Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: aimhard #7372:
a linky 1,7,11 a vybrané spoje 13,17,22 a 23 stoja kde? Pozri si lepšie cestovný poriadok.
Prečo v novom cestovnom poriadku nejde ani jeden autobus k zastávke M.R.Štefánika Merina? ?
Dnes to bude zaťažkávacia skúška pre našu zredukovanú MHD- hlavne ranný návoz do škôl. Som zvedavý na prípadné postrehy ?
tak ako to zvládajú jednotky a osmičky po tej redukcii?
Reply on: linka10 #7368:
A pod prevádzkou PB funguje ešte diaľková linka Považská Bystrica - Nitra.
Reply on: milan001 #7366:
Existujú ešte diaľkové a medzinárodné linky, pokiaľ viem, tak konkrétne dve:
Trenčín - Banská Bystrica
Žilina - Makarska
tento cestovný poriadok je zjavne robený od stola, pretože absentujú základné zásady dopravného inžinierstva. čo priniesol pre ľudí? nič, vôbec nič okrem škrtov. keby aspoň ten zvyšok nejak rozumne dorobili, ale nie, ešte aj nočnú linku z práce mi v sobotu zrušia. keby tvorca mal len trochu zdravý rozum, tak by tak, ako to všetci píšete aspoň na nočáku upravil trasu, aby aj ľudia zo Sihote mohli ísť na Juh alebo do centra. ale nie, nestalo sa nič z toho. jednoducho, pokiaľ to budú robiť tí, ktorí to robili vždy doteraz, bez odborných skúseností a vedomostí, a bez znalosti dopravných prúdov a budú vždy kresliť len tú svoju jednu linku a hrdo sa budú tváriť aký výsledok stvorili, ale zabudnú si pozrieť linky vzájomne, do prekladu a súvzťahu, dopadne to tak ako teraz s linkou 13 a linkami 1+22. Pritom Juh je na MHD odkázaný, Záblatie tiež, ale akoby bolo dôležité len obchodné centrum Laugaricio a Tesco. ?
SAD TN už nemá žiadnu diaľkovú ani medzinárodnú linku? či len webmaster to nenahodil na ich domovskej stránke...... ?
Vidím, že nový cestovný poriadok priniesol aj koniec zrýchleným spojom, posledný zostal na linke 15.
Reply on: irizar #7363:
to sa divím, ale v TN na MHD máme všetko Irisbusy a Ivecá (jednu B932E, ktorá už bola z MHD aj vyradená, ale možno práve pre nefunkčný Citelis 18M je nazad), takže by som čakal že si dajú záležať pre takého odberateľa akým SAD TN a SAD ZA boli a sú.
Reply on: S499.1023 #7360:
SOR je v tomto smere vynášaný do neba, dokonca aj hard-core antiSOR šotoušmi ?
Súhlasím s tým, že B961E sú podľa mňa spoľahlivé. A aj mne je ľúto, že nám kĺbové nízkopodlažné vozidlo stojí v garáži. Ozaj je to pekný autobus a môj možno hlúpy názor je taký, že keby denne odjazdil aspoň 2-3 hodiny na nejakých linkách a potom by išiel zase do garáže, tak by sa to hádam aj dalo. ?
Reply on: irizar #7359:
jj, v PO som o tom čítal. Inak na mňa osobne pôsobia Irisbusy sympatickým dojmom, podľa mňa Citelis či Crossway sú vcelku fajn. Áno, nešoféroval som žiadny, a preto netvrdím, že môj názor je objektívny a neomylný, ale práve preto ma mrzí náš jediný Citelis 18M, veď nie je krásny?
http://imhd.sk/tn/galeria-media/1069/irisbus-citelis-18m.html?#40340-Na-Juh-dorazila-pycha-trencianskej-MHD
Mal byť našou pýchou, ale realita je žiaľ iná. A to je to kĺb a aj NP spolu...keby nám vykapala jedna B932/952, tak by som to ani nekomentoval. No uvidím,e čo sn ím bude po začatí školského roka. Pravdou je, že tie 4 B961E sa budú obracať, a to riadne vzhľadom na redukciu a interval nosných liniek 1 a 8.
Reply on: irizar #7359:
A s inými servismi by som to nevidel oveľa lepšie - viď nitrianske Citaro.
Reply on: kvorka #7353:
O servise Irisbus/Iveco je vseobecne zname ze sa nehanbi za nic. V takom Presove by vedeli rozpravat...
Reply on: Mike #7357:
Máš pravdu v tom, že B961E slúžia ako švajčiarske hodinky. Inak aj sólo Citelis má spotrebu porovnateľnú s B952, záleží kto (a ako) na ňom jazdí. Tiež máš pravdu, že stojí dlhodobo, a možno aj preto, že nejaký diel nie je k mání. Podľa mňa spotreba je len argument navonok.
Inak na TN pomery je vôbec luxus, ako písal aj Petrox, žeby nejaký kĺb mal byť ako záloha, ale keď by už mal byť, tak by som to urobil úplne inak:
- rotoval by som vždy 4 kĺby a piaty by v daný týždeň nejazdil, vždy rovnomerne. Je jedno či B961E alebo Citelis 18M, pretože by bol aspoň čas na dôkladnú údržbu každého kusu.
Reply on: kamaquashy #7355:
Kto by to bol povedal, že nízkopodlažný kĺbový autobus bude mať vysokú spotrebu... ?
A sólo citelis nemá vysokú spotrebu?
Ale ak už teda má byť záloha za kĺbaky, tak je rozdiel či stojí preto že všetky 4 B961 slúžia spoľahlivo a keby sa nejaká pokazila alebo išla na väčšiu prehliadku prípadne STK, tak by ten kĺb. citelis išiel von, alebo stojí dlhodobo lebo je nepojazdný a čaká na nejaký objednaný náhradný diel.
Aj keď skôr by som dal do bežnej výpravy jeho a nejakú B961 karosu nechal ako zálohu, keď už...
Reply on: kamaquashy #7355:
To je jasné, že je z druhej ruky, lebo má motor EURO 3 a nie EURO 4 ako majú CItelisy 18M, čiže bol predvádzačka. Len potom sa logicky natíska otázka, ak to tak bolo od počiatku s ním také zlé, prečo sa s ním nič nerobilo hneď? To sa akože nechala padnúť záruka a teraz nech zhnije s TN-758AM? Super, dva "historičáky", oba kĺbové, to je radosti.... ? Možno by sa mohol predať, za utŕžené peniaze ivnestovať do motora TN-758AM a ešte by sme mali piaty kĺbak do premávky ?

K tej stopke: http://imhd.sk/tn/galeria-media/1069/irisbus-citelis-18m.html?#30325-Ruska-STOPka ?
Reply on: kvorka #7353:
Ja co som pocul, tak ten nas Citelis 18M je kupovany uz z druhej ruky, nebol urceny ani na nas trh. Neviem, ci ste si vsimli, ale ked ste na nom stlacili tlacitko signalizacie vystupenia, tak nad soferom sa rozsvietil napis STOP ale v azbuke, cize ten voz mal ist na ukrainu, rusko, alebo niekde kde je azbuka. Myslim si, ze ked zistili, aky je to crep (hlavne kolko to zozerie nafty, aj ked ide prazdny), tak ho vratili a tu v TN si povedali, ze ho kupia. Tak ho kupili, ale asi sa neoplati ho nasadzovat. Co som sa rozpraval so soferom, povedal mi, ze je to strasne kazove a zerie to velmi vela nafty. Takze radsej hnije v garazi ako na cestach.
Klbova zaloha v podobe #61 mi pripomina obdobie spred 10-12 rokov, kedy tuto funkciu na striedacku zastavali Ikarusy 642/I, 836/I a 642/II. Vtedy sme tiez poriadne pindali, ze v SADke praktizuju takyto luxus a ludia sa zatial tlacia v natrieskanych Karosach. Ako jediny logicky dovod vidim ten, ze sa (podobne ako v tej dobe) jedna o voz natolko nespolahlivy a poruchovy, ze nejake dlhodobejsie nasadenie nepripada v uvahu. A ze je #61 kram za vsetky drobne, hoci pekne nalesteny, je smutny fakt...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.