Žiaľ, nie všetky spoje idú vôbec do PP. Práve preto nesedí áno spoločný cieľ. A preto Trenčan viac pochopí trasu podľa doterajšej linky.
Určite 1s, treba značiť. Toto je nosná linka, tento chvostik treba zdôrazniť
N1: čítaš čo píšem? Ja som za linku 1 miesto N1+N2. Jedna linka, nie deliť na dve. A ak nie, súhlasím nech ostane 22. Netreba tie písmená ťahať, keď nebude ani nočná tarifa, tak načo. Posledné spoje na linke 4/11 idú aj z východnej neskôr, než premávka N. Tak aj tieto budú N4 či N11? Nekomplikovat, zjednodušovať.
Zabudol si, že demokraticky zvoleného pána poslanca. A vidím, že asi tiež budeš z tých, ktorým vadí pluralita názorov. A aby si vedel, dostanú to všetci poslanci. Nech je diskusia ako má byť, lebo k položke 2€ v tarife by sa možno ani nedocitali, keďže dovodová správa je aká je a na toto vôbec neupozornuje.
Energia sms je namieste. Aký prežitok? Povedz to pánu Rybníčkovi. A on ti povie,koľko na parkovaní vyberie takto. Ak by to nemalo zmysel, tak to tam zrušia. A keďže už to majú, potom prečo to neumožniť na MHD. Nemá to teda ani vnútornú logiku. Ale teraz k CP:
Som proti P linkám. Krásne na nich vidno, že neplatí promisa o spojení priem.parku. prečo im nenechať tradičné čísla 5,15,16,17,19? Veď idú práve v trasách týchto čísel. Takže za mňa písmen je už dosť, školským spojom ich nechať. Ostatné pekne číslami. Je ich dosť voľných. Najmä aj pokračujúce spoje z P na 7 a pod. Je to len o čísle, takže načo písmeno. To naopak doplniť k spojom linky 1, ak nastanú, a značiť 1s.
Nech je P5 linka 5, P7 linka 17, linka 19 pre AOZ...možnosti je veľa. Potom by to mohlo byť P1 až P4. Ale nie je, takže som za návrat k číslam.
Večer je obsluha luxusná. Ale dostane sa človek na 5:30 na stanicu či do centra z inej časti než z Juhu? Tam vidím že bus by mal ísť aspon každých 15 min. Napríklad zo Sihote ide prvý spoj až 5:15 cez víkend. A potom dokonca medzery 30 minút. To je skutočne veľa. Rovnako opačne od 5:28 do 6:00. Naopak, po 22:00 ide na Sihoť bus 22:05 a 22:23,29,34. Tento vláčik znamená tri spoje ale reálne jeden. Rozloženie nie je šťastné...ale lepšie než ráno. Zato Juh má pekné 15 min už od 4:47, čo je nepomer a dve podobne sídliska sú diametrálne inak rozsahom ráno.
Za a mňa doba sa posúva a špička mala byť do 18:00. Takto konci skoro. A keď porovnám obsluhu po 18 a po 21, tak mi príde rovnaká, čo asi tiež je prekvapujúce, že neskoro večer až také posilnenie. Akoby sa to vzalo z rána a dalo na večer. Ale nie všade paušálne.
No a chýba mi súhrnný CP z Gymnázia na Juh. Tam sú tie diery vidno.
Nočná doprava: treba obslúžiť aj Pod Sokolice či Pred Poľom, ja som za model linky 50. Ale kolegovia myšlienka linky 1 s prevádzkou od 3:30 do 0:30 je výborný nápad.
Za mňa P linky sprehľadňujú štandardné linky, nevidím rozdiel medzi P5 a 15. Vnímam ich osobne akoby jednu účelovú linku P s viacerými variantmi trás so spoločným účelom (Ako v KE R+RA).
Zachádzka 1 na Saratovskú vyzerá doobeda pravidelne, potom sú tam očividné odvozy z expresov. Nemyslím si, že aj keby to nie je žiadna 1s tak to až také zmätky z dlhodobého hľadiska nespôsobí, stačí inverzný displej a nech to pre mňa za mňa stojí aj 2x na M. Bela. Inde je to bežné (Pri kríži-aspoň pred pár rokmi), verím, že aj naši cestujúci sa naučia čítať ciele rovnako dobre ako sa naučili používať dopytové otváranie.
A čo je na N1? Teraz je to tiež samostatná 22. Aspoň bude jasné, že to nie je denná linka a nemusia sa písať poznámky, že ide len po stanicu (očividne už skúsenosti s 1 na stanicu tu boli).
Školské spoje z môjho pohľadu sú dobre nastavené, bolo by zbytočné a chaotické ich pchať do bežných liniek s intervalmi, najmä s takými vyslovene účelovými trasami. Rovnako ako je dnes 32 tak to bude kvôli prehľadnosti písmeno.
Netreba si zamieňať celkový počet liniek (aj tých vyslovene účelových) s prehľadnosťou.
Zato asi máme nočnú špičku, večer behá busov viac než ráno. Okrem Juhu nemáš do 5:15 inde žiadny spoj, z Juh je 3:40 každý deň, zo Sihote až 5:15!!!
N2: ja som preto navrhol linku 1 ako celodennú. Obsluzi aj Pod Sokolice, Pred Poľom i Sihoť III, IV. Alebo potom pôvodná trasa N2.
K čomu neadekvátnemu sa tu vyjadruješ? Daj čísla tých príspevkov, nech viem. Lebo ja tu vidím fakty, zaujímavé návrhy a odôvodnené potreby. Oproti tomu vidím akonáhle je tu protinazor, tak až na pána Mazanika sú tu až detinské reakcie. Nevidím jednu nadávku, nevidím jednu urážku. Autori idú s kožou na trh, tak nech sa kritiku naučia počúvať.
Ohľadom dnešného updatu:
Skrátenie linky N2 je z môjho pohľadu dosť nešťastné, chápem potrebe prepojeniu Sihote a Juhu, no naozaj je to až tak potrebné aby sme zrušili obsluhu Kubrej, Pod Sokolíc a Pred poľa? Určite nie. Povedzme si úprimne, kto reálne pôjde v noci zo Sihote na Juh? Takmer nikto. Nie je naozaj podstatnejšie pri nočnej doprave zabezpečiť spojenie primárne Hasičskej/stanice a čo najviac MČ? N2 týmto určite stratí potenciál - pri nej je dôležitý rozvoz z mesta z Hasičskej a nie spojenie na Juh. V tomto ohľade by som sa isto vrátil k prvému návrhu.
Ukončenie poobednej špičky som čakal aspoň do 17:30, nie už pred 17:00. Možno však čísla hovoria inak. Zatiaľ sklamanie v tomto smere.
Všimol som si aj upravenie prvých a posledných spojov, napr. 11 z Kubrice len po Hasičskú, neuvažovalo sa potiahnuť ich ako dojazd/výjazd z vozovne (ako v BA)?
Vyčlenenie P-liniek krásne ukazuje svoj zmysel, mať ten bordel v normálnom CP by neprinieslo nič dobré. Problém v písmenovom označení naozaj nevidím (ako tu bolo namietané).
Sľub pekných intervalov sa určite naplnil, niekedy však vidno zdvojené spoje, príp. len ojedinele 10min dieru, to je však pochopiteľné kvôli komplikovanosti linkového vedenia.
Energiu za boj o SMS lístok by som osobne radšej investoval do snahy o zrovnanie cien pri DK a BK. Pre mňa je SMS už pomaly prežitkom elegantne nahradeným BK.
V neposlednom rade by som sa rád zastal autorov návrhu, toľko hejtu, čo sa im tu dostalo je naozaj neadekvátne. A ohľadom komunikácie jasne vidno, ktorá strana sa správa konštruktívne a asertívne a ktorá ide kontaktovať najväčšieho populistu v MsZ. To ale neznamená, že si nevážim autorov koncepcie z 2016.
K návrhu CP:
Linky 1-25,N1-N3,P5-P-7,A,B,C,D...to je to zjednodušenie? Pčkove linky označiť číslami, jednoznačne 5,15,26 ... naviac vidím, že na P linke sú aj spoje čo nejdú do priem.parku, tak načo potom. Ten spoj z P6 viesť jednoznačne na inej linke.
- už to nie je vôbec zníženie liniek, už to je len iná forma toho, čo bolo. Ale to len potvrdzuje, že sa to posledne urobilo kvalitné a či chcú alebo nechcú autori, veľa hesiel v skutočnosti nie je pravda.
Linka 6: spojenie Sihoť - Zámostie len do 16:00 v x? A víkend vôbec. Druhé najväčšie sídlisko bez spojenia so Zámostím, Záblatím, Vinohradmi cez víkend? Hlavne že z Juhu pôjde posilnená 3, k tomu 7 a ešte aj P5.
Linka 2: za mňa linka pre 7 ľudí. Z Biskupice námestia ňou nik nepôjde, do nemocnice nikoho už neodveze, na Sihoť už okrem rána nejde, ale ide každú hodinu. Hlavne že Sihoť smer Zámostie cez víkend nič, teraz sa vráťme do 1.aprila 1994, keď sa linka 10 skrátila po stanicu. Čo nasledovalo? Jej zrušenie....to je úplná paralela trasy a linky.
Ani večerné spojenie z priem.parku na Sihoť nie je. A po 16:00 teda žiadne ani v prác.dni. jednak to nie je dobré a jednak špička je v TN do 18:00.
Linka 1: tá zachádzka na Juh I je blbosť. Nepravidelne a neprehľadne. Pre pár ľudí tu bude krúžiť klbak, ale z Juhu III pre pár ľudí už iné než 23 nešlo spraviť.a k tomu problém s označením, bude 1?
Linka 4: príliš veľa spojov, večer až neskutočne.
Kubrá: to je rozjazd neskoro večerných spojov? Taká frekvencia ako tam je teraz pri 4,11,16 akoby u Cíbika chlastalo každý večer 200 ľudí
Linka 7: za mňa tá trasa v Zámostie nič moc. Ani linka 13 nebývala kedysi na úseku od stanice Zlatovce po centrum využívaná. Za mňa to malo ísť keď tak do Belej a na druhom konci do Istebníka.
23: ráno je medzi 6:50 a 8:10 zbytočne veľa spojov. Ten interval 30 min je zbytočný, v roku 2004 sme poobede ani 20 min nevyužívali. Okrem posledného večerného spoja to asi nebude extra využité.
Nočné linky: prečo musela vzniknúť N1? Nemohla to byť prevádzka linky 1 do 0:30? Však v x aj tak na Sihoť kašlete, takto by to bolo lepšie. A Zámostie by malo spoje v noci v 'a' tiež na linke 3/6 a vybavené. Zbytočne ďalšie čísla.
Školské spoje treba označovať? Je to spoj pre vymedzený okruh cestujúcich či nie?
Chýba mi samostatný CP liniek 4,6,11,16. No nič, to som len začal. Do 14.6. je to však málo na pripomienky.
Vidím ale, že sa toho v súhrne moc nezmenilo, interval na sídliskách je približne rovnaký (Juh a Sihoť), dokonca tak hádam určité neželané medzery cez víkend na hlavnej osi, čo pri tomto počte spojov prekvapuje, to nebolo.
Starostlivý hospodár sa mal v prvom rade zbadať, že končí zmluva s dopravcom a nie mu to natvrdo prihrať na dva roky.
Starostlivý hospodár vie, že peniaze smrdia rovnako, či platíš kartou bankovku, dopravnou. A keď niečo zadáva do súťaže, má to mať hlavu a pätu. Ak to malo hlavu a pätu tak načo teraz tie zmeny, keď platba kartou bankovou bude trestaná sumou vyššou než je základný zľavnený lístok. Akože 60c prirážka?
Jaaaj, som zabudol že je štandard mať bankovú platbu len pri jedných dverách. Lebo takto to všetci sutazia...aha, áno, soráč že si dovolím kritiku niečoho, čo keď sa už robilo, malo sa poriadne...ach jaj
Predpokladám, že nikto nemá krištáľovú guľu, aby v čase, keď Transdev vyhral výberko, vedel, že o dva či tri roky sa bude dopĺňať nástup a platba kartou pri všetkých dverách. Keby se to tam spravilo už vtedy, tak by ste práve vy dvaja + pár nohsledov vykrikovali o plytvení a starostlivosti riadneho hospodára.
Z toho vycucávam nasledovné, pričom dodávam, že v texte návrhu ANI SLOVKOM ZVÝŠENIE NA 2 EUR - ABY SI POSLANCI NEVŠIMLI, hlavne že sa tam všetko možné rozoberá:
a) "možnosť platby platobnou kartou sa od 01.07.2024 rozšíri aj do ostatných dverí" - PtrkHrnk, S499.1023, kvorka: už sa snáď rozumieme
b) "základný CL – 60 minútový prestupný" 2 EUR
c) 60 centové rozdiely, či platíš kartou dopravcu, bankovou kartou alebo hotovosť: čiže 0,80€ 1,40€ a 2,00€. Ani na toto nevidím ekonomické dôvody.
d) zľavnený ročný PCL nebude
draxter
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2024/05/Navrh-novej-tarify-MHD-Trencin_principy.pdf
- o hotovostnej platbe u vodiča za 2 EUR ani zmienka, hlavne že tie super heslá až na 5 stranách.
- takto sa účelovo mediálne vymätajú mozgy, to podstatné by človek čakal, že sa tam dočíta