Mimochodom, mám drobné upozornenie pre adminov. Je to detail, ale v CP linky 12 chýba pri zastávke Karpatská piktogram ruky - zastávka na znamenie. Vďaka za opravu
V TN je aktuálnym hitom C954! Tá #66 jazdí už aj nosné linky a víkendy. Čiže tu je to ako u godotov na strome. A ak si čítal, aké vozy nakúpil DPB a za akú cenu, tak je rovno zlodejina opravovať tie B952 za také premrštené ceny! Už dávno sa mali vyraďovať, problémy s údržbou sú asi stále keď vidím ako sa busy striedajú a že napríklad #02 pomaly ani nevyjde von, ale schodikovce lietajú. Úroveň nižšia než v Handlovej.
No ale maximálne tie Citelisy by sa možno ešte oplatili kúpiť B952 už radšej nie.
Aha, o tom som nevedel, ale bohužiaľ už nereálne aby vôbec sa trolejbusová doprava v Trenčíne začala, keďže tu v TN ani na nový autobus nie sú peniaze nie na postavenie vedenia elektriny
Hej? Tak neviem ako v ZA párkrát som sa nimi viezol, to či už sú poruchové to už neviem
To isté aj platí pre metro už asi nikdy nebude, aj keď v BA by peniaze na to boli, však aj plány tuším boli len ako na Slovensku plánovať sa vie, ale to je všetko. Ale je to škoda, aj keď je pravda, že BA je menšia ako Praha kde je metro, ale uživilo by sa, bola by určite lepšia doprava keďže by zmizlo možno pár autobusov z cesty Aj keď asi blbosť keď čo si pamätám aj keď v prahe majú autobusy, električky a metro tak doprava je aj tak dosť hustá. Ale oproti BA sa mi páči, že majú velikánsku električkovú sieť, keď som tam bol tak hlavne električkami a metrom som chodil, autobusom skoro vôbec, naopak v BA hlavne autobusy, trolejbusy na tom nie sú až tak extra, električky tiež
SAD Trenčín by skôr mala niektoré z tých ponúkaných autobusov kúpiť, aj keď vzhľadom na ich vek by to bolo veľmi krátkodobé riešenie.
Opravím, že Trenčín naopak o trolejbusoch veľmi (a žiaľ iba) uvažoval. Plány na ich zriadenie boli, ak sa nemýlim, v 40. aj 90. rokoch 20. storočia, ale zostalo viac menej len pri plánoch. Vzhľadom na kopcovitý terén (Juh) by boli jednoznačne vhodné.
Naopak som celkom rád, že tu žiadne elektrobusy nejazdia. Nedávno som čítal článok, kde popisovali, koľko problémov je spojených s ich prevádzkou v DPB. Zaujímavá mi príde myšlienka parciálnych trolejbusov (tzn. postaviť vedenie napríklad v úseku Juh - centrum, a nasadiť na linku 1 parciálny trolejbus)... Samozrejme, dnes je v TN niečo také nereálne, ale treba mať víziu
http://www.dpmz.sk/n637/ presne takúto vec by už malo SADTN robiť, ale to sa nikdy nestane, keďže Žilina má už mnoho nových autobusov, čiže tieto staré už nie sú potrebné a do MHD NEPATRIA. Sa normálne nedivím po pozretí tých cien, že Trenčín ich normálne nekúpi, lebo tu je v obľube sprostá B952.
Škoda, že Trenčín nikdy neuvažoval o trojelbusoch, myslím si, že trolejbus by v poriadku vyšiel kopec na juh, či sa mýlim? Lebo keď dokáže vyjsť trolejbus kopec hore pri Žilinskú univerzitu tak by to mal zvládnuť, zároveň keď to porovnávam raz som išiel autobusom do toho kopca v Žiline autobusom B 961 a riadne to hučalo ako keby ten autobus to ani nedával už, trolejbus nič v pohode zvládol to skvelo.
Zároveň ako dobré autobusy vyzerajú aj Iveco Urbanway 12M Hybrid, ktoré jazdia v ZA, keď nechce TN autobus na elektriku iba lebo kvôli dojazdu a takto, tak Hybrid by bol predsa dobrá voľba, zároveň to je IVECO (čo majú oni veľmi radi :D), ale to sa asi nestane, keď namiesto aspoň Urbanwayu kúpili radšej polonízkopodlažný Crossway v roku 2019.
Samozrejme, je to povinnosť dopravcu nahradiť záložným vozidlom iný pokazený voz a riešiť to presne tak, ako je popísané nižšie. Chválim,že sa to tak skutočne deje,pretože čo sa týka vozov,už v TN sa deje hocičo pod znoskou pseudoargumentov.
Inak podarilo sa zistiť prečo zrazu jazdí #51?
Za ktorý voz prišiel ten zalozak #37?
Ja som zažil podobnú situáciu pri linke č. 5 asi pred pár rokmi kedy chodil zrýclený spoj linky č. 5 a neskôr chodil normálny a ten zrýchlený keď neprišiel tak potom som čakal až na normálny a ten autobus bol taký plný, že sa ani karta označiť nedala. Je možné, že keďže o 20 min cca išiel ďalší spoj tak neriešili náhradu, ale aj tak vždy keď sa niečo takéto stane, tak sú tu na to určené autobusy, ktoré musia nahradiť predošlý.
Chcelo by to vyše tých LCD panelov, síce je super, že dali na Hasičskej prednedávnom nové aj pre prímestskú dopravu, a je aj na železničnej stanici, ale chcelo by to ich ešte viacej, však tuším sa hovorilo, že na Braneckého niekde sa bude dávať ten panel z Hasičskej, prípadne inde, chcelo by to aby na frekventovaných zastávkach boli tieto panely.
Ono aj taký panel chýba bohužiaľ na Autobusovej stanici, tam fakt keby mal človek hľadať zastávka po zastávke odkiaľ sa dostane na aký smer tak mu aj autobus ujde, ale celkovo autobusová stanica by potrebovala rekonštrukciu, a to úplnú.
Ale celkovo mi príde umiestnenie autobusovej stanice strašne zle.
A ani doteraz nechápem dôvod aby sa zastávka MHD volala Autobusová stanica keď reálne autobus stojí pre železničnou stanicou, ale zase nájde sa aj vyše zastávok, ktoré aj po skrátení názvov či upravení bolo v roku 2016, tak odvtedy nič sa nedeje.
Často bývam na adresu dopravcu, aj v tu v diskusnom fóre, kritický. Dnes by som ale rád zverejnil jednu pozitívnu skúsenosť. Včera (štvrtok) som čakal pri gymnáziu na 11-tku (spoj o 18:49) a keď spoj dlhšiu dobu neprichádzal, zistil som na Ubiane, že už 10 minút stojí pod mostom. Ako som následne zistil, jednalo sa pravdepodobne o menšiu nehodu, po ktorej išlo vozidlo do vozovne.
Čo je ale podstatné, automaticky som predpokladal, že musím počkať na 5-ku (o 19:11). O to viac som bol prekvapený, keď po zhruba ďalších 5 minútach prišiel náhradný autobus #37, ktorý spoj dokončil (s meškaním 15 minút). Takýto aktívny prístup dopravcu ma veľmi potešil a preto to sem píšem. Myslím, že cestujúci to očakávajú ako samozrejmosť a snáď to tak bude aj v budúcnosti.
Jediná nevýhoda je, že na väčšine zastávok ešte nemáme LCD panely, ktoré by mohli cestujúcich informovať o predpokladanej výške meškania. PS: týmto príspevkom samozrejme nechcem prekrývať množstvo negatív našej MHD, no prišlo mi fér sa podeliť aj s pozitívnou skúsenosťou
Niečo sa muselo stať počas dňa s nejakou harmonikou, lebo dovtedy som tuším videl jazdiť všetky klbáky. #51 som videl vychádzať zo stanice a nevidel som ani šoféra (to by som hneď vedel, ktorá harmonika nie je momentálne v prevádzke).
to je sila, ale #51 nejazdí stále. A to je už hlboký mamfpitchizmus, lebo mestský dlhý voz je treba a oni radšej prímestský dvojdverak. S vysokou podlahou. Asi zas niekto pozeral spotrebu?
a ešte spoje, ktoré boli pôvodne kĺbové a už nie sú (ak sa mýlim, opravte ma, ide len o moje pozorovanie):
05:17 Sihoť - priem park (linka 6)
13:50 linka 7, 14:10 linka 17, 14:57 linka 17, 15:30 linka 7
Vieš, ono to je presne tak, že mesto ani netuší aké má právomoci a potom len slepo odsúhlasuje 28.tis. za "opravu" Karosy B952. Absurdné je, že s jeho "súhlasom" bol na MHD zaradený prímestský autobus, ale kĺbový jeden máme "ako zálohu". Pritom v praxi časti ide sólo, ako kĺbak vypadne, čiže tá #51 od júna ani nevyšla! A argument cestujúcimi? Hovadina. Nech sa pán Minárech prevezie, ako to vyzerá. Či už v posiláku, alebo na vybraných spojoch linkiek 6,7,11 a 24!
Je neskutočný luxus si držať na zálohe kĺbak v čase, keď nemá čo jazdiť a keď tu sú (ešte stále naozaj sú) spoje, kde by sa hodil. Alebo čakáme, aby ľudia presadli do vozidiel a cálovali za nezmyselný parking.
Pokiaľ je mesto slabé vo vyžadovaní kvalitnej MHD, je úplne jedno, či MHD zabezpečuje miestna SAD, jej vlastný dopravný podnik alebo ktorákoľvek iná spoločnosť. Lenže toto nie je problém Trenčína, ale viacerých samospráv.
Tam, kde sa darí zvyšovať alebo aspoň udržať kvalitu MHD na úrovni, je to obvykle iba vďaka pár ľuďom, ktorí dokázali presvedčiť zvyšných partnerov o potrebnosti opatrení na zvýšenie / udržanie tejto kvality.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viko