Reply on: Jacob #12094:
SAD Trenčín by skôr mala niektoré z tých ponúkaných autobusov kúpiť, aj keď vzhľadom na ich vek by to bolo veľmi krátkodobé riešenie. Opravím, že Trenčín naopak o trolejbusoch veľmi (a žiaľ iba) uvažoval. Plány na ich zriadenie boli, ak sa nemýlim, v 40. aj 90. rokoch 20. storočia, ale zostalo viac menej len pri plánoch. Vzhľadom na kopcovitý terén (Juh) by boli jednoznačne vhodné.
Naopak som celkom rád, že tu žiadne elektrobusy nejazdia. Nedávno som čítal článok, kde popisovali, koľko problémov je spojených s ich prevádzkou v DPB. Zaujímavá mi príde myšlienka parciálnych trolejbusov (tzn. postaviť vedenie napríklad v úseku Juh - centrum, a nasadiť na linku 1 parciálny trolejbus)... Samozrejme, dnes je v TN niečo také nereálne, ale treba mať víziu
Dispecer
Pokiaľ je mesto slabé vo vyžadovaní kvalitnej MHD, je úplne jedno, či MHD zabezpečuje miestna SAD, jej vlastný dopravný podnik alebo ktorákoľvek iná spoločnosť. Lenže toto nie je problém Trenčína, ale viacerých samospráv.
Tam, kde sa darí zvyšovať alebo aspoň udržať kvalitu MHD na úrovni, je to obvykle iba vďaka pár ľuďom, ktorí dokázali presvedčiť zvyšných partnerov o potrebnosti opatrení na zvýšenie / udržanie tejto kvality.