Pracovný deň by museli fungovať podobne aby nedošlo k narušeniu prekladov liniek či už v Zámostí, od Gymnázia na Juh ale aj k zbytočnému vozeniu cestujúcich o 20 min. dlhšou trasou.
Príklad:
L3 9:05 z Juhu,
L13 10:15 z Juhu,
L3 11:05 z Juhu,
L13 12:15 z Juhu.
L7/17 by to museli dopĺňať nejak takto:
L7 9:50 od SAD,
L17 10:05 z Juhu po SAD,
L7 11:50 od SAD,
L17 12:05 z Juhu po SAD.
Ak uvažujeme L3 Juh - Zlatovská - Záblatie - Istebník - Juh a L13 tak ako dnes, počas víkendu by musela ísť z Juhu napr.
L13 9:35,
L3 10:25,
L13 11:35,
L3 12:25.
Dobré by bolo aby ich dopĺňala L5 z Juhu nepárnu hodinu "20" a zo Zlatovskej nepárnu hodinu "05".
Ide o to, aby sa ten, kto ide na Zlatovskú nemusel voziť cez celú štvrť za železnicou a opačne to isté.
Ale je to dosť drahé riešenie.
Požiadavky a) aj b) splnia plnohodnotne a vytvoria aj neexistujúce spojenie od Medikcentra do Istebníka.
Nevýhodou je, že niektoré spoje by museli končiť na Rybároch, príp. v Detskom mestečku a VOP (v súčasnosti účelové na L3).
Ale to by bol problém pri čomkoľvek ako píšeš.
Spojenie so stanicou by ostalo na L6 ako v súčasnosti pre Záblatie a Zlatovce, pre Istebník PAL.
Nevýhodou akejkoľvek nosnej linky čo by sa tu vytvorila je obsluha Rybárov či potom všetky spoje danej linky so zachádzkou alebo žiadne. Lebo metóda jeden áno, iný nie spôsobí zmätok a ak to je linka priebežná vytvorí potom ďalej po trase niečo také, že jednu hodinu ti pôjde X:05 a druhú X:08 čo môže zasa nabúrať preklady medzi linkami v centre.
Presne tie zastávky napadli aj mňa, nielen Sihoť, ale i Biskupice. V každom prípade vidíme, že mesto nevie ani otoč v Zámostí urobiť (hoci vraj sa už buduje), takže to chce isto dlhšiu prípravu. Žiaľ, práve infraštruktúra je problém, pretože inak to nejde.
Ja sám som dakedy presne nad 3/13 ako portibežky uvažoval, no vidím to takto:
a) musia pokryť smer centrum - Zlatovce
b) musí byť spojenie z Istebníka, Vinohradov či Zlatoviec na Zlatovskú a do priem. parku, ale tiež k IV. ZŠ
c) spojenie so stanicou
a toto sa jednou linkou urobí ťažko, viacerými to bude ako dnes.
1 a 10 - chýbajú zastávky Žilinská smer Pred polom a naopak na zastávke Pred polom smer Žilinská. Hlavne v prvom prípade ju asi nebude jednoduché zriadiť.
3 - sa mi celkom pozdáva. Avšak z Juhu I smerom do Záblatia myslím nemá veľký potenciál. Pôvodná 3 a 13 zo stredu sídliska do nových štvrtí za železnicou by určite chýbala.
10 - ako by bola zabezpečená výprava busov na nej ak by mala jazdnú dobu cca 28 min.? Po hodine sa točiť nestíha, 2 busy s hodinovými prestávkami je luxus, prejazdy na VÚO po každom otoči tiež. A dospieť k žilinskému systému že každú hodinu sa ide v inej minúte je tiež blbosť. To potom zanikajú aj vzájomné prestupy, preklady, nadväznosti na vlak. Taktiež bol problém zriadiť zastávky na Novinách v r. 2016 v opačnom smere ako sú. Obdobne ako aj na Brnianskej ulici. Takéto trasa bola uvažovaná aj v r. 2016. Ďalšie problémy - neobsluhovanie 2 dôležitých zastávok v Biskupiciach, z Nozdrkoviec nárast jazdnej doby. Takže za mňa takáto L10 nie.
19 - integrácia/neintegrácia tá linka nemá potenciál naplnenia sa. Ak v súčasnosti na spoje PAL priemerne nastúpia nejaké desatiny cestujúcich na spoj ale majú ich veľkú ponuku, ak ti pôjde každých 120 min. nastúpi jeden človek. Ostatným tento čas nebude vyhovovať. A za každú cenu zabrániť ľuďom aby nešli PAL?! Bratislavská ulica a horná časť Istebníka ak chce mať ako tak kvalitnú dopravu je odsúdená na PAL nech už integrácia alebo nie. A ak už Bratislavskú silou mocou spájať, skôr s južnou stranou mesta. Kto s ňou pôjde do Kubrej?
Stále mi tu chýba nejaká revolúcia v MČ Západ, nejaký geniálny nápad Nie taký, ktorý 2 staré problémy vyrieši a 3 rovnovážne - nové vytvorí.
Mohla by podľa vás fungovať ako náhrada za súčasné L3, 13, 27, 31 a 5 na úseku SAD-Zlatovce-Záblatie-SAD nová, silná "3+13" vedená polokružne tak ako 7+17?! Alebo zasa komplikované riešenie?
Význam ŽST Zlatovce vzrástol a ideálne by bolo, aby ju MHD obsluhovala. Linka 6 je ale určená pre iné, 31 je blbosť. Mne sa návrh pozdáva, otázne je potom aký CP by mala mať ťa linka 19. Ale ak bude integrácia, zjavne má ňu nebude peňazí. Potom by stálo zato uvažovať, kde má byť ten nový otoč, aby sa dalo s linkovanim urobiť niečo normálne.
Nie som autorom draxterom písanej myšlienky, ale rozumiem jej. Spojenie Istebník - stanica je potrebné. A linka 19 by spojila aj hlavnú stanicu aj zlatovskú stanicu, čo je super. A v Istebníku by PAL nemohla zastavovať preto, aby linka 19 mala svoj substrát. To je celé. Autor zjavne nehovorí o plošnom zákaze, to si asi zle porozumel. Dodávam, že Kvetná má ešte spojenie MHD aj od úspechu, kde napr. linka 6 ide tiež na stanicu.
Určite konkrétny CP je už vecou mesta, ale trasovanie a myšlienka sa mi páči. Napríklad v BB sú linky PAL, ktoré sú na území mesta integrované a sú také, ktoré nie sú. Lokalita Istebníka by vhodná asi bola. Ak nie, potom mesto musí zabezpečiť adekvátnu obsluhu. Ja si viem predstaviť túto trasu pre linku 19:
Dobre, ale načo to riešiť s intervalom 60/120/120 ako potrebu prepojenia práve Kvetnej s autobusovou stanicou? Ako prepojenie Istebníka na autobusovú stanicu to má opodstatnenie, ale Kvetná s obmedzením PAL to až tak výrazný vplyv nemôže mať. Určite nie, aby to zdôvodnilo tak radikálne obmedzenie, bez ohľadu na nejakú integrovanú fatamorgánu.
Počas víkendov bude veľká časť ciest z Kvetnej do cieľov mimo Trenčín bude realizovaná nástupom v pešej dostupnosti sídliska Kvetná.
Ak cez víkend pôjdeš z Kvetnej do Drietomy, nastúpiš na PAL pri Old Herolde alebo pri píle IBO.
Pri vlakoch už uvažujem s novým GVD:
Pri ceste Kvetná - Myjava prípadne Kvetná - Bratislava (každé dve hodiny s prestupom na rýchlik v NM), taktiež využiješ pešibus z paneláka cez cestu na žst Zlatovce.
Pri ceste Kvetná - Žilina bude po novom každý osobák začínať na žst Zlatovce.
Tu rozhodne, či bude ID alebo nie. Ak nie, musí to zákonite obsluhovať MHD. A ak nemá bus MHD byť úplne na odpis,potom chápem,že treba PAL neumožniť zastavovať po trase. Preto dúfam,že PAL a MHD budú integrované na území mesta.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Michal Mazánik