, určite nie príslušník MsP/. Mocne pochybujem, že by mala MsP napríklad certifikované meradlá, keď im Rybníček nekúpi ani len hlukomer. To si teda myslím ja.
To parkovanie má riešiť MsP, lenže nikdy poriadne neriešila. Ani u nás, ani v Kubrej. Hlavne že každý sa vedel sťažovať na busy má zastávke neviem či nie na Sihoti.
Hlúposť obyvateľstva na Derkovej vôbec nie je potrebné rozoberať. Presne podľa zákona 2x3 m . Bodka a pokuty , až zabudnú na svoje hlúpe názory. To tu budú títo indiáni tvoriť nové zákony?
Bolo by fajn nechať posúdenie cesty statických porúch na odborníkov. Môj názor je, že toto čo sa tu rieši je zástupny problém. Tu nejde o žiadnu nosnosť cesty a nejaké statické poruchy, ale o to že ľudia tam nechcú prejazd autobusov. A musím sa prikloniť k názoru, že sa jedná prioritne o to, že miestny nemôžu parkovať na ulici.
Ja som neni obyvatel Jana Derku a absolutne nezaujato mi autobusy tiez pridu ako uplne zbytocny tranzit. Zbytocny koli tomu ze existuje ina cesta, vhodnejsia, lepsia, rychlejsia, primarne vozidlami danych kategorii vyuzivana.
Pre zaujimavost, presne takto to vnima aj Dopravny inspektorat, ak porusis tonazny zakaz s nakladnym autom s dodatkovou tabulkou " okrem dopravnej obsluhy " .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
pešiak