Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #14298:
Ešte som zabudol jednu vec. V novej tarife je cena 30-dňového lístka nastavená ako 25-násobok ceny 60-minútového lístka z karty. Pri takomto pomere začína byť mesačný lístok finančne návratný už aj pre cestujúceho, ktorý prevažnú časť pracovných dní uskutočňuje len 1 cestu v MHD. Plus k tomu dostáva benefit v podobe vedomia, že všetky prípadné ďalšie jazdy navyše má už v cene. Pri zakúpení 90- alebo 365-dňového lístka je návratnosť nastavená ešte priaznivejšie.

Princíp zvýhodňovania pravidelných cestujúcich pred príležitostnými funguje všade vo svete. Tí, ktorí autobusom cestujú príležitostne, doslova dotujú cestovné pre tých, ktorý ním cestujú pravidelne.

Aj v tej toľko spomínanej Prahe: turista si kupuje 24-hodinový lístok za 120 Kč, zato domáci Pražák má mesačnú Lítačku za 550 Kč - čiže cestuje v priemere za 18 Kč denne. Takú cenu jednodňový návštevník Prahy nikdy nedostane, jeho skasírujú 4,5x viac. Na druhej strane, on to zas pri občasnej jazde MHD až tak nerieši.
Reply on: Vladimír #14303:
Žiaľ, petícia vyburcovala vášne najmä kvôli tomu, že uvádza vyslovene klamstvá. V ľuďoch, čo tieto zmeny nejak podrobnejšie nesledujú, to môže vyvolať oprávnené obavy.

V tele petície sa napríklad uvádza:
"Jednorazový lístok si totiž bude môcť kúpiť len u vodiča za dve eurá. Aj to je výsledok hlasovania trenčianskych mestských poslancov." - čo nie je pravda, v sprievodnom texte petície sa vyslovene tvrdí, že možnosť platby dopravnou či platobnou kartou alebo aplikáciou zaniká.

Takisto aj základný cieľ petície znie doslovne "ŽIADAME VRÁŤIŤ JEDNORÁZOVÝ NEPRESTUPOVÝ LÍSTOK, TAK AKO DOTERAZ!".
Reply on: tomas153cv #14299:
Neviem Ti odpovedať. Nebol som pri tom, nepoznám ekonomické východiská návrhu.
Reply on: tomas153cv #14298:
Predmetnú petíciu nepoznám, no pevne verím, že jej formulácia neznie doslovne tak, ako si napísal. Rozumiem tomu, ak občania namietajú zvýšenie ceny, ale aby sa dovolávali zachovania lístka, s ktorým je zakázané prestupovať, to je dúfam, len nejaký preklep.

Môžeme sa baviť o tom, čo je únosná cena cestovného, aká je optimálna štruktúra cestovných lístkov, ktoré predajné kanály preferovať... Ale neprestupný lístok podľa môjho presvedčenia nemá v tarife čo hľadať.
Reply on: Viko #14297:
Presne tak. Praha má obrovské príjmy z cestovného ruchu a dlhodobo si môže dovoliť dotovať ceny cestovného v MHD mierou, ktorá je nevídaná aj pre ostatné mestá v ČR.

Len pre zaujímavosť, päť najväčších miest ČR, počet obyvateľov a aktuálna cena mesačného predplatného lístka (základné cestovné na území mesta).

1. Praha, 1 385 tis. obyv., mesačný lístok za 550 Kč (cca 22 €)
2. Brno, 401 tis. obyv., mesačný lístok za 550 Kč (cca 22 €)
3. Ostrava, 285 tis. obyv., mesačný lístok za 600 Kč (cca 24 €)
4. Plzeň, 186 tis. obyv., mesačný lístok za 560 Kč (cca 23 €)
5. Liberec, 108 tis. obyv., mesačný lístok za 660 Kč (cca 27 €)
Reply on: Viko #14297:
Len si domýšľaš, lebo práve takáto analýza mala existovať zvýšeniu a zjavne neexistuje. A tu je zásadný problém materiálnej stránky, formálnu už potom nebudem komentovať, popísalo sa tu toho dosť a všetky dostupné info subuz tu....
Reply on: tomas153cv #14298:
Ja neoponujem, že cena 2€ je diskutabilná. To nikomu neberiem a v samej podstate s tým súhlasím. 😉 Oponujem však voči filozofii "jednorazového lístka" v podobe, v akej existuje dnes. Aj keby mal stáť súčasných 40 centov, takisto by sa mi jeho existencia nepáčila... Pretože z nej ťažia cestujúci, ktorí majú priamy spoj. V praxi:
- cestujem z Juhu do Záblatia, veziem sa za 40 centov najdlhšiu trasu, akú máme, lebo je priama,
- cestujem z Istebnícka na stanicu, veziem sa za 50 centov a ešte si k tomu prestúpim,
prípadne je to ešte vypuklejšie na identických trasách:
- cestujem z Juhu do PP, ráno sa veziem priamo za 40 centov, večer už s prestupom dookola za 50 centov.

Toto je to, čo mne vadí na neprestupných lístkoch. Z jeho benefitu ťažia iba tí, ktorí cestujú na svojej trase priamo. A nenahovárajme si, je to tak aj v súčasnom, aj v novom CP. Ozvú sa tí, ktorí majú priamu trasu a chcú cestovať za lacnejšie, no prestupujúci sú spokojní a tendenciu ozývať sa nemajú.

A čo sa tej samotnej petície týka, pred dvoma rokmi sme v DPB riešili petíciu proti... všetkému, pričom všetky petície spísal Miloš Beladič. Medzičasom som zmenil zamestnávateľa, a teraz sa v DPMP rieši opäť petícia od Miloša Beladiča. Je o pár týždňov neskôr, a v Trenčíne opäť ako blesk z neba prišla petícia, opäť od Miloša Beladiča... Petícií prišlo viacero, avšak niektoré z nich obsahujú vyložene nepravdy, rozšírené zjavne od suseda k susedovi... A aj to bude témou dnešného stretnutia v Kubrej. 🙂
Reply on: Vladimír #14296:
A neslo to spravit napriklad tak, zeby sa to na sucasnu cenu upravilo v priebehu dajme tomu 2 rokov? Ved TD ma zmluvu este na velmi dlhy cas, mesto znizlo svoj dlh o 2.5 miliona za 5 rokov, takze tie peniaze by tak ci tak prisli.
Reply on: TomoSK #14290:
Ak naozaj nerozumies tomu " osialu " tak problem bude v tvojom televiznom prijmaci. Alebo skorej to pochopit nechces. Stale spominas urcitu cast ludi(podotykam ze nikto netusi aka cast ludi to je, kedze novy CP a tarifa sa este len bude zavadzat, tym padom neexistuju relevantne statistiky) ktora cim vyse bude cestovat, tym sa im to viac oplati. Ale su tu aj ludia ktori chodia rano autobusom do prace a poobede z prace peso. Cize cim vyse pojdu peso, tym menej sa im tebou spominany listok oplati, ak ho budu mat zakupeny.
Zaujimavostou je, o.z. Doprava na Povazi presadzuje pod pojmom " Nezna mobilita " - cize urcity subor myslienok, filozofie a hierarchicke usporiadanie ucastnikov premavky, v tomto konkretnom pripade akosi ide bokom(kedze ludia, podla tvojich slov, musia viac cestovat MHD aby sa im to oplatilo a nie chodit peso).
Povies mi ze nemam pravdu a nemam to nicim podlozene, ze takto ludia cestuju. No, dovolim si oponovat, 1056 ludi ktory ku dnesnemu dni spisalo peticiu za zachovanie obycajneho jednorazoveho cestovneho listka za sumu nizsiu ako 2eura su proti. Teda pardon, aby som bol presnejsi, 1056 "posukov" co sa boja ocipovania a ktory udajne nespravia vo vytazenosti MHD ziaden rozdiel. A to nejdem este spominat tych "posukov" z Kubrej, Kubrice a vsetkych tych ktori spisovali papierove peticie.(narazam tym na uplne nevhodny prispevok 810zssk,nie na teba)
Ludia budu vzdy nespokojny a nadavat, to ano. A nejde vyhoviet vsetkym, suhlasim. Akurat v tomto pripade akosi neviem najst tych ktorym to vyhovuje. Dufam ze pridu casom a bude ich naozaj vacsina.
Reply on: draxter #14292:
To, že mesto Praha sa rozhodlo výrazne dotovať MHD (nad rámec snáď všetkých ostatných európskych veľkomiest) ale predsa nemôže byť precedens pre všetkých.
Kde má mesto Trenčín rozpočtové zdroje, aby dvihlo dotáciu MHD na pražskú úroveň? Ktorej kapitole by sme tak asi škrtli? Školám? Cestám? Či peniaze sa zjavia samé po vytvorení rozpočtovej položky? 😀
Reply on: linka10 #14289:
Aj mňa to mrzí, ale ja to vidím takto:
V roku 2011 sa cena lístka z karty stanovila na 45 centov (neskôr sa dokonca znížila na 40 centov). V roku 2024 sa mení na 80 centov.

V roku 2011 som si obed v rámci denného menu kúpil za 4 eurá, dnes si ho kupujem štandardne za 8 eur.

Jediný rozdiel vidím v tom, že kým v prípade obedov som sa z pôvodnej ceny na súčasnú dostal postupne prostredníctvom množstva postupných zdražení po 20-30 centov, v prípade trenčianskej MHD sa roky na ceny nesiahlo a teraz sa to upravuje skokovo.

Dokonca si myslím, že keby sa to upravovalo postupne, súčasná cenová hladina by bola nižšia (teraz to pôsobí dojmom, že sa doháňajú aj výpadky z minulých období).
Reply on: TomoSK #14290:
Je mi ľúto, ale stále mnohí nechápu o čo, tu v tomto kocúrkove ide. Zásadný a opakujem zásadný problém života občanov, podnikateľov, návštevníkov je d o p r a v a ako taká! Nejdem tu teraz pripomínať ódy o ceste okolo muničáku / mimochodom toto už malo vedenie mesta - staré, či súčasné dávno doriešiť - kvá, kvá, kvá , veď ohrozovať obyvateľov muníciou v časti obce je možné naozaj iba dnes na Slovensku a dokonca v Trenčíne, kde aj ja žijem/. Na VVP Lešť, či na Záhorí alebo inde nech si skladujú aj vojenské trenírky/ . Treba tu pripomenúť
- parkovaciu nepolitiku /zabrali verejný priestor - ved to bolo postavené z mozoľov a daní občanov/ ryžujú ako ďas a stále plačú, že už stačilo, nebudú ďalšie parkovacie miesta /plačkovia/
- letecká, či vodná doprava - v zadnici /hlavne, že starý železničný most nevyhovuje dopravnej ceste a Rybníček ide ,,stavať,, železné opachy za desiatky miliónov zdrojov EÚ a mesta
- no čerešničkou je to MHD . Kde sú tí zelení, kde sú ich argumenty na verejnú dopravu, kde sú priority vedenia mesta, há?
Takže odporúčam nazerať na túto kauzu k o m p l e x n e. Chlapci vodiči MHD , aj tí už odišlí majú v mnohom pravdu. Ale bez chápania ídeje, že doprava MHD je predovšetkým v e r e j n o u službou / a to oboma stranami - zabezpečovateľ i cestujúci / sa nič nedosiahne - iba dnešný stav. Tak nezabudnite - dnes v KS Kubrá 17.30 - Prezentácia koncepcie MHD Trenčín, prídi sa vyrozprávať.😃
Reply on: linka10 #14289:
Všeobecne je toto už dúfam posledné funkčné obdobie primátora a väčšiny zastupiteľstva. Toto je vrchol, ako sa k tomu pristúpilo. Tú si treba zapamätať, že nevypisanie súťaže s priamym zadaním a teraz mega zdraženie sú veci, kedy je potrebné jasne dať zbohom tomuto štýlu riadenia mesta. Nejde im o ľudí, ale len o vlastné PR. Veď si zober heslá ohľadne MHD: kde píšu zdraženie? Koľko z toho je ozaj riadna zmena? Skoro nič.
Reply on: 810zssk #14291:
Zdržuješ svojou prítomnosťou v tejto diskusii
Reply on: TomoSK #14290:
Tú Ukrajinu si nechaj láskavo. Ja som platil v Prahe pred týždňom 120 Kč za 24hod lístok - to v TN ideme na túto úroveň? Čím? Frekvenciou MHD, úrovňou služieb a poctami prepravených ľudí? Ani omylom!
Reply on: kvorka #14285:
Právo voľby máš, rovnako ho má druhá strana ktorá určuje ceny svojej služby. Ak chceš zdržovať a zvyšovať náklady neefektívnou metódou platby, druhá strana má právo tieto negatívne dopady zakalkulovať do ceny.

2€ za jazdu ja platiť nebudem. Jedno euro za jazdu mi príde úplne v poriadku, aj keď nerozumiem tomu znevýhodneniu oproti DK (v záujme dopravcu by predsa malo byť sa agendy DK zbavovať).
Reply on: linka10 #14289:
V novej tarife sú prvky, ktoré sú určitým spôsobom na ďalšiu diskusiu, skutočne ale nerozumiem tomu ošiaľu kvôli zvýšeniu súčasných 40 centov. Ak niekto cestuje veľa a náklady na cestovné by mu vzrástli, bude mať k dispozícii predplatné lístky za prakticky súčasné ceny, navýšené snáď ešte o menej než o infláciu. Keď chodím každý pracovný deň len z roboty a do roboty, na koľko mi podražie jedna cesta, na 50 centov? Potom si už však nemusím strážiť cesty a môžem chodiť autobusom koľko chcem...

To ma tak primälo porozmýšľať, kde som naposledy platil 40 centov za jazdu. Pred týždňom na Ukrajine! V krajine, kde sú mzdy polovičné až tretinové, kde v MHD neplatia žiadne zľavy a všetci platia plnú cenu. V tom istom meste stála tiež hodina parkovania v meste dvojnásobok ceny za MHD, čo je v prepočte ešte viac, než v Trenčíne. Výrazne viac.
Mňa mrzí že všetci riešia zvýšenie ceny v hotovosti ktoré sa týka zlomku ľudí ale to že sa zvyšuje cena z dopravnej karty z 0,40€ dvojnásobne čo zasiahne takmer všetkých cestujúcich nerieši nikto. To napácha skutočnú škodu.
Reply on: draxter #14283:
Nechaj ho, pre pošuka každý pošuk. Budeme ho tak volať 🙂
Reply on: pešiak #14286:
Veru škoda. Pamätám si na výzvy, choďte busom....z parkovania dáme do dopravy (asi len na cyklostesky, či?), len nejako nevidno ani el.tabule ani rekonštrukcie. Čo to sa urobí skôr ako havarijný stav, ale žeby sa zásadne kvalita zmenila? Potom dopravca ani nemôže často prirazit až k obrubníku pre stav zastávky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.