Jednou zo zmien je o pol hodinu skorší odchod nočného R 615 Zemplín BA - HE na 23:53. To už sa dá využiť posledný spoj linky 22 o jedenástej v noci a na stanici byť "len" s polhodinovým predstihom.
V súvislosti so zverejnenými zmenami od 1.9.2023 sa chcem spýtať, ako to vyzerá s otočom v Zlatovciach? Zmeny prezentované od začiatku školského roka sú logické, ale len kozmetické súvisiace s priestorovými záležitosťami.
K linke 22: tu sa ukazuje potreba nočnej linky, pretože vlaky do TN prichádzajú aj neskoro večer a v noci, tak ako si našli tieto spoje cestujúcich, našli by si aj iné, ak by sa zaviedli.
Linka 50 by mala prevziať nielen posledné spoje linky 22, ale aj nadväznosť na:
nedeľný R17716 s príchodom/odchodom 22:42/22.44
pondelkový EX11621 01:15/1:18
nedeľný R717 23:20
celotýždenne REX1749 23:51
celotýždenne R615 00:23/00:25
celotýždenne R614 4:03/4:06
celotýždenne REX -/03:39
Prepáčte za off-topic, ale termín ukončenia obstarávania na dopravcu prímestskej autobusovej dopravy sa opäť posunul, tentoraz do 11.09. (začatie prevádzky má byť 31.10.).
Veľmi rýchlo sa tak blíži scenár z Bratislavského kraja. Myslím si, že v tejto situácii bude lepšie, keď vyhrajú SAD Trenčín a SAD Prievidza a prinajhoršom sa budeme X mesiacov voziť na starých autobusoch. Lepšie ako na žiadnych...
Neostáva mi nič iné ako súhlasiť s týmto názorom draxtera. Je iba otázne, či sa má človek pri takýchto odpovediach mesta / hovorkyňa/
- smiať
- hromžiť
- prestať platiť dane a poplatky
- ísť manifestovať
či čo? Nuž niekto si už zvykol na takéto odpovede , iný stále nie. Veď vedenie mesta iba vyplakáva , že nie sú peniaze, nie je to , či ono. Hlavne, že sa o viac ako 150% zvýšilo parkovné /karty/. A opäť dtto , čo píšem hore, mám sa smiať atd. Nie toto nie je v poriadku, je potrebné to nazvať presne - je to neporiadok.
Dovetok - možno naozaj nevedia , kto spracováva nový CP, kedy bude predstavený a koľko zaň mesto vysolí - čudujete sa? Ja dnes už veru nie.
Prosím kto spracováva nový CP MHD? Kedy bude predstavený na pripomienky verejnosti? Čo to stojí mesto?
Odpoved:
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 4.8.2023
Prosíme o trpezlivosť. Aktuálne návrh cestovného poriadku pripomienkujú dopravca i odborné útvary MsÚ Trenčín.
- to akože nevedia čítať či je dôvodom neodpovedania na väčšinu otázky nejaká levárna. Odporúčam použiť zákon č. 211/2000 a otázku im preposlať. Odpoveď do 8 pracovných dní musí prísť.
Tak som si to poriadne prečítal (znovu) a moje postrehy:
- áno, linka 5 je takým "zmetek", ale kým sa otoč v Zlatovciach neurobí, ťažko niečo vymyslieť.
- 23 je veľmi slabá, pre Juh III je to len po stanicu málo, preto navrhujem predĺžiť. Porovnaj vyťaženosť 23 a 28, jednoznačne je 28 obľúbená a ešte k tomu na oboch koncoch má panelákové sídliská s možnosťou rastu. 23 v súčasnej podobe je plytvanie kilometrami. Nesúhlasím s tvojím návrhom.
- linka 1 by po tejto zmene bola komplet kĺbová a nosná spolu s 8. Dokonale preložiť obe linky a máme super koncept.
- linka 2/12 je tiež na také posilnenie asi nereálna, max. 20/60/60
- linka 24 musí nastúpiť na 30 min, tam to je už počtom jasné
Určite linka 3 má potenciál, musí ísť ale na Juh I, kde vhodne doplní 4 a 11 na interval 20 min cez víkend.
Výmena 2 a 1 na Sihoti bude znamenať práve rovnomernú vyťaženosť kĺbakov, lebo pôjdu cez Sihoť III, IV ale aj okolo panelákov Pred Poľom, okolo MAX-u a pre koniec sídliska konečne aj normálne spojenie so stanicou večer.
Nosné linky budú 1,3,6,8,11,7/17,24. Zvyšok doplnky (2,4,22,25,27,28). Nočná linka: buď predĺženie premávky alebo N1/8
V prednej časti vozidla je taká okrúhla vec, volá sa volant. Za volantom sedí taká osoba, ktorá sa volá vodič a dokázala by ti s oboma situáciami pomôcť.
Z iného súdka.
Ako používateľ MHD sa tu chcem popýtať pánov pôsobiacich v problematike trenčianskej MHD. Nie veľmi dávno dozadu som sa cítil v peknom autobuse ako návštevník smetiska v Trenčíne. Dámy sediace predo mnou a zároveň si držiac svoje nošteky mi svorne ukazovali na tchora pred nimi. Význam slova hádam každý racionálny človek pochopil. Cestujúci, ktorý svojim zvláštnym odorom znepríjemnil klímu v MHD - teda jasne povedané asociál porušil prepravný poriadok / alebo ako sa to volá/. Otázne je a teda sa spytujem čo má robiť cestujúci?
Ako druhý postreh v jednom dni je, že slniečko sa rozsvietilo a teploty začali stúpať, aj v MHD Trenčín, teda v autobusoch. V snahe ochladenia, ale aj prísunu čerstvého vzduchu, pretože klimatizácia autobusu nebola spustená / je možné , že autobus ňou nedisponuje / som chcel otvoriť okienko.No bolo zablokované - zaistené proti otvoreniu. Tak sa teda opäť spytujem - prečo nezapája pán vodič klímu, resp. prečo sú uzamknuté okienka?
Áno, s tým súhlasím, že súčasne ukončovanie premávky je dosť skoré a v podstate takmer všade končí premávky rozvozom ľudí z poobednej.
Ale vo veľa mestách sa ani nemajú odkiaľ zobrať tí ľudia (okrem piatku a víkendu, kedy bývajú podniky dlhšie ako do 22), ktorí by MHD využili, keďže aj ZSSK zvykne končiť dosť skoro napr. Leopoldov - Nitry posledný vlak o 21:07 je podľa mňa skoro.
Ten Priemyselný park som nejak prehliadol, ale to by teda stačili nejaké účelové spoje na 6, 14 a 22 (teda, ak väčšina firiem v tom čase strieda zmeny), to by šlo vyriešiť aj linkou 5.
V súčasnom vedení pre mňa linka 5 postráda zmysel, premáva len v PD, raz za hodinu a je takmer totožná so 7/17 (áno na Juhu končí inde, ale ak sa človek netrafí do jej odchodu, tak aj tak musí ísť na Saratovskú s prestupom). Ak by sme chceli teda odlíšiť spoje idúce cez Vinohrady od linky 7, tak linka 5 mi príde ako ideálny adept.
Za mňa osobne mať radšej celodennú premávku linky 23, ako všetky spoje linky 23 predĺžiť na Sihoť. Sihoť -> Juh sa oplatí viac ísť s 8, Sihoť -> Stanica by som riešil skôr posilnenenou 24kou, Sihoť -> Nemocnica je v súčasnom linkovom vedení tiež dostatočne pokryté (dokonca by som subjektívne povedal, že na zastávku Nemocnica je jednoduchšie sa dostať zo Sihote ako z Juhu).
Čiže, linku 1 by si si predstavoval ako ...Pred poľom - Ivana Krasku - Sihoť IV? Neznie to zle, skrátilo by to spojenie Juhu s MAXom a novým Kauflandom. Momentálne je to nákupné centrum kilometricky blízko, ale MHD tam treba ísť s prestupom a pešo je to vzhľadom na nutnosť prekonať železnicu tiež komplikovanejšie.
Áno súhlasím, Sihoť najviac trpí tým, že tam jazdia 6 z 7 liniek, ktoré majú čas premávky do +/- 20. hodiny. Práve preto by som tam chcel vidieť skôr menej liniek, ale s dobrým intervalom počas celého dňa.
Moja osobná prestava by bola:
L1 - do presného taktu s linkou 11, teda ak by aj v sedle mala 2 spoje za hodinu, tak radšej 20/40 interval, a do tej diery vkladať 11ku.
L2/12 - rozšíriť premávku na 5-22, každý druhý spoj Nozdrkovce/Noviny, interval 30/60
L3 - nosná linka Juh - za mosty, z Rybárov prekladať odchody so 6
L4 - vzhľadom na rozsah premávky prímesta a vlakov mi príde v súčasnom variante pohode, maximálne upraviť časové polohy, aby boli na Sihoti nejak rozumne v takte
L5 - ak zachovať, tak len spomínané účelové spoje
L6 - nosná linka Sihoť - za mosty, 5-22 v plnej trase
L7/17 - prídu mi v pohode, možno sa pohrať z prestupmi zo/na 6 v okrajových časoch/víkend (vďaka tomu by bolo spojenie Rybáre - centrum - Juh aj v druhej časovej polohe v hodine)
L8 - vylepšiť preklady a interval, hlavne v spomínaných okrajových časoch dňa
L11 - prehodiť časové polohy na +/- :00 z Kubrice. Boli by prípoje na vlaky, zároveň by sa nemusela ráno meniť časová poloha spojov.
L13 - zrušiť
L23 - premávka 5-22, interval 30/60
L24 - zbaviť sa intervalu 40.
L25 - buď zrýchliť jej trasu vynechaním zachádzky k Dolnému Šiancu alebo ju dať do takej časovej polohy, aby na Nemocnici vychádzali prestupy na hrane 11 (vylepšenie spojenia Laugo - Centrum). Zároveň teda, aby nepremávala tesne pred/za 24, ale bola niekde rozumne v strede intervalu.
L27 - zrušiť
L28 - zrušiť
L31 - zrušiť
Jedna vec je či je v TN potrebná plnohodnotná nočná doprava, to je na debatu. Ale ak neexistuje, tak by celkom jednoznačne mali aspoň vybrané denné linky končiť v normálnom európskom štandarde, teda medzi 0:00 a 1:00. To platí aj pre mnohé iné slovenské krajské mestá.
V prípade TN si konkrétne viem predstaviť že by premávka končila nejakým hromadným odchodom zo stanice o 0:30 (v nadväznosti na R Zemplín).
Change view
You can search for more expressions divided by the space.
draxter
- áno, linka 5 je takým "zmetek", ale kým sa otoč v Zlatovciach neurobí, ťažko niečo vymyslieť.
- 23 je veľmi slabá, pre Juh III je to len po stanicu málo, preto navrhujem predĺžiť. Porovnaj vyťaženosť 23 a 28, jednoznačne je 28 obľúbená a ešte k tomu na oboch koncoch má panelákové sídliská s možnosťou rastu. 23 v súčasnej podobe je plytvanie kilometrami. Nesúhlasím s tvojím návrhom.
- linka 1 by po tejto zmene bola komplet kĺbová a nosná spolu s 8. Dokonale preložiť obe linky a máme super koncept.
- linka 2/12 je tiež na také posilnenie asi nereálna, max. 20/60/60
- linka 24 musí nastúpiť na 30 min, tam to je už počtom jasné
Určite linka 3 má potenciál, musí ísť ale na Juh I, kde vhodne doplní 4 a 11 na interval 20 min cez víkend.
Výmena 2 a 1 na Sihoti bude znamenať práve rovnomernú vyťaženosť kĺbakov, lebo pôjdu cez Sihoť III, IV ale aj okolo panelákov Pred Poľom, okolo MAX-u a pre koniec sídliska konečne aj normálne spojenie so stanicou večer.
Nosné linky budú 1,3,6,8,11,7/17,24. Zvyšok doplnky (2,4,22,25,27,28). Nočná linka: buď predĺženie premávky alebo N1/8