A ešte jeden odo mňa.
Tému dobiehajúcich sme veľakrát v rámci debaty s vodičmi (v Nitre) formálne aj neformálne riešili, a moje stanovisko ako nadriadeného sa rokmi sformovalo takto:
Vždy, ak je to čo i len trochu možné, ODPORÚČAM vodičovi, aby dobiehajúceho čakal. Je to milé, pozorné, ľudské, zlepšuje to dobré meno služby, ktorú poskytujeme... Zároveň však akceptujem, že vodič má kompetenciu vyhodnotiť, že v danej situácii dobiehajúceho čakať možné alebo vhodné nie je, a preto tak nespraví.
Právny nárok na čakanie dobiehajúceho neexistuje.
Tému dobiehajúcich sme veľakrát v rámci debaty s vodičmi (v Nitre) formálne aj neformálne riešili, a moje stanovisko ako nadriadeného sa rokmi sformovalo takto:
Vždy, ak je to čo i len trochu možné, ODPORÚČAM vodičovi, aby dobiehajúceho čakal. Je to milé, pozorné, ľudské, zlepšuje to dobré meno služby, ktorú poskytujeme... Zároveň však akceptujem, že vodič má kompetenciu vyhodnotiť, že v danej situácii dobiehajúceho čakať možné alebo vhodné nie je, a preto tak nespraví.
Právny nárok na čakanie dobiehajúceho neexistuje.
Vladimír
* tvrdenie o tom, že vodiči v Transdeve sú školení, že na zastávkach nemajú stáť s deaktivovaným dopytom sa vzťahuje na prevádzku v Nitre, kde vstupné školenie s každým novým vodičom vediem ja. V Trenčíne som o tom hovoril v auguste 2022 na školení k novému tarifnému systému pre vodičov, ktorí do Transdevu prešli zo SAD TN a potom ešte niekoľkým, ktorí nastúpili v septembri či októbri 2022. Potom školenie nových vodičov prestala byť moja kompetencia, neviem, kto to robí teraz.
* správny postup podľa vyššie uvedeného by mal byť:
1. po príchode do zastávky aktivujem dopyt, nechám cestujúcich, aby si tlačidlom otvorili dvere (ak to nie je nevyhnutné, nikdy neotváram cestujúcim dvere ja)
2. po ukončení nástupu a výstupu cestujúcich:
2a. ak chcem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a odchádzam
2b. ak ešte nechcem/nemôžem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a následne opäť aktivujem dopyt. V prípade, že si do odchodu zo zastávky ešte nejaký cestujúci dvere otvorí, postupujem podľa 2a., v prípade že nie, v čase odchodu odídem zo zastávky, dopyt sa deaktivuje sám
* Ričard nerozoberal jednotlivé úkony, ktoré je treba vykonať na to, aby sa vozidlo reálne zo zastávky pohlo, Ričard písal o tom, čo PALUBNÝ POČÍTAČ vyhodnocuje ako odchod vozidla zo zastávky. No a palubný počítač zapisuje do pamäte ako odchod zo zastávky čas 5 sekúnd po zatvorení posledných dverí. Vtedy aj posunie nasledujúcu zastávku. Je jedno, že vozidlo po zatvorení dverí ešte hneď nevyrazilo zo zastávky - do údajov o čase odchodu sa zapíše čas 5 sekúnd po zavretí dverí. Ak sa dvere v zastávke otvoria a zavrú viackrát, ako údaj o odchode slúži čas 5 sekúnd po poslednom zavretí dverí.