Reply on: Jacob #11150:
A o čo iné ako o obyvateľov by malo ísť v železničnej osobnej doprave? A rýchliky bežne zastavujú aj v staniciach, kde sa nikam neprestupuje, napríklad Piešťany, Považská Bystrica, Ružomberok... ? Dubnica je síce menšia, ale preto by tam mali zastavovať len regionálne ? Zásadne nesúhlasím s tým, že mesto s 25 000 obyvateľmi má byť rado, že tam stoja osobné vlaky. Keď leží na hlavnej trati, nemala by byť odkázaná na pár osobákov so zničeným starými vozňami typu B, ktoré idú mimo špičky raz za dve hodiny. Iste že aj mestá ako Bánovce, ale dokonca mnohokrát väčší Prešov majú horšie spojenie, to tam je to komplikované aj z hľadiska infraštruktúry, polohy a podobne.
Veľmi zjednodušene povedané, v Dubnici stačí iba prehodiť výhybku. A ak by RR stáli v Dubnici, prípadne Bytči, tak rozhodne nevidím dôvod, aby z nich bol REX ? Za to, že budú mať o dve stanice viac a o 3 minúty dlhšiu jazdnú dobu mi to také rozdielne nepríde.
A dlážka nástupíšť v Dubnici dôvodom nezastavovania RR určite NIE JE. Prvé má 250 metrov, druhé viac ako 400, nepoužívané tretie dokonca okolo 450 metrov ?. V minulosti v Dubnici bez problémov stával Šarišan aj s 11 vagónmi ?
Jacob
RR ako som písal znamená Regionálny rýchlik, čiže normálny rýchlik len s tým, že jazdí v určitom regióne, čiže nie je dôvod aby mal viac zastávok, ak hej tak to už sa môže volať REX. (aj keď tento názov nedáva zmysel keďže ten vlak moc expresný nie je :D)
Inak neviem či vieš, ale v Dubnici jeden z dôvodov aj nestátia rýchlikov určite je, že peróny sú krátke, čiže 10 vozňové rýchliky by sa tam nezmestili.