Reply on: Richard Ščepko #10083:
nízkopodlažnosť: v TN info z roku 2010 sa mesto chválilo, že podiel NP vozov á najväčší na Slovensku. Ten podiel je dnes presne vyčítateľný v sekcii "evidenčný stav" tu na imhd. A najlepší už isto nie je a ani nebude. Ale napriek tomu, je v premávke 19 vysokopodlažných vozov (z toho sú 4 harmoniky) a 22 NP/LE vozov (53,7%). Preto garantovanie iba 3 vozov (!!!!) v cestovnom poriadku je výsmech a pľuvanec do tváre. Je výsledkom neschopnosti vedenia mesta, útvaru dopravy a možno i liknavosti dopravcu, že sa mu nechce urobiť lepšie obehy a mesto to necháva na neho (?).Z tých 22 NP/LE vozov nám nepremáva náš jediný kĺbový voz (!), lebo je super, že sa suší vo vozovni už 3 roky. Pritom by sa kľudne malo dať garantovať minimálne 2/3 tohto počtu, teda 14 vozidiel, pretože by ešte 7 (8) kusov ostalo v premávke ak prípadná náhrada za vypadnuvší NP/LE voz. Ale kedy to niekto pochopí???
Richard Ščepko
Po "sviatkovom" režime pripájam pár informácií:
1. Debata s vedúcim Útvaru dopravy ohľadom BUS pruhu na križovatke smer cestný most od Hasičskej. Vraj minimálne 6 mesiacov nemám počítať, že sa s tým niečo pohne. Plánuje komplexne zmapovať a preveriť s človekom, ktorý nastavuje svetelné križovatky po celom Slovensku. Až na základe jeho výstupu bude niečo riešiť. Či je to správne, fakt neviem posúdiť. Nezdá sa mi, či BUS pruh, prípadne len komunikácia s SSC by nebola prospešnejšia už teraz. Napadlo ma to minulý týždeň v Bratislave (Lamač). Ide o tento úsek: https://www.google.sk/maps/@48.1816196,17.0560971,3a,75y,287.34h,79.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1saI4MIDEcHDFeRD0WFz_B8Q!2e0!7i13312!8i6656
Dnes je k svetelnej signalizácii doplnená BUS signalizácia (viď. foto), plus z pravého jazdného pruhu je BUS pruh. Tvoria sa tam kolóny, takže autobus rozhodne získa nádskok medzi križovatkami.
2. Nízkopodlažnosť evidentne netrápi len nás na tomto fóre (facebook.com - skupina Trenčan).
Prioritizácia MHD v BA
Mamička s kočíkom v MHD