Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vkusné a funkčné autobusové prístrešky realizuje aj firma ARDSYSTÉM. Možno by stálo za zváženie, či by sa pri dopĺňaní zastávok na miesta, kde chýbajú, mohli použiť moderné riešenia, ktoré sú estetické a zároveň praktické. Tu je ich web: https://ardsystem.sk/mestsky-mobiliar/autobusova-zastavka/
Reply on: pešiak #16115:
Ty ale hovoríš o prejednávanej veci, ja o blokovom konaní. To sa nevylučuje.

Prečítaj si ešte raz, čo som napísal, otvor si zákon, vypísal som presné ustanovenie.
Reply on: milan007 #16114:
Ja si myslím zas toto. Hovoríme o konkrétnej ceste III triedy /Derku/ tu odkaz https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/01/Komunik%C3%A1cie_mapa_Tren%C4%8D%C3%ADn.pdf
Teda správcom cesty je TSK / nie mesto Trenčín /. Obce vykonávajú miestnu štátnu správu vo veciach miestnych komunikácií a účelových komunikácií ako prenesený výkon štátnej správy. Teda už vôbec nič s touto cestou mesto Trenčín - nemá.
Ďalej , Mestská polícia má výrazne obmedzenú právomoc v cestnej premávke, avšak je oprávnená objasňovať priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho

a) z dopravnej značky zákaz zastavenia, zákaz státia, zákaz vjazdu, zákaz odbočovania, zákaz otáčania, nízkoemisná zóna, prikázaný smer jazdy, prikázaný smer obchádzania, vyhradené parkovisko, obytná zóna, pešia zóna, školská zóna, zóna s dopravným obmedzením a parkovisko
b) zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou sa zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel.

pričom uvedené priestupky je oprávnená aj prejednať v blokovom konaní.
Zákon č. 8/2009 Z. z.Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Zastavenie a státie


§ 23


(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.

Viac krát som bol osobne prítomný na riešení takejto situácie pri Okresnom súde v Trenčíne oproti Kooperatívy. Samotný úkon vždy robil policajt / viz kto to je podľa právnej normy, určite nie príslušník MsP/. Mocne pochybujem, že by mala MsP napríklad certifikované meradlá, keď im Rybníček nekúpi ani len hlukomer. To si teda myslím ja.
😲
Reply on: pešiak #16113:
Môže. Paragraf 3 ods.1, písmeno f) zákona o obecnej polícii
Reply on: milan007 #16112:
Podľa mňa to môže /jazdný pruh 2x3 m/ iba štátna polícia.
Reply on: Michal Mazánik #16106:
To parkovanie má riešiť MsP, lenže nikdy poriadne neriešila. Ani u nás, ani v Kubrej. Hlavne že každý sa vedel sťažovať na busy má zastávke neviem či nie na Sihoti.
Reply on: vlado54 #16110:
Hlúposť obyvateľstva na Derkovej vôbec nie je potrebné rozoberať. Presne podľa zákona 2x3 m . Bodka a pokuty , až zabudnú na svoje hlúpe názory. To tu budú títo indiáni tvoriť nové zákony? 😠
Bolo by fajn nechať posúdenie cesty statických porúch na odborníkov. Môj názor je, že toto čo sa tu rieši je zástupny problém. Tu nejde o žiadnu nosnosť cesty a nejaké statické poruchy, ale o to že ľudia tam nechcú prejazd autobusov. A musím sa prikloniť k názoru, že sa jedná prioritne o to, že miestny nemôžu parkovať na ulici.
Reply on: TomoSK #16108:
Ja som neni obyvatel Jana Derku a absolutne nezaujato mi autobusy tiez pridu ako uplne zbytocny tranzit. Zbytocny koli tomu ze existuje ina cesta, vhodnejsia, lepsia, rychlejsia, primarne vozidlami danych kategorii vyuzivana.
Pre zaujimavost, presne takto to vnima aj Dopravny inspektorat, ak porusis tonazny zakaz s nakladnym autom s dodatkovou tabulkou " okrem dopravnej obsluhy " .
Reply on: tomas153cv #16107:
Pre upokojenie danej ulice od zbytočného tranzitu. Podotýkam zbytočného tranzitu. Dnes tam prejde autobus sedemkrát ráno, desaťkrát poobede, pričom väčšinu prejazdov nemá bežne pracujúci človek šancu ani len postrehnúť.

Sťažovatelia z ulice Jána Derku opakovane klamali o tom, že sa v ulici vplyvom dopravnej špičky stretávajú dva autobusy čo údajne vytvára kolízne situácie, ako príklad bol uvedený spoj 13:22 z mesta (odchod Kubrá námestie) a spoj 13:40 do mesta (odchod Kubrá námestie). Z tohto tvrdenia odmietli ustúpiť aj po tom, čo im bol ukázaný turnus, kde bolo jasne uvedené, že oba spoje vykonáva jeden autobus... Oni to totiž počuli.
Reply on: TomoSK #16099:
To znie zaujimavo, ale preco bol obmedzeny tranzit na tejto ceste?
Reply on: ZeroDF #16104:
Začali sa sťažovať až keď tam začali jazdiť autobusy, pretože od vtedy nemôžu hala-bala parkovať na ulici. A argumentácia (údajným) praskaním domov funguje lepšie než argumentácia založená na tom, že sa mi nechce otvárať bránu a zachádzať do dvora.
Reply on: ZeroDF #16104:
A o tom to je. Volá sa to pravda až za hrob. Teda v preklade - aj keby bolo inak, bude ako chcem ja. Kto neverí, nech si pozrie rozsudky súdov. 😕
Reply on: TomoSK #16099:
Lenže keď tadiaľ nešli autobusy nikto neriešil že by niečo praskalo, teda nepočul som o tom ze by sa niekto sťažoval. Začali sa sťažovať až keď tam začal jazdiť autobusy
Ešte foto ul. Sigôtky. Pre tých, čo tu lamentujú, že v TN platí niečo iné......
Reply on: TomoSK #16099:
Nie, ja neriešim nič, ja komentujem dianie, vyjadrenia a fakty. Ako môžeš vidieť, svoj názor na vec si nechávam pre seba. Takže ja nič netvrdím, zopakuj si čítanie.

Ale to sa zase tebe nelubi že? Ako obvykle.
PS: pod parametrom si človek predstaví aj iné, než šírky a dĺžky, či? Ale tá norme nevyhovuje, a to vieme, 3m pre každý smer jazdy nieto.
Reply on: TomoSK #16099:
Tak, tak. Aj ja sa pripájam, teda už som sa v tomto svetle dávno pripojil. A o tom to je. Individualista až za hrob, bude v opozícii verejnosti. A to som v minulosti na TSK už poslal prokuratúru, kedy si tam protiprávne vycapovali dopravné značenie!!! 🙄
Reply on: milan007 #16097:
Od príspevku #14433 až do posledných dní sa riešili parametre a šírka cesty.

Ty teraz tvrdíš, že sa nerieši šírka, ale podložie. Obyvatelia tvrdia, že im praskajú domy a zaručene to je z autobusov, hoci taký posudok nikto nikdy nevidel.

Na druhú stranu, cesta je v správe TSK, od ktorých máme písomne potvrdené, že podložie cesty je uspôsobené ťažkým vozidlám, pričom značka zákazu prejazdu vozidlám nad 3,5 tony tam bola osadená kvôli obmedzeniu tranzitu, nie kvôli limitom samotnej cesty.

Názor nech si utvorí každý sám... Možno by prejazdnosti a aj zaťaženiu ulice J. Derku pomohlo, ak by si osobne sťažovateľ neparkoval svoje hebedo Ford Ranger na ulici.
Reply on: Pablo #16092:
Áno áno, tam je to tvrdé, samotný povrch je už vec estetiky centra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.