Reply on: henko151 #14024:
V autobusoch máme pri každých dverách 2 označovače, čo je vysoký nadštandard. Bola by škoda ich nevyužiť, navyše tap-in pre väčšinu cestujúcich máme aj terazS aplikáciou mám filozofický problém – vyžaduje pozornosť. A vedomujem si, že Fairtiq nie je taký nespoľahlivý, ako sa o ňom hovorí. Ale osobne sa mi nepáči, a nie len preto, že je to uzavretý systém tretej strany.
Tomu, aby sa náhodný cestujúci musel rozhodovať, aký lístok si kúpiť, sa práve snažím vyhnúť.
Zakúpenie PCL ako predplatného je úplná samozrejmosť (s aj bez automatickej obnovy).
TomoSK
V návrhu po siedmej postupne nabiehame na víkendový interval, ktorý sa ťahá až do večera. Prečo?
- od 7. hodiny máme cca podobné počty, ako medzi 21. a 22. hodinou,
- medzi 20. a 21. hodinou máme cca podobné počty, ako medzi 11. a 12. hodinou, má sa teraz tento čas oslabovať?
- medzi 21. a 22. hodinou máme 42% podiel z najsilnejšej hodiny, medzi 22. a 23. hodinou máme 21% podiel, avšak v tejto hodine je presne polovičný počet spojov oproti 21. a 22. hodinou... ak by tých spojov bolo viac, podiel by mohol narásť (nie dvojnásobne, ale takisto ani nie nebadateľne).
Ja som za to, aby obehy plynulo nadviazali na doteraz zabehnuté zvyklosti, to je absolútne v poriadku. Ale tiež si treba uvedomiť, že MHD je tu pre ľudí a jej celková funkčnosť a použiteľnosť nesmie ustúpiť podielu celodeniek z celového počtu služieb... Ešte na záver hypotetická situácia - nočné linky nám za hodinu prevezú 60 cestujúcich (2x 15 Juh, 1x 10 Zámostie, 1x Sihoť, v silnejšie teplé noci vôbec nie nereálne). Mám podľa tohto kľúča zavádzať v noci taký istý rozsah, ako je medzi 6. a 7. hodinou? Vôbec predsa neplatí pravidlo, že ak zredukujem spoje, všetci tí cestujúci sa preskupia do existujúcich... časť nemusí ísť vôbec, alebo pôjde inak.