Reply on: draxter #11927:
Klasika, v tomto štáte sa robí všetko pre peniaze nie pre ľudí 
Odpoveď je nech prestupuje nezmyselne na Hasičskej, ešte mu mal odpísať, že za prestup si ešte aj priplatí.
To fakt kto býva v zámostí tak nech radšej si kúpi auto a nechodí autobusom, však tam je to katastrofa, ani poriadne autobusy nechodia na zastávku VOD-EKO, väčšina končí na SAD-ke aby asi pán vodič pohodlne zašiel na SAD-ku.
Ja síce napríklad bývam v časti stred kde toho chodí omnoho viac, ale odkedy mám auto tak MHD už využívam len asi fakt výnimočne keďže sú tu tieto faktory:
- keď ideš niekde dajme tomu do Lauga či Maxu niečo narýchlo vybaviť tak aj tak musíš potom niekedy keď odíde autobus čakať minimálne 30 minút na ďalší, ísť pešo nehrozí, jedine cez roľu, čo je reálne iba v lete či v peknom počasí a nie je blato, Max je síce na tom lepšie a dá sa ísť pešo ale aj tak tiež ten interval je biedny.
- doprava cez sviatky, stačilo mi ísť minulý týždeň do mesta na Majáles a ako sa dalo čakať kĺbový autobus na linke č. 1 nešiel, síce sa to dalo čakať, ani cez víkendy nechodia, ale toto by chcelo zmenu, aspoň keď je takýto sviatok, určite sa očakáva, že veľa ľudí z Juhu pôjde autobusom do mesta, ale nie oni pošlú ešte dokonca B952!!! A keď sme pri kĺbových autobusoch, stále nechápem dôvod prečo nejazdia v lete cez letné prázdniny, to akože poukazujú na tým, že študenti im najviac napĺňajú autobusy a v lete znamená, že keď nechodia do školy tak sedia len doma? Zároveň keby to tak bolo, prečo potom ráno a poobede za mosty nechodia kĺbové autobusy, predsa tam je najviac stredných škôl a nejaké základné, nie predsa v Kubrej kde skoro každý spoj ide kĺbový.
- posledný bod je, že nič sa nedeje, zmena CP už ako dlho nebola, najväčšia bola v roku 2016 v auguste a odvtedy zmeny také, že k nepoznaniu, posunutie o pár minút čo ani nepocítime, či zavedie linky až z 2 spojmi denne

A teraz mi povedzte, čo je lepšie, jazdiť MHD, alebo autom kde síce platím za benzín/naftu/elektrika/lpg, PZP, či iné poplatky ako jazdiť MHD z nervami, viac času to zaberie, áno ušetrí ti to peňazí kopec, ale čo z toho.
A ak niekto si myslí, že iba kydám na SAD-ku nech si myslí čo chce, ale ja proste nedokážem nájsť nič kladné za tie roky čo sa vozím MHD, možno hlavný dôvod je, že keď som išiel v iných väčších mestách na Slovensku tak tam tá MHD je na inej úrovni aj tie intervaly, ale povedzme si, tu v TN keď zmeškáš autobus tak niekedy smola, môžeš čakať na ďalší hodinu, v lepšom prípade dajme tomu polhodinu, ale aj tak ten čas je vysoký, reálne u nás vlastne ak sa nemýlim teraz najlepší interval má jedine linka č. 8 tam niekedy sú 4 spoje za jednu hodinu, a niekedy 3 čo je už biednejšie ale aj tak to nie je dokonalá linka so spojmi.
mathre
Vozidlá boli predané v roku 1989 a vyraďované boli v rokoch 1991-92, vo väčšine zdrojov sa píše že z dôvodu staroby.
V tej dobe sa fungovalo ešte na princípe rýchlej obmeny vozových parkov, kedy sa vyraďovali aj 6 ročné Ikarusy a miesto nich sa vozili nové(napríklad DPB alebo DPMK) Následne so zmenou či už režimu alebo rozdelenia Československa sa verejná doprava dostala do podvýživy a tak sa spomalil respektíve zastavil nákup nových vozidiel a vozy presluhovali, respektíve sa pristúpilo ku generálkam. Plánovaná životnosť Ikarusov bola pravdepodobne tých 6 rokov ale vydržali teda oveľa viac. Boli to riadne stroje.
Zaujímavé ale je to, že ani na jednej sekcii tu na iMHD alebo niekde inde tie Ikarusy nie sú ani v prehľadoch vozidiel, všade sa začína od série 280.08 ktorá bola určená pre Československo a nikde ani nie je zmienka o ich presných evidenčných číslach. Ostatné sú zdokumentované pomerne presne ale séria 280.00 ex BKV vôbec. Zabralo mi to asi 3 hodiny pátrania ale k ničomu konkrétnemu som sa nedopracoval.