Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: vlado54 #13141:
Výhodu to má, že sa po Michalovciach alebo po Prešove môžeš voziť s kartou z MHD Trenčín a nepotrebuješ inú. S dopravným pásom by si si mohol automaticky uplatniť zľavené cestovné, pričom sama karta môže byť dokladom na preukázanie nároku na zľavu.
Banková karta údaje na preukázanie sa neobsahuje.
Jeden dopravný pas, ktorý by platil naprieč Slovenskom by bolo ideálne riešenie pre všetkých ľudí mimo produktívneho veku.
Reply on: theo #13134:
A akú to má výhodu aby sme sa viezli po Michalovciach alebo po Prešove s kartou z MHD Trenčín ? Dnes existujú bezkontaktné bankomatové karty a platba mobilom. Prípadne platba cez aplikácie ak dlhodobejšie používate MHD v Prešove a aj MHD v Trenčíne. Nevidím výhodu tohto dopravného pasu. Nemuselo by potom mesto Trenčín platiť za službu ktorú ani nepotrebujeme? V poslednej dobe vidím len problém s neuznávaním kariet medzi dopravcami v Trenčianskom kraji, ale to sa musí dať samozrejme bez tohto zbytočného pasu.
Reply on: McDavid #13137:
Áno, minimálne dovtedy.
Reply on: S499.1023 #13138:
Podobne , pán chytrý😛
Reply on: pešiak #13136:
Je potrebné, aby si svoju tuposť na tejto stránke dokazoval stále dookola? Ja si myslím,že nie, že všetci už majú jasno.
Takže stará karta bude platiť až do 31.5.23? Je to pravda?
Reply on: Valec #13133:
Hm, často sa stretávam s dogmatikmi, ktorí bazírujú na nepodstatných veciach, teda formálna stránka prevyšuje tú obsahovú. Teda ,,bežný,, človiečik nemá problém rozpoznať v mojom texte, že hovorím o tom, kto vozí ľudkov. Áno, môžeme sa domnievať, že by mohol voziť i tovar, ale ako píšem, kto chce chápe. No a ,,mudrovať,, budem vždy, či sa ti to páči , alebo nie . Zo všetkého som si zobral stanovisko od 810zssk
1. U civilizovaných dopravcov sú predčasné odchody zakázané. Predpokladám že aj u Transdevu. Tým pádom by k tebou opísanej situácií dochádzať nemalo. Ak dochádza, treba to riešiť disciplinárne s konkrétnym vodičom. Téma predčasných odchodov nemá súvis s tým či sú zastávky stále, alebo na znamenie.
2. Áno, ak tam bude niekto čakať, tak sa zastaví. Keď tam nikto čakať nebude, tak sa nezastaví (ak teda niekto vo vozidle nedal signál). To je podstata tejto zmeny.
No a už som vedomý. 🤑
Reply on: N/A #13132:
A ešte pár postrehov:

- zavedenie spojov na zavolanie
- zachovanie náhodných odchodov v cestovných poriadkoch
- dohoda s TransData o poradenstve pre TSK a dopravcu na zavedenie akceptácie kariet
- mobilná aplikácia pre lístky, poloha vozidiel a pod.
- grafika exteriéru vozidiel v zelenej farbe
- okná bez závesov
Reply on: N/A #13132:
Z technických štandardov:

"nový zmluvný Dopravca PAD TSK sa zaviaže, že jeho BČK bude akceptovaná (plná funkčnosť karty) v systéme Slovenský dopravný pas".

To isté má mesto aj v zmluve s Transdevom, len s tým rozdielom, že mesto Trenčín sa rozhodlo túto podmienku PO PODPISE zmluvy nevyžadovať (v otázkach a odpovediach je od p. Hartmana niekoľko výhovoriek na túto tému).
Reply on: pešiak #13125:
Keď tu už mudruješ, dokážeš rozoznať medzi dopravcom a prepravcom?
Nápoveda: https://imhd.sk/bb/doc/sk/12124/Jazykove-okienko-dopravca-alebo-prepravca
Reply on: 810zssk #13130:
Nuž môj názor som vyjadril, ďalší cestujúci sa tu zatiaľ nemajú čo v Trenčíne ohľadne tejto témy vyjadrovať, lebo ešte nie je a sem aj tak moc /na stránku/ cestujúci nechodia. Čas ukáže. Idem koncom mesiaca do BA a úplne náhodne som toto zistil. Ale určite sa nepreveziem, nakoľko sa jedná o dôvody, pre ktoré je to zavedené. Možno ešte jeden postreh. Často sa tu porovnáva, že to Wiedeň, či stredoeurópske a tak. Ale iba zatiaľ pre mňa v negatívach. Ďakujem za názory v tejto veci.
Reply on: pešiak #13125:
"Určite sa zhodneme na tom, že je dobré a prospešné pre všetkých, ak sú zastávky rozdelené aj na tie na znamenie a aj na ,,povinné,,."
Nezhodneme a je veľmi dobrý dôvod prečo je tento model obsluhy zastávok tak málo rozšírený. Ide v princípe o stredoeurópsku špecialitu. Inak nemá zmysel na jednej zastávke znamenie vyžadovať a na druhej nie.

"cestujúci budú určite nahnevaní, ak sa nebude dodržiavať cestovný poriadok prepravcom, lebo práve odišiel autobus zo zastávky, ktorý pred tým na 3. zastávkach nestál a ,,získal,, čas k dobru 5 minút"
U civilizovaných dopravcov sú predčasné odchody zakázané. Predpokladám že aj u Transdevu. Tým pádom by k tebou opísanej situácií dochádzať nemalo. Ak dochádza, treba to riešiť disciplinárne s konkrétnym vodičom. Téma predčasných odchodov nemá súvis s tým či sú zastávky stále, alebo na znamenie.

"Teda tam budú zastavovať všetky, aj keď jediný čakateľ bude čakať na svoj spoj , ktorý ide o 10 minút."
Áno, ak tam bude niekto čakať, tak sa zastaví. Keď tam nikto čakať nebude, tak sa nezastaví (ak teda niekto vo vozidle nedal signál). To je podstata tejto zmeny.
Reply on: pešiak #13127:
Je to isté, ako keby to bolo na MHD. Obzvlášť regionálne linky v rozrastajúcej sa bratislavskej aglomerácii sú úplne iné ako nejaká dedinská linka Trenčín - Horná Súča. Dovolím si tvrdiť, že poznanie medzi vodičmi a cestujúcimi je podobné ako v Trenčíne na MHD, kde vodiči robia stále svoj vzor.

K zastávkam na znamenie v TN:
V Trenčíne sa na zastávkach na znamenie stále ešte máva, ale osobne to beriem ako prežitok z čias minulých. Pod Juhom je to naozaj o hubu. Vo večerných hodinách je tam fajn mávať aj s mobilom, aby si to vodič všimol.

Ak by sa zaviedli plošne zastávky na znamenie, tak by to znamenalo zjednodušenie celého systému cestovania. Mávanie by sa predpokladám, že zrušilo a pri výstupe by stačilo cestujúcich naučiť stláčať tlačidlá skôr (STOPky sa stláčajú už dnes kvôli otváraniu dverí). Výhodou Trenčína oproti Bratislave je, že STOPka je dostupná z každého miesta a tlačidlá sú jednotné naprieč celým vozidlovým parkom.

Globálne zastávky na znamenie, ale neznamenajú že autobus nepremáva podľa cestovného poriadku. Znamená to len to, že ak vozidlo ide v čase po plánovanom odchode zo zastávky a nikto nechce nastúpiť/vystúpiť, tak nemusí zbytočne zastaviť, aktivovať dopyt a opätovne sa pohnúť. Jazdilo by sa teda naďalej s netolerovaním nadbehu a v tom prípade sa o nevychádzaní nadväzností nemusíme ani baviť.

Osobne si myslím, že zavedenie zastávok na znamenie by chlebodarcom MHD skvalitnilo služby (zrušilo by sa mávanie, systém by bol prehľadnejší a pri večerných jazdných dobách by sa mohli ušetriť nejaké minúty).
Reply on: pešiak #13125:
Pozeral som do pravidiel v BA i tu v TN, ohľadne signalizácie čakajúcim cestujúcim na zastávke , ktorá je na znamenie / v BA oddnes všetky pre vybrané dopravné prostriedky/.
1. Ba - c) nastupovať do vozidla a vystupovať z neho iba na zastávkach alebo staniciach, keď vozidlo
stojí. Ak ide o zastávku označenú v cestovnom poriadku ako „zastávka na znamenie“3,
cestujúci, ktorý chce nastúpiť do vozidla, musí stáť na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič
prichádzajúceho vozidla mohol vidieť; / teda môj dovetok - stojí a rukami, či nohami nič nerobí/.
2. V Tn - na zastávke musí cestujúci stáť a zdvihnutím ruky signalizuje , že chce nastúpiť do vozidla viz. Postavenie a povinnosti cestujúceho Čl. 4 , bod. 9 z Prepravného poriadku Transdev.
Samozrejme nespochybňujem ani jeden ani druhý spôsob znamenia. .
Reply on: Mike #13126:
V pohode, tam sa to dá pre frekvencie a množstvo zastávok, či cestujúcich aj oprávnene chápať. A tiež je zaujímavé, že vzťah na takýchto linkách je oveľa priateľskejší, nakoľko sa cestujúci a pracovníci dopravcu viac poznajú.
Reply on: pešiak #13119:
A to v prímestskej doprave v IDS BK sú všetky zastávky na znamenie už od 15.11.2021.
Reply on: 810zssk #13124:
Ahojte,
bolo by dobré, ak by som dnes a teda aj pre budúcnosť iba naznačil, že nie som ani od konkurencie, ba ani stále niečo nehľadám ako záporné na dopravcovi.
Ak je tu otázka, prečo som tu vôbec otvoril tému - radikálnu zmenu v zastavovaní v BA. Je to preto, že môžeme čo chvíľa očakávať túto zmenu aj tu v Trenčíne. Určite sa zhodneme na tom, že je dobré a prospešné pre všetkých, ak sú zastávky rozdelené aj na tie na znamenie a aj na ,,povinné,,. Z vyhľadaných diskutérov tu iba stručne uvediem tieto proti zavedeniu všetkých zastávok na znamenie. Teda:
1. Cestujúci zakúpením príslušného napríklad cestovného lístka uzatvoril s prepravcom právnu zmluvu. Teda prepravca nebude jazdiť od buka do buka ako sa mu to páči, či mu to vyhovuje alebo nie . Vrátane zastavovania resp. nezastavovania na všetkých zastávkach. Očakávam teda diskusiu tu, ako chce dodržať prepravca grafikon, ak ho dodržať vlastne nevie.
2. V náväznosti na potrebu prestupovania . Veď aj tu v TN je oprávnená snaha o prestupy / s tým je možné aj súhlasiť / napríklad Sihoť - Kubrá. Ide sa otvárať nový Kaufland a teda cestujúci budú určite nahnevaní, ak sa nebude dodržiavať cestovný poriadok prepravcom, lebo práve odišiel autobus zo zastávky, ktorý pred tým na 3. zastávkach nestál a ,,získal,, čas k dobru 5 minút. No a máme tu ,,zaručené,, odpovede dopravcu - ,,vodič nemôže odísť zo zastávky v predstihu,, .
3. Zastávka na znamenie - pán kolega ma upozorňuje, že v BA je postačujúce na zastávke iba stáť. Ak sa v realite niekto nad týmto zamyslel, určite mu neušlo, že tam často stoja aj necestujúci, lebo je to verejný priestor, ďalej od prepravcu ,, vodič každého vozidla musí zastaviť, ak už stojí na zastávke iný autobus / v našom prípade /. Teda tam budú zastavovať všetky, aj keď jediný čakateľ bude čakať na svoj spoj , ktorý ide o 10 minút. Neodpustím si, že už dnes v Trenčíne pod Juhom smer mesto sa často stáva, že vodiči nezastavia cestujúcemu a to ešte tento trénuje rôzne znaky signalizácie od kruhového pravou rukou po skríženie oboch rúk.
4. Dočítal som sa, že máte / vodič - prepravca / tiež určité problémy s tlačidlami vo vozidle. Teda podľa typu vozidla.
Neodpustím si na koniec tohto vstupu toto. V MHD sa šetriť nedá, teda takýmto spôsobom. Je to na úkor chlebodárcu, teda cestujúceho / v tom sú samozrejme aj samosprávy, či verejná správa/. A najlepšie sa mi pozdáva výrok občana - ,,Najlepšie, ak sa zrušia všetky zastávky,,. 🤑 ❗
Reply on: pešiak #13121:
"Ale tiež je známe a to nik nepoprie, že v aj nových autobusoch vodiči znižovali hlasitosť v oznamovacích zariadeniach autobusu a cestujúci potom nevie kde je, či kde bude"
A to nie je argument pre to aby na všetkých zastávkach platil jeden režim? T.j. autobus zastaví ak niekto na zastávke čaká, alebo niekto v buse zazvonil?
Reply on: pešiak #13119:
"Cestujúci budú teda dávať znamenie o tom, že chcú zastaviť. Tí vonku i tí vo vnútri."
Pánovi odporúčam naštudovať si prepravný poriadok IDS BK keď už tu chce dávať erudované výroky o MHD v Bratislave. "Znamenie" sa "vonku" už cca 20 rokov dáva tým že človek stojí na zastávke.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.