K jazeru na Legionárskej. Odpoveď MsÚ:
18. január 2017 Odpoveď
Dobrý deň, pri každom oteplení počas zasneženej zimy sa sneh začína topiť, pričom v interakcii vozovka / sneh k topeniu nedochádza, nakoľko vozovka je ochladená pod bod mrazu. A tak vznikajúca voda sa dostáva pod sneh, kde zo začiatku opäť zamŕza, čím upcháva odtokové dažďové vpusty. Na ich rozmrznutie musí byť dodané ďalšie teplo - t.j. musí dôjsť k nahromadeniu vody, následnému roztopeniu ľadu a odtoku vody cez vpust do kanalizačného systému.
Voda zo zastávky odtiekla za pár hodín.
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ
---------------------------
Tuší pani hovorkyňa, koľko ľudí tam za tých "pár hodín" bolo úplne mokrých? Mal sa tam ísť postaviť niekto z MsÚ. A to nehovorím o tom, že bola popoludňajšia špička (!) a ešte na druhý deň tam bolo vody rovnako! Na "poriadne" odhrnutých zastávkach sa to nestalo.
---------------------------
Pridávam odkaz na ešte jeden, podobný, podnet: https://www.odkazprestarostu.sk/trencin/podnety/36431/sneh-na-zastavkach-mhd
18. január 2017 Odpoveď
Dobrý deň, pri každom oteplení počas zasneženej zimy sa sneh začína topiť, pričom v interakcii vozovka / sneh k topeniu nedochádza, nakoľko vozovka je ochladená pod bod mrazu. A tak vznikajúca voda sa dostáva pod sneh, kde zo začiatku opäť zamŕza, čím upcháva odtokové dažďové vpusty. Na ich rozmrznutie musí byť dodané ďalšie teplo - t.j. musí dôjsť k nahromadeniu vody, následnému roztopeniu ľadu a odtoku vody cez vpust do kanalizačného systému.
Voda zo zastávky odtiekla za pár hodín.
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ
---------------------------
Tuší pani hovorkyňa, koľko ľudí tam za tých "pár hodín" bolo úplne mokrých? Mal sa tam ísť postaviť niekto z MsÚ. A to nehovorím o tom, že bola popoludňajšia špička (!) a ešte na druhý deň tam bolo vody rovnako! Na "poriadne" odhrnutých zastávkach sa to nestalo.
---------------------------
Pridávam odkaz na ešte jeden, podobný, podnet: https://www.odkazprestarostu.sk/trencin/podnety/36431/sneh-na-zastavkach-mhd
draxter
a) urobila sa nová organizácia liniek MHD a cestovný poriadok, ktorý priniesol do MHD pozitívne zmeny, na ktoré sa čakalo roky a v podmienkach TN vyzeralo, že sa pristúpi skôr k nejakému paškvilu. Výsledok je vzhľadom na pomer cena/výkon (teda financie mesta na MHD a objednané kilometre) asi to najlepšie čo sa dalo urobiť. Obrovksé plus.
b) nástup všetkými tromi resp. štyrmi dvermi do vozov MHD pre držiteľov čipových kariet je jednoznačne posun vpred a TN sa vracia na mapu miest spred roka 1989, kde nástup všetkými dvermi s vopred zakúpeným lístkom bola samozrejmosť. Obrovské plus.
c) wi-fi v autobusoch: v NR ju majú už tuším 3 či 5 rokov, u nás isto pozitívum, aj napriek výpadkom signálu. Jednoznačné plus.
d) úprava niektorých zastávok (hoc v niektorých prípadoch na 2x a niekde úplne nezvládnutá), v každom prípade treba zastávky rekonštruovať a stále lepšie málo než nič. Tiež zriadenei niektorých nových zastávok. Malé plus.
e) úprava cien predplatných lístkov nadol a motivácia cestovať MHD - veľké plus.
A prečo 1-? Pretože:
a) nedotiahnuté nové zastávky, zriadili sa len niektoré (na Novinách sa jedná len o obnovené predošlé bývalej linky 10 a 12) a preto chýbajú - Brnianska, na Vinohradoch.
b) "šašky" s cestovným poriadkom a jeho pretrvávajúca nekvalita - obsahoval neexistujúce zastávky, doteraz nie sú tarsy liniek uvádzané správne a názvy zastávok sa nestíhajú a nestíhajú upraviť....
c) garantované bezbariérové spoje: po zmene od decembra sa vyznačili AŽ 3 (!?) vozidlá v rámci svojich obehov prestriedajúcich skoro všetky linky, hoci by ich mohlo byť aspoň 12....
d) nenasadzovanie jediného kĺbového nízkopodlažného vozidla #61 Citelis 18M, z dôvodu údajnej vysokej spotreby, čo je údaj zjavne účelový s ohľadom na spotreby tohto typu vozidla narpíklad v porovnaní s Brnom
Výsledok to teda celkovo pokazilo. Verím však, že do budúcna si mesto rozmysí, komu zaplatí 20.000 EUR za úpravu MHD a nebude vyhadzovať peniaze von oknom tak, ako sa to jede pri neprevádzkovaní Citelisu 18M!