*Pre širší kontext*
Od zmeny CP v r. 2016 až do 21.9.2023, kedy sa posilnili Vinohrady, boli odchody zo zastávky Záblatie, stred nasledovné:
5:12 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
7:02 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
8:21 (27 > Legionárska, Laugaricio)
9:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
10:01 (13 > Legionárska, Juh)
11:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
12:21 (27 > Legionárska, Laugaricio)
13:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
14:01 (13 > Legionárska, Juh)
15:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
16:21 (27 > Legionárska, Laugaricio)
17:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
18:01 (13 > Legionárska, Juh)
19:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
19:52 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
21:02 (6 > Hasičská, AS)
Rozsah bol teda približne raz za hodinu od 7. ráno do 21. večer, s dodatočným spojom po 5. ráno. Destinácie sa striedali, cestujúci sa dostali buď raz za dve hodiny na Hasičskú, stanicu a na Sihoť, alebo raz za štyri hodiny na Juh, alebo raz za štyri hodiny do Lauga. Rybáre boli obsluhované výhradne linkou 6 smer Hasičská, stanica a Sihoť.
***
22.9.2023 došlo k posilneniu liniek 13 a 27, pri ktorom si myslím, že išlo primárne o zabezpečenie normálnej obsluhy Vinohradov, ktoré mali dovtedy iba 7 spojov za deň, teda v 100 až 140-minútových rozostupoch. Posilnenie Záblatia bol vedľajší produkt, kedy tam vychádzal 30 až 45-minútový interval.
***
1.11.2024 začali Záblatie obsluhovať linky 3, 6 a 16, pričom počas víkendov premávajú linky 3 a 16 raz za hodinu. Premávajú síce v niekoľkominútových rozostupoch, ale spoločný záber majú možno tak niekde medzi Hasičskou a Braneckého, inak obsluhujú úplne odlišné trasy. Aj smerom k Hasičskej a stanici, aj smerom na Juh (či prestupne do Lauga) sa teraz dostanem každú hodinu. Obzvlášť dôležité to začne byť v tom momente, keď začnú expresy jazdiť raz za hodinu, teda za necelý mesiac.
Od zmeny CP v r. 2016 až do 21.9.2023, kedy sa posilnili Vinohrady, boli odchody zo zastávky Záblatie, stred nasledovné:
5:12 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
7:02 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
8:21 (27 > Legionárska, Laugaricio)
9:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
10:01 (13 > Legionárska, Juh)
11:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
12:21 (27 > Legionárska, Laugaricio)
13:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
14:01 (13 > Legionárska, Juh)
15:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
16:21 (27 > Legionárska, Laugaricio)
17:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
18:01 (13 > Legionárska, Juh)
19:07 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
19:52 (6 > Hasičská, AS, Sihoť)
21:02 (6 > Hasičská, AS)
Rozsah bol teda približne raz za hodinu od 7. ráno do 21. večer, s dodatočným spojom po 5. ráno. Destinácie sa striedali, cestujúci sa dostali buď raz za dve hodiny na Hasičskú, stanicu a na Sihoť, alebo raz za štyri hodiny na Juh, alebo raz za štyri hodiny do Lauga. Rybáre boli obsluhované výhradne linkou 6 smer Hasičská, stanica a Sihoť.
***
22.9.2023 došlo k posilneniu liniek 13 a 27, pri ktorom si myslím, že išlo primárne o zabezpečenie normálnej obsluhy Vinohradov, ktoré mali dovtedy iba 7 spojov za deň, teda v 100 až 140-minútových rozostupoch. Posilnenie Záblatia bol vedľajší produkt, kedy tam vychádzal 30 až 45-minútový interval.
***
1.11.2024 začali Záblatie obsluhovať linky 3, 6 a 16, pričom počas víkendov premávajú linky 3 a 16 raz za hodinu. Premávajú síce v niekoľkominútových rozostupoch, ale spoločný záber majú možno tak niekde medzi Hasičskou a Braneckého, inak obsluhujú úplne odlišné trasy. Aj smerom k Hasičskej a stanici, aj smerom na Juh (či prestupne do Lauga) sa teraz dostanem každú hodinu. Obzvlášť dôležité to začne byť v tom momente, keď začnú expresy jazdiť raz za hodinu, teda za necelý mesiac.
pešiak
Po roku 1989 sa vo verejnosti ustálil názor, že tu máme budovať túto republiku takmer iba zo zdrojov EÚ. To sme teda dopadli. Kto zdroje vytvoril z tých príspevkov EÚ? Nuž veru aj Slováci. A ja som Slovák. Takže žiadne nenávratné príspevky bez nášho vkladu neexistujú. O tom, či financie na onú opachu idú, či nejdú z mestskej kasy / píšeš síce o nenávratnom príspevku / je stále to isté. Inak očakávam, že sa tu niekto vyjadrí k doterajším informáciám, koľko opacha zožerie a to zo všetkých zdrojov. Dielčie čísla sú dohľadateľné, ide mi iba o to, či to vôbec dvíhači rúk vedia. Napríklad Rasťo Harakal zo Štandardu dňa 23.7.2024 o 16:29 píše, citujem,, Peniaze na Fiesta most idú z prvej výzvy. Celková výška je po upravenom rozpočte necelých 15 miliónov eur bez DPH. Cena stúpla po analýze rozborov, v ktorých sa ukázalo, že starý náter mosta obsahuje olovo a musia vytvoriť prachotesné prostredie,, koniec citátu. Takže ešte sa nevie, čo z tej opachy vzíde. Ak tu bola položená otázka , že prečo spájať oné dva mosty, nuž preto. Všetko je o prioritách. Moja priorita je cestný most a priorita vedenia mesta je zas niečo iné.