Reply on: linka10 #12016:
presne tak, pokiaľ nemáme inú koncepciu, tak sa mohli radšej vyradiť postupne všetky B952 a B961 tak, že za každý vyradený sa kúpi do sumy určenej na opravu jazdený voz, rovnako ako v BA:- klimatizácia
- nízkopodlažnosť
- morálna nezastaranosť
čo v porovnaní s B952 znamená priepastný rozdiel.
Ja by som bol za okamžité zastavenie opráv, pretože tak ako píše linka 10 je to totálne vyhadzovanie peňazí do luftu. Za sumu jedného nového vozu by totiž bolo možné kúpiť minimálne polovicu z uvedených vozov (19 sólo a 4 kĺbové).
Michal Mazánik
Autobus ma síce kapacitu (ak sa nemýlim) okolo 99 cestujúcich (jazdí tam zväčša Citelis 12M), no ak chceme, aby MHD bola komfortná a mohla cestujúcich zaujať, argument "kapacita nebola prekročená", v žiadnom príde neobstojí a to je nevyhnutné si uvedomiť. V mojom prípade +-83 cestujúcich v autobuse bez klimatizácie a s malými oknami v žiadnom príde nie je možné považovať za komfortnú a atraktívnu MHD.
Podobne tvrdenie, že harmoniky nemôžu jazdiť kvôli rekonštrukcií plynovodu na ul. Gen. M. R. Štefánika je nepresné, pretože harmoniky v lete nejazdia už niekoľký rok po sebe (aj keď ulica bola minulé roky plne prejazdná) a plynovod bol v rekonštrukcií aj koncom školského roka, kedy ešte harmoniky jazdili. Naviac, v časti, po ktorej jazdí linka 24, by harmonika prejsť mala.
Ak má byť MHD skutočne atraktívna, považujem za nevyhnutné, aby kompetentní ma meste aj u dopravcu zmenili spôsob uvažovania. Postupné posilňovanie spojov, vytváranie atraktívnych intervalov a primerané nasadzovanie harmoník, by mali byť samozrejmosť...