Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #12029:
Mňa ale sere že tá odpoveď mesta nemôže byť myslená vážne z pozície objednávateľa: za 28.000 € ako hovorí zverejnený dodatok môžeme mať 2 klbaky rovnako ako vBA, plne pojazdné NP a s klímou, nie to jedno hebedo morálne zastaralé, ešte doň budú cpať ďalšie lóve.

PS: treba pozrieť čo vraví "porušovanie povinností pri správe cudzieho majetku" ...

Reply on: Jacob #12028:
SAD Trabelssie má proste kamarátske vzťahy s Corexom či kde to tie vraky servisujú a peňazotok sa nesmie prerušiť.
Reply on: draxter #12027:
Fakt super, narvať 210 603€ do autobusov, ktoré by sa mali vyradiť, pekne nelogické.
Tiež neviem čo riešia, že tie ojazdené majú rovnako kilometrov či rok výroby, ale totožné určite nie sú, keďže tie ojazdené keby mali klímu tak je to hneď o niečom inom a boli by úplne nízkopodlažné.
Keby malo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov ak by sa jednalo o inú značku, tak to potom SAD-ka čo chce robiť? Nové autobusy nechce kúpiť, ale to je potom ich jedná možnosť pre nich.

S takýmto prístupom a takouto odpoveďou je jasná odpoveď, že nie je žiadny záujem o zlepšenie MHD, zjavne je im jedno, akým hnojom sa vozíme, hlavne, že sa máme čím voziť, že?

Inde fungujú maglevy a iné revolučné doprané prostriedky, ale u nás ani len nevedia spravovať poriadne autobusovú dopravu 😃 Vlastne na Slovensku dokým niekedy bude v nejakom meste metro tak dovtedy už metro aj zanikne 😃 ale pre Slovákov to bude aj tak revolučné, ako všetko čo doteraz sme nemali a inde to majú dlhé roky.
Dnes som našiel na webe mesta:
Prosím Vás, ktoré autobusy MHD boli predmetom strednej opravy k dnešnému dňu a ktoré ešte majú byť v rámci plánu na roky 2017-2021? Koľko peňazí dosiaľ opravy mesto stáli? Uvažuje mesto s tým, žeby tieto drahé stredné opravy vozidiel s vysokou podlahou a vekom cca 14 rokov riešilo obstaraním ojazdených nízkopodlažných klimatizovaných autobusov, ktorých ceny sú obdobné uvažovaným cenám opráv? Aký najvyšší prípustný vek vozidla MHD je prípustný podľa zmluvy s dopravcom?

Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar mobility, 16.8.2019

Predmetom strednej opravy sú vozidlá typu KAROSA B 952.
Od roku 2017 sa opravujú 4 vozidla ročne. K dnešnému dňu boli realizované stredné opravy 10 vozidiel za celkovú sumu 210 603 eur bez DPH.
Na trhu sú v ponuke aj nízkopodlažné ojazdené vozidlá, niektoré s klimatizáciou, no kilometricky a rokom výroby vozidla sú väčšinou totožné s aktuálnym stavom vozidiel, ktoré sú predmetom stredných opráv. Dopravca má zmluvne riešený servis pre aktuálne využívané modely autobusov. V prípade zakúpenia ojazdeného vozidla inej výrobnej značky, by mohlo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov. Aktuálne nie je predložený a ani sa na rokovanie Finančnej a majetkovej komisie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne alebo na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne nepripravuje materiál, predmetom ktorého by bol zámer na kúpu ojazdených autobusov.
Vek vozidla MHD nie je zahrnutý v zmluve s dopravcom.
Reply on: Marek6283 #12019:
Marek, MAN alebo Solaris vo výbave, s klímou a NP? To by sa v porovnaní s tou tvojou Karosou nemohlo ani dať vedľa seba. Určite to treba, najmä kým nemáme dopravcu zaviazané ho na isté obdobie s istou obnovou vozového parku! Súčasnú situáciu prirovnavam k tomu, keď je na lodi diera a kapitán rieši čím natre kormidlo. To boli tie generálky...
Reply on: Marek6283 #12019:
A tušíš vôbec, o akých ojazdených autobusoch je reč? To nie sú žiadne C734 z JRD Horná Mariková ale vozidlá, s ktorými Tvoje milované krabice vôbec neznesú porovnanie.
A navrhuje sa to ako dočasné riešenie miesto nezmyselných stredných pseudoopráv krabíc.
Reply on: Marek6283 #12019:
No podla toho, co som videl pri poslednej navsteve, vy uz s haraburdami jazdite teraz. A podstatne horsimi nez su tie co kupil DP. Hrdzava 952 s podozrivo prehnutou podlahou a podobne smakocinky...
Jedina nadej pre Trencin je sutaz, v ktorej SAD Balkan-sever kopnu do zadku a nahradia normalnym dopravcom...
Reply on: Jacob #12021:
Žiaľ mohli, ale urobili to najhoršie ako to šlo a na novej súťaži ešte nik ani nerobí.
Reply on: TeBeCe #12020:
To vážne? Okamžite kúpiť 4 dlhé a 8 krátkych! A máme sumu na GO na jeden rok pre 4 Karosy (približne).

Za týchto podmienok bye bye GO, bye bye opravy. Novú súťaž konečne vypísať a dovtedy ojazdené vozy, iná možnosť nie je, mesto to spôsobilo samo.
Reply on: Marek6283 #12019:
Lenže si porovnaj cenu ojazdeného a nového, státisícový rozdiel, a asi to je nemožné keď nejaký MBA. Peter Hošták PhD. v zápisnici čo tu bola postnutá uviedol: "vysvetlil, že to súvisí so zmluvou so SAD a.s., kde nám poskytujú
výkony, medzi ktoré patrí aj prevádzka autobusov, pričom sme išli cestou predĺženia zmluvy a kde
sme sa dohodli, že odpisované autobusy sa nebudú nahrádzať novými, pretože nám zmluva vyprší
behom štyroch rokov a nemalo by to zmysel."

Zároveň stále nechápem, ako mohli na priamo predĺžiť zmluvu bez nejakej súťaže, už by to chcelo zjavne zmeniť dopravcu keďže tento ako sa zdá je neschopný obnoviť svoj vozový park či hocičo iné, za tým ale niečo musí byť, mesto je zjavne asi spokojné s ich výkonom, keďže ich to asi moc nestojí keď nenakupujú sa nové autobusy, a súťaž nespravili lebo keby zmenil sa dopravca tak by určite nastala zmena a tým viac peňazí pre mesto, zároveň ak má takýto prístup mesto k MHD a je objednávateľom a nemá taký záujem o rozvíjanie tak nech radšej skončí s spoluprácou. Lebo takto sa to nedá, lebo myslieť, si, že pokiaľ všetko funguje tak je to v pohode, ale ono to nie je v pohode, vozový park chce už obnovu, chcelo by to aj nové spoje, posilniť aktuálne, to nie je len tak, že v roku 2016 bola veľká zmena a následne sa nič nebude diať.
Reply on: draxter #12015:
Solaris stal 7500 eur, MAN 11000 eur / kus.
Pani,citam tu nieco co ma desi a chce se mi blejt! To nemyslite vazne s nazorom ze KUPIT OJAZDENE AUTOBUSY?! Ja len dufam ze sa kupia raz nove,clovek bude vediet co im je ked sa muchy vychytaju a nie sa jedovat s haraburdami ktore niekde inde uz nejaky buldozeristi mali v rukach....Ano,GO boli tak na dve veci.... a popravde boli to posledne autobusy-este vlastne Karosy ,na ktorych sa to aj dalo robit.... Pravda je taka ze nie len tieto tipy ale uz aj ich novsie kolegyne maju svoje za sebou,mam na pamati slova pana z Nizkeho Cla- "Jo pane,to jsou vozy na sedm let" ...takze doba ked to odide na raz je tu.. a skratka nieco sa udiat bude musiet,len este chvilu,este rocik/dva,este .....ale uz to klope na pupok 🙂 a Nebude to take drahe lahka ci ako to spieva klasik?...;) 🙂 Lenze na to su uz ine mudre hlavy a hlavne take co musia potriast s mescom...a to bude sakra boliet...a divim sa ze sa neuberali cestou kupy 4-5 vozidiel kazdy rok....a to ja budem mestu vycitat stale....
Reply on: draxter #12015:
Toto je sprostosť, opravovať takéto staré haraburdy a za takúto cenu? To určite treba kúpiť aj ojazdené autobusy, to fakt nikto u SAD-ky rozumne nerozmýšľa a radšej bude dávať toľko penazí do opravy haraburdy ako kúpiť ojazdený. To je to isté ako z autom, keď niekomu sa pokazí tak, že oprava stojí pomaly ak celé auto logicky si radšej kúpi nové, možno aj novšie, a to je ten prípad, že v tej istej cene sa dá kúpiť ako píšeš ojazdený autobus, ktorý je kvalitný stále.

Ale aj s tým Citelisom robia veľkú chybu, dostali od poisťovne 32 000 eur, a to mohli radšej zohnať spomínaný kĺbový autobus s klimatizáciou, nie oni radšej opravia starú haraburdu. (Citelisy nie sú tak zle na tom ako 952 ale už nie sú v perfektnom stave)
Lenže, najhoršie na tom je, že tento dodatok: "Vozidlo po určení ako totálna škoda, podľa slov poisťovne nebude
možné poistiť havarijne.", čiže ak sa niečo znova stane môže ísť ten autobus rovno do štrotu jedine, alebo ostane na náhradné diely do ostatných Citelisov. Teraz ma zaujíma, Crossway čo vyhorel, tiež ak sa nemýlim musel byť označený ako totálna škoda, a určite dostali podobnú sumu, a vtedy sa schválila kúpa nového autobusu, ale teraz to bola podobná situácia, a radšej to dali opraviť, a ako čítam toto bol jediný návrh a nebol predložený iný a to napríklad o kúpe nového prípadne ojazdeného.

A ešte si zoberme, v roku 2021 sa majú opravovať kĺbové autobusy, nemôžu, v ten rok budú mať presne 15 rokov, ten rok sa majú vyraďovať a nie opravovať, a to nehovorím, že niektoré B952 tuším 4 autobusy s rokom výroby 2005 tie už budúci rok budú mať 15 rokov. Ale ak takto má fungovať SAD-ka tak tie autobusy budú v prevádzke aj dokým nebudú mať autobusy 20 rokov, málo, mnoho viac 😃

Výsledok toho všetkého mne príde, že SAD-ke a tým čo sa týmto zaoberajú, ale aj Mestu Trenčín je úplne jedno čim sa ľudia budú voziť, hlavné je pre nich, že oni sa tým nevozia tak sa tým nezaoberajú.
Takíto ľudia nemajú zároveň právo potom hlasovať v rozhodovaní o opravách, zvýšení rozpočtu pre opravy, a takto, sú to určite ľudia čo možno išli raz MHD, a ani to možno nie, vyvážajú sa na luxusných autách, a takíto naozaj nemajú právo toto riešiť, toto by mali riešiť takí čo sa tomu rozumejú, majú o to záujem, aj keď prípadne nevyužívajú MHD pravidelne dobre, ale takto to nemôže fungovať, keď nikto rozumný s tých hlasujúcich nerozmýšľa, že logickejšie je kúpiť ojazdený autobus ako opravovať starý autobus, ktorý je pomaly na odpis, len to oni nemôžu tak rozmýšľať, lebo ich táto problematika nezaujíma 😞
Reply on: linka10 #12016:
presne tak, pokiaľ nemáme inú koncepciu, tak sa mohli radšej vyradiť postupne všetky B952 a B961 tak, že za každý vyradený sa kúpi do sumy určenej na opravu jazdený voz, rovnako ako v BA:
- klimatizácia
- nízkopodlažnosť
- morálna nezastaranosť
čo v porovnaní s B952 znamená priepastný rozdiel.

Ja by som bol za okamžité zastavenie opráv, pretože tak ako píše linka 10 je to totálne vyhadzovanie peňazí do luftu. Za sumu jedného nového vozu by totiž bolo možné kúpiť minimálne polovicu z uvedených vozov (19 sólo a 4 kĺbové).
Reply on: draxter #12015:
Je to neskutočné plytvanie peniazmi - to že sa Mesto rozhodlo pre tieto stredné opravy. Čochvíľa budeme mať spomedzi miest na SR najhorší vozový park. To že sa znižuje zadĺženosť Mesta je také zakrývanie si očí pred skrytými dlhmi, ktoré raz vybuchnú.
Odporúčam prečítať bod 2:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/02/Z%C3%A1pisnica-24.1.2019.pdf

- nezrovnalosti: od roku 2017 do 2021 každý rok oprava 4 vozidiel, 2021 tri. Potom veta, že kĺbové vozidlá sa budú opravovať v 2021 je blbosť, pretože sú 4 (!).

Potom sa uvádza: "Podľa názoru útvaru mobility je potrebné zvážiť, či vynaložene prostriedky do vozidiel Karosa B 952 a B 961 vo výške 28 000 eur bez DPH/vozidlo a 42 000 eur bez DPH/ kĺbové vozidlo, je vzhľadom na ich vek ekonomické a či by nebolo vhodné spoločne pristúpiť ku komplexnej obnove vozidiel v MHD Trenčín.

Môj záver: ak som dobre v minulosti pri C734 videl, zmluvný vzťah zakazuje zaradiť na MHD vozidlo staršie ako 16 rokov! V roku 2021 budú mať karosy 961 už 16 rokov, takže ich oprava bude načo? Treba ich opraviť buď tento rok, alebo už rovno kúpiť nové kĺbaky.

PS: DPB kúpil klimatizované kĺbové autobusy kus za 30.000 EUR!
NAČO TEDA OPRAVUJEME ZA 28.000 až 42.000 EUR vozy, ktoré si môžeme kúpiť?

https://imhd.sk/ba/doc/sk/18622/Klbove-autobusy-z-druhej-ruky-sa-zaraduju-do-premavky

Trenčín by mal zvážiť, ež radšej nakúpi staršie jazdené kvalitné vozy ako vrážať do vysokopodlažných starých autobusov, ktorých technický stav už je za zenitom.
Reply on: Jacob #12009:
už som tu x-krát písal, ako by som navrhoval obnovu vozového parku - to je však lopta na ihrisku objednávateľa: Mesta. Toho mesta, ktoré predĺžilo platnosť zmluvy síce o 5 rokov SAD-ke napriamo, ale túto otázku vôbec neriešilo. Potom máme stav, že čochvíľa môžme škrtnúť všetky B952 a po nich B961... a zase ich nakúpi (SAD-ka alebo ktorýkoľvek víťaz súťaže) naraz a problém tu bude zase.

Preto by ma zaujímalo, ktoré vozy majú ísť ešte na opravu (isto by to chcelo poslať aj B961) a súčasne stanoviť koncepciu obnovy. To čo sa deje teraz je ako v roku 2004, katastrofa.
RE: Jacob: O vozovom parku MHD sa nemôže rozhodovať na základe toho, čo dopravca obľubuje. Ako objednávateľ si musí mesto jednoznačne stanoviť konkrétne parametre (výška podlahy, rôzne dĺžky vozidiel, ďalšie vybavenie a pod.). A ak to mesto nerobí, je potrebné vyvíjať tlak na to, aby s tým začalo 😉

BTW: dnes som cestoval s #39 a v zadnej časti už má poriadne prepadnutú a popraskanú podlahu (viď. foto). Rozhodne nie som odborník na technický stav autobusov, no príde mi to už pomerne závažné. Naopak, potešila úplne nová podlaha v #37 po oprave.
Reply on: Jacob #12011:
Práve preto, že SAD Trabelssie obľubuje LE, malo by si mesto zadefinovať 100% NP.
Reply on: Michal Mazánik #12010:
Ohľadom 100% nízkopodlažnosti je to otázne, keďže SAD-ka nejako rada preferuje skôr LE autobusy, aj keď zhorel Crossway tak kúpili LE a pritom taký Urbanway by bol lepší, len išli hovoriť o tom, že keď zhorel LE tak by sa aj mal nahradiť, čo fakt nie je argument keď reálne takéto zmýšľanie je fakt sprostosť, logickejšie je kúpiť 100% NP ako LE.

#61 - nehrozí nasadenie cez víkend, ani iného kĺbu, tiež zo záhadného dôvodu nejdú cez víkend kĺbové autobusy, to by som tiež chcel vedieť aký dôvod si vymyslia, áno je možné, že sú oveľa prázdnejšie autobusy, ale reálne určite sa nájdu plné a aj ranná linka č. 24 musí byť plná keďže ak nevedia tak do roboty do Lauga chodia aj cez víkend.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.