Ten označník má byť na hranici zastávky, takže je imho dobre. Aby ľudia nemokli by mali byť na zastávkach vývesky aj pod prístreškom, čo, žiaľ, nie je všade.
a ešte katastrofálne "odhrnuté" zastávky - draxter ma upozornil na Záblatie, nadjazd: preboha,ako tam môže vojsť bus do niky? Ľadu tona, neodhrnutá, kasselský obrubník tam zakrytý snehom, vozidlo trčí do cesty, stojí 1,5 metra od chodníka....? Mesto by malo tlačiť TSK na riadne odhrnutie cesty III.triedy v Zlatovciach a Záblatí!
to hodnotenie je hdonotením výsledku MHD, nie pre mesto ani dopravcu, to by sme úplne iné čísla dávali, je to hodnotenie roka v MHD ako takého a vzhľadom na minulosť mi príde 1- spravodlivá ? pretože sa ešte toľko toho nikdy v pozitívnom smere neudialo naraz. Nemusíš ale súhlasiť samozrejme s číslom, len moje dovysvetlenie.
To, že sa to "trpne prijalo" je jasné, svedčí o tom aj taká pseudoparódia na relevantné informácie pred zmenou a aj to, že úplne nezmyselne a bezdôvodne sa číslo navrhovanej linky 26 napokon objavilo až v CP dopravcu ako 27. Dôvod viem, ale nebudem rozoberať, lebo je to už jedno. Boal to však ukáža diletantstva a neznalosti (ako obvykle).
Slovne by som s Tebou súhlasil do bodky, číselne mi to však vychádza na takú trojku, najmä preto, že úpravy CP boli nakoniec výsledkom práce občianskych aktivistov a mestom/dopravcom viac-menej trpne prijaté.
Podujmem sa na zhodnotenie roka 2016 v MHD Trenčín. Treba ho hodnotiť veľmi pozitívne a vzhľadom na to, čo sa udialo mu podľa školských známok dávam dokonca 1-. Prečo? Tak po poriadku:
a) urobila sa nová organizácia liniek MHD a cestovný poriadok, ktorý priniesol do MHD pozitívne zmeny, na ktoré sa čakalo roky a v podmienkach TN vyzeralo, že sa pristúpi skôr k nejakému paškvilu. Výsledok je vzhľadom na pomer cena/výkon (teda financie mesta na MHD a objednané kilometre) asi to najlepšie čo sa dalo urobiť. Obrovksé plus.
b) nástup všetkými tromi resp. štyrmi dvermi do vozov MHD pre držiteľov čipových kariet je jednoznačne posun vpred a TN sa vracia na mapu miest spred roka 1989, kde nástup všetkými dvermi s vopred zakúpeným lístkom bola samozrejmosť. Obrovské plus.
c) wi-fi v autobusoch: v NR ju majú už tuším 3 či 5 rokov, u nás isto pozitívum, aj napriek výpadkom signálu. Jednoznačné plus.
d) úprava niektorých zastávok (hoc v niektorých prípadoch na 2x a niekde úplne nezvládnutá), v každom prípade treba zastávky rekonštruovať a stále lepšie málo než nič. Tiež zriadenei niektorých nových zastávok. Malé plus.
e) úprava cien predplatných lístkov nadol a motivácia cestovať MHD - veľké plus.
A prečo 1-? Pretože:
a) nedotiahnuté nové zastávky, zriadili sa len niektoré (na Novinách sa jedná len o obnovené predošlé bývalej linky 10 a 12) a preto chýbajú - Brnianska, na Vinohradoch.
b) "šašky" s cestovným poriadkom a jeho pretrvávajúca nekvalita - obsahoval neexistujúce zastávky, doteraz nie sú tarsy liniek uvádzané správne a názvy zastávok sa nestíhajú a nestíhajú upraviť....
c) garantované bezbariérové spoje: po zmene od decembra sa vyznačili AŽ 3 (!?) vozidlá v rámci svojich obehov prestriedajúcich skoro všetky linky, hoci by ich mohlo byť aspoň 12....
d) nenasadzovanie jediného kĺbového nízkopodlažného vozidla #61 Citelis 18M, z dôvodu údajnej vysokej spotreby, čo je údaj zjavne účelový s ohľadom na spotreby tohto typu vozidla narpíklad v porovnaní s Brnom
Výsledok to teda celkovo pokazilo. Verím však, že do budúcna si mesto rozmysí, komu zaplatí 20.000 EUR za úpravu MHD a nebude vyhadzovať peniaze von oknom tak, ako sa to jede pri neprevádzkovaní Citelisu 18M!
treba na to tlačiť, iné sa nedá. A tú logiku ohľadne toho prístrešku v Opatovej na linke 4 - to zase kto dokázal? Ja neviem už či všetci vo vedení nevedia ako sa drží príbor alebo je to im až tak u prdele, ale toto je vrchol arogancie! ?
Aj ja, išiel som L11 a z konečnej som už bežal domov, lebo som mal úplne mokré a špinavé nohavice. Spolu s 11 tam prichádzali aj ďalšie autobusy, takže ma ich oprskalo hneď niekoľko.
Áno, problém je presne v tom. Popísal som to na konci odseku.
Zastávka sa mala prehnúť celá a nielen stred. Ak sa to nedá strojom, tak to mali spraviť ručne!
Problém neodtekajúcej vody na zastávke je podľa mňa len v tom, že je kanálová vpusť zahrnutá snehom. Dnes som šiel okolo (viď foto). Sneh je na mieste, kde je vpusť. Marius Pedersen jednoducho neodhrnul zastávku tak, ako by sa malo. Tu je dôkaz, že tam kanálová vpusť je:
A pár, ako inak, negatívnych aktualít z dneška:
1) Zastávka Legionárska smer Juh bola totálne plná vody (zastávkový záliv), pričom voda sa miestami až prelievala cez pomerne vysoký kasselák na nástupište. Tým, že je záliv vyspádovaný, tak pri kasseláku vzniklo veľké more aj s vlnami! A jedna radosť to autobusy prskali na cestujúcich! Aj keď, vodiči sa snažili byť ako tak ohľaduplní. Dnes sa preto pri kasseláku nezastavovalo.
Dôvod? Vyše meter snehu a štrku navalený na vpustiach.
2) V Opatovej sa už presunul prístrešok na správnu stranu - na námestí. Presunul sa zo zrušeného stanovišťa na terajšie (hoci sa zdalo, že tam nevôjde). Napriek tomu, že je v ňom len jedna reklama, je daná presne tak, aby cestujúci nevideli na prichádzajúce vozidlá! Zato na druhej strane majú perfektný výhľad na stenu potravín.
Bola by veľmi fajn taká zastávka. Pri modernizácií sa všade naokolo spravili chodníky, takže dostupnosť by bola dobrá. Aj súčasné riešenie je určite lepšie ako to pred tým, ale má svoje muchy.
Mám spracovaný taký "balíček" malých zmien v CP, ktorý plánujem poslať na útvar dopravy. Doplním tam aj túto zastávku. V "balíčku" sú hlavne zmeny, ako rozšírenie počtu zastávok na znamenie, premenovanie zastávok na Juhu I (teraz sú názvy na jednom sídlisku podľa dvoch koncepcií), návrh na predĺženie linky 23 k Výstavisku (pretože teraz okrem nejakých 4-5 spojov vozí vzduch) a pod.
veru, pritom na kasselák sa má zájsť až tak, že sa koleso otlačí na ńom, preto má ten oblý tvar, aby koleso "lícovalo" s obrubníkom. Takže tam je odstupová opatrnosť blbosť, takú by som práve čakal na tankodróme, akým je stanica či gymnázium.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MA MHD
1) Zastávka Legionárska smer Juh bola totálne plná vody (zastávkový záliv), pričom voda sa miestami až prelievala cez pomerne vysoký kasselák na nástupište. Tým, že je záliv vyspádovaný, tak pri kasseláku vzniklo veľké more aj s vlnami! A jedna radosť to autobusy prskali na cestujúcich! Aj keď, vodiči sa snažili byť ako tak ohľaduplní. Dnes sa preto pri kasseláku nezastavovalo.
Dôvod? Vyše meter snehu a štrku navalený na vpustiach.
2) V Opatovej sa už presunul prístrešok na správnu stranu - na námestí. Presunul sa zo zrušeného stanovišťa na terajšie (hoci sa zdalo, že tam nevôjde). Napriek tomu, že je v ňom len jedna reklama, je daná presne tak, aby cestujúci nevideli na prichádzajúce vozidlá! Zato na druhej strane majú perfektný výhľad na stenu potravín.
K obom bodom pridávam foto:
Opatová - námestie. Reklama bráni výhľadu v presunutom prístrešku.
Jazero na Legionárskej smer Juh.