Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #13437:
Veď uvidíme, s čím príde mesto ohľadne zmien v MHD čo spracúvajú odborníci už od leta...tak hádam aj nové obehu budú.
Reply on: kvorka #13435:
Vedel by som si v odpoludňajšej špičke predstaviť 3 kĺbaky na L1 a 2 kĺbaky (z toho jeden podmienečný) na L24. Avšak ráno úplne neviem ktoré spoje by boli tak stavané.
Možno L1 o 6:50 a 8:15?
A možno by len stačilo poobede tú L24 posilniť kvantitou na úkor L2/12 na 30 min.
Mohli by tak mať L2+12+24+28 spoločný interval poobede 15 min. bez nejakých odskokov.
A spolu s L8 a 4 interval 7,5 min.
Ale možno aj tak by sa tam "podmienečná" harmonika využila.
Aj tie spoje čo píše Marek chodia už dlhý čas dobre vyťažené. Avšak vytvorenie takého "podmienečného" kĺbového poradia by si vyžiadalo určite veľkú úpravu turnusov čo nebude žiadúce.
Želám a prajem všetkým zabezpečovateľom autobusovej dopravy v meste Trenčín, predovšetkým však vodičom autobusov, dispečerom a ostatným pracovníkom šťastné , veselé a radostné prežitie vianočných a novoročných sviatkov. V novom roku 2024 tisíce kilometrov bez nehôd a technických problémov, v rodinách iba pochopenie pre Vaše náročné povolanie. 🙂
Reply on: Vladimír #13434:
Určite áno, pretože zvýši to kultúru cestovania. A potom za naše peniaze aby stál najdrahší voz bez využitia, to je nonsens. To tu bolo medzi rokmi 2011 a 2020. Mesto malo 5 kĺbových poradí a 5 klbakov. A tak to má byť aj teraz. Dokonca aj spôsob nasadzovanie vozov je rovnako úplne od veci, nerešpektuje potreby ani špičku
Reply on: Viko #13430:
Stotožňujem sa s Tvojím názorom.

Naviac si kladiem otázku, či by turnus, na ktorom raz ide klbák a inokedy zase nie, nevyvolával viac vášní ako spokojnosti.

Kebyže tuná preferovaný model existoval, tak napríklad konkrétne v novembri 2023, ktorý mal 20 pracovných dní, by bol 8x nasadený klbák a 12x by išiel sólo voz. Ja teda neviem, či to stojí za to...
Reply on: Viko #13432:
Presne tak, nech jazdí. Stabilne, každý deň.
Reply on: draxter #13431:
Veď ale ja nikde nehovorím, že nemá byť piate poradie. Treba ho, tak nech je, ale potom nech jazdí stabilne a nie iba keď sa zadarí.
(Mimochodom, na to, čo mesto vie a nevie, by som sa nerád spoliehal, lebo si stále pamätám na to, ako sa nechalo SADkou vodiť za nos s Citelisom.)
Reply on: Viko #13430:
Marek i kvorka majú pravdu. Toto jedine dáva logiku. Predpokladám, že mesto vie, že klbakov ozaj netreba osem, a preto požadovalo 5. A teda je logicky predpokladatelne, že všetky ostatné poradia sú relatívne zvládnuteľné sólom. A preto tvoja pripomienka je irelevantná, pretože výpadok klbaku sa bude riešiť stiahnutím vozu vždy z tohto piateho poradia. Takže sardinky- tie máš aj dnes, lebo sú spoje na 1,8,11 a 24, kde by klbak mal opodstatnenie, len nieto ho.
Práve to rozmyslenie si je blbosť, lebo piatym poradím zvýšime kultúru i kvalitu cestovania.
Reply on: kvorka #13428:
+ #13429 :
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.

Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.
Reply on: 810zssk #13427:
U nás sa ani na všetky linky také vozidlo nemože poslať, takže nesúhlasím! Voz bol drahý, ľudia chcú komfort, pozrite sa na moju 32ku alebo na 6ku 14:13 alebo 7ku 14:15z AUO ci 8ku 14:45 z Juhu2 ....a toho by bolo viac...
Reply on: 810zssk #13427:
Vôbec, presne naopak. Drahý kĺbový víz čo stojí vo vozovni? Do premávky s ním. Presne ako píše Marek, piate kĺbové poradie by bolo tzv. prvé na rane, teda v prípade poruchy by šlo sólo. Veď tak to bolo v roku 2008 až 2011.
Reply on: TomoSK #13422:
Logickejšie mi príde ako zálohu držať kapacitnejšie vozidlo, ktoré môže hradiť oba druhy kapacít. Neviem ako je nastavená zmluva tu, napr. v IDS BK je to tak že BSK si objednáva nejakú kapacitu a dopravca musí daný výkon odjazdiť vozidlom aspoň danej kapacity - ak chce poslať väčšie, môže (ale BSK platí len to čo si objednal), ak by poslal menšie, má pokutu.
Reply on: Vladimír #13425:
Tak hlavne by som rád vedel, či mesto tuší ako vyzerajú obehu vozidiel....na druhú stranu teraz cez víkendy bude klbak na 24, takže zjavne s týmto problém nie je. Dokonca, keď mesto tu istý čas tolerovalo 7milionovy voz postávať vo vozovni, hlavne že to priemeru nákladov vstupoval tromi nápravami a za rok sa ani nepohol. Ako píše Marek nižšie, treba piate poradie a hotovo. Ľudia v MHD od 2016 pribúdajú (áno, to preto, že sme spoločne dokázali poslať DiC do kukutína a urobili to miestne znali ľudia).
Reply on: TomoSK #13422:
Náklady nepredstavuje len obstaranie ďalšieho klbáku, ale aj zvýšené jazdenie tých súčasných. V Trenčíne sa sadzba na km líši podľa typu vozidla. Čiže ak sa na nejakých spojoch namiesto sóla začne vypravovať klbák, Mesto zaplatí dopravcovi viac. A teda s tým najprv musí Mesto súhlasiť.
Reply on: TomoSK #13422:
Zaujalo ma stanovisko, čo píšeš / nekritizujem, len som sa zamyslel / . Teda ak zmluva hovorí o počte vozidiel, nezohľadňuje počet cestujúcich? Viem, že tu teraz rozoberáte ,,kĺbaky,, , ale život po realizácii zmluvy /podpise/ ukazuje aj mierne nedostatky takejto zmluvy, či?🤔
Ved pre 5ty klbak sa moze spravit lahsi obeh ktory nevozi az tolko cestujucich a v pripade poruchy jedneho z nich sa vozidla vymenia a ten lahsi obeh zvladne hravo klasicky 12metrak a je to vybavene...
Reply on: Viko #13420:
Skôr než na dopravcu mi to príde ako otázka na mesto, čo je ochotné (a schopné) zaplatiť. Nie som právnik, ale v zmluve je definovaný počet vozidiel a predpokladám, že akákoľvek zmena, obzvlášť nahor, musí byť nejakým spôsobom dofinancovaná. Ak by sa klbáky nasadzovali systematicky na jednu linku, tak na nej budeme prirodzene mať ako celodenné, tak aj delené zmeny z pochopiteľného dôvodu - nerovnomernosti dopytu sedla vs. špičky. Bežné opravy sa pokojne môžu robiť v medzidieli medzi rannou a poobednou časťou (namiesto parkovania pod Juhom), v prípade nehôd, vážnejších porúch alebo čo ja viem čoho ešte mi príde omnoho vhodnejšie držať v zálohe nejaké sólo namiesto klbáku. Za bežných okolností takýchto dní, kedy bude potrebná náhrada, by nemalo byť veľa.
Reply on: kvorka #13419:
Súhlasím. Tie kĺbaky sú téma sama o sebe 🙂
Reply on: TomoSK #13417:
A vyrokuje sa s Transdevom dáky ďalší (kľudne aj ojazdený) na zálohu? Lebo aj pri bežnom servise môžeme o "Od rána do večera, 7 dní v týždni" akurát snívať.
Reply on: Michal Mazánik #13418:
A to je dobre, dopravca to má povinnosť odjazdiť. A nie sušiť vozy vo vozovni.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.