Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prístup mesta k MHD = nutné zlo. Zastávka Brnianska nebude. Bodka. Žiadna snaha, naplnenie územného plánu, urobiť niečo pre ľudí. Hoci sa sľubovala už v roku 2016. Tu je z rubriky otázky a odpovede na mestskom webe odpoveď, a tiež aj odpoveď na zbytočné prejazdy tak, že prestupujte, načo by sme riešili, hlavne že niektoré parkujú v MHT. Hoci čo i len jeden bus idúci naprázdno by sa dal využiť. Je mi zle z takéhoto prístupu!

Téma: Mobilita

Prečo nejde žiadna linka po 20:30 cez víkend z Juhu do Zámostia? Minule som videl minimálne 4 autobusy naprázdno ísť z Juhu do vozovne SADky. Benzín sa páli tak či tak, vodič je v práci tiež. Ak by voz šiel na linke, bol by to marginálny rozdiel, ale mal by potenciál niekoho zviezť; ľudia dnes nerobia len na zmeny, ale kadejako pružne. Tiež by som rád vedieť, prečo na Brnianskej stále nie je zastávka, ktorá bola sľubovaná (dakedy existovala pod názvom ČSAO). Hodila by sa, lebo linky idú dlhý úsek od D. Mestečka až na Zlatovskú, pričom v okolí sú zamestnávatelia, ale aj notársky úrad.

Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 2.5.2019

Do Zámostia zo sídliska Juh sa možno prepraviť pomocou prestupu dvoch liniek na Hasičskej ulici. Napríklad: z Ul. gen. Svobodu odchod linky č. 8 v čase 20:30 h, príchod na Hasičskú ulicu 20:42 h, následne prestup na linku č. 6 s odchodom 20:47 h a príchod na Zlatovská, SAD 20:53 h. Vozidlá MHD necestujú iba do depa na Zlatovskej ulici, ale aj do priestorov mestského hospodárstva, kde parkujú.

Ján Korienek, vedúci útvaru investičného:
Zastávku na Brnianskej ulici aktuálne nie je v pláne.
Reply on: irizar #11924:
Áno, tú dvojkusovosť (aj vďaka tvojim dávnejším spomienkam) evidujem, dokonca sa mi tam podarilo objaviť zaujímavé prepojenie - v Mikuláši papiere zrecyklovali na nejakú generálku neznámeho pôvodu... https://evidencia-dopravcov.eu/zoznam?spz=LMA+03-89
Reply on: irizar #11924:
jj, viď môj príspevok #11918 🙂
Reply on: Viko #11922:
Ruzomberok mal tiez. Sucasne s LM, urcite to nebolo to iste vozidlo.
Ak vyhrabem, mal som foto 4 svetového modraku exBKV na linke MHD z roku 1990.
Reply on: mathre #11917:
Doložené sú aj Piešťany (2ks), Zvolen, L. Mikuláš, dokonca som ho videl mihnúť sa aj v jednom banskobystrickom videu - https://youtu.be/DxRRQSedwmg?t=33

Okrem toho museli byť aj na juhu (viď tá vlečka v poli pri NZ) a predpokladám, že aj v takej PB sa mohli zísť. Škoda, že nie sú bližšie informácie. V každom prípade, asi ich nebol zrovna dostatok, keď sa najprv vymyslel generálkový program v ČSAO Košice a Moldava n/B. a pár rokov na to zorganizoval ešte aj tento dovoz...

kvorka: Za doplnenie k náhradám ďakujem. Myslel som, že ten bratislavský vydržal o niečo dlhšie.
Reply on: kvorka #11918:
Tak k tomu som sa nedopracoval 😃

Dik za info, aspoň niečo teda.
Reply on: kvorka #11919:
Ja sa skúsim na to opýtať môjho dedka, v tom čase pracoval na SADke takže by si niečo o tom mohol pamätať.
A v NR to bolo vozy NRA 33-20 až 33-21. V TN to však nebude asi možné, lebo nezachovali sa ľudia, čo mali spomienky...
Reply on: mathre #11917:
Ale sú aj info, aj obrázky:
https://imhd.sk/rk/vozidlo/8440/Ikarus-280-LMA-03-88
Reply on: Viko #11915:
Máš pravdu, večer som ešte niečo ponachádzal, dokonca čo som našiel okrem tej Nitry tak boli aj v Trnave, Žiline, Martine, ďalej som už nenašiel.

Vozidlá boli predané v roku 1989 a vyraďované boli v rokoch 1991-92, vo väčšine zdrojov sa píše že z dôvodu staroby.

V tej dobe sa fungovalo ešte na princípe rýchlej obmeny vozových parkov, kedy sa vyraďovali aj 6 ročné Ikarusy a miesto nich sa vozili nové(napríklad DPB alebo DPMK) Následne so zmenou či už režimu alebo rozdelenia Československa sa verejná doprava dostala do podvýživy a tak sa spomalil respektíve zastavil nákup nových vozidiel a vozy presluhovali, respektíve sa pristúpilo ku generálkam. Plánovaná životnosť Ikarusov bola pravdepodobne tých 6 rokov ale vydržali teda oveľa viac. Boli to riadne stroje.

Zaujímavé ale je to, že ani na jednej sekcii tu na iMHD alebo niekde inde tie Ikarusy nie sú ani v prehľadoch vozidiel, všade sa začína od série 280.08 ktorá bola určená pre Československo a nikde ani nie je zmienka o ich presných evidenčných číslach. Ostatné sú zdokumentované pomerne presne ale séria 280.00 ex BKV vôbec. Zabralo mi to asi 3 hodiny pátrania ale k ničomu konkrétnemu som sa nedopracoval.
Reply on: Viko #11915:
Na linke 5 nahradil oranžový Ikarus neznámej ŠPZ (máme nejaké tipy) a na linke 8 nahradil voz exDPB 1832, ktorý potom slúžil už len na ND.
Reply on: mathre #11914:
Ona nebola cielene stiahnutá, vozidlá len rýchlo dožili (vzhľadom na r. v. 1979-81) - a práve preto sa o nich dá v štandardných zdrojoch len veľmi málo nájsť. Z maďarskej strany sa síce vie, ktoré vozy sa predali, ale čo z toho, keď u nás je známy len počet kusov 22 pre Zsl. kraj a 18 pre Ssl. kraj... V každom prípade vďaka za snahu a teší ma, že si ho draxter aj naživo pamätá 🙂 vyzerá, že nakoniec požil dlhšie, než som si myslel.

Ešte sa opýtam, dve 280.87 začali jazdiť v tom r. 1995 miesto čoho prosím?
Reply on: Viko #11911:
Čo som tak pozrel na internete, tak tieto 280.00 boli Ikarusy série špeciálne určenej pre BKV Budapešť a 4 z nich jazdili aj v Nitre. Nikde však o nich nie sú žiadne záznamy, len to, že zaradené boli v 1989 a vyradené 1991/92. To znamená, že celá tá séria, ktorá sa sem odpredala sa asi stiahla späť.

Hľadal som asi hodinu krížom krážom po internete ale nikde sa o tom nič poriadne nepíše.
Reply on: Marek6283 #11910:
Nie nie, myslím školský spoj ktorý jazdieval do školy Terezie Vansovej niekde do oblasti Pod Sokolice, mám pocit že to bolo v budove SOŠ Pod Sokolicami. Pravidelne som ju videl na Soblahovskej smerom z Juhu do mesta a jazdila tam bez zastavenia. Tá škola už neexistuje. Mám za to, že to bola súkromná základná škola.
Reply on: Viko #11911:
Modrofialovy Ikarus s bielymi tyčami si pamätám na linke 19 okolo roku 1992. Ale spz veru nie.
Zájdem o niečo hlbšie do histórie... štyri mestské Ikarusy 280 ex Budapešť (v tmavomodrej farbe), sprevádzkované v priebehu leta-jesene 1989, si niekto prosím nepamätáte? Viem k nim len toľko, že pre ich zlý stav veľa nenajazdili, ale ŠPZky, nasadenie ani čas vyradenia sa mi nepodarilo zistiť 😞
Reply on: mathre #11909:
No,podla aj starsich kolegov co si pamatame ma PALka prvu vodicku az teraz! Ten dvojdverak myslis ale deti zo Zamaroviec na Velkomoravsku?! Tam to sedi.
Reply on: Marek6283 #11908:
Marek a bola Magda potom prehodená na PALku alebo to bola iná vodička s tou červenou C734 TN-665AM?

Btw ty si nepamätáš trasu toho školského spoja?
Reply on: mathre #11906:
Pani Magda mala 4 a aj tie 14ky,po odcleneni obce Zamarovce od Trencina a zruseni MHD ku nim boli linky zrusene a ju aj s jedinou Karosou s automatickou prevodovkou vtedy premiestnili na 2ku ktora vtedy aj 12ku samozrejme do garaze robila. Nezabudnutelnym zazitkom bolo ked uz sa zaviedlo nastupovanie iba prednymi dvermi a legendarny Rudko Mahrik nastupil stredom,pani Magda zacala zvonit a nie a nie to tlacitko pustit a on zakrical: To som ja pani vodicka,to som ja -Rudko ,co ma nepoznate a vy pi.e stare co chodite do kostola ked idu ludia do prace a decka do skoly.... 🙂 Ten vedel prehovorit do srdca cestujucej verejnosti 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.