Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marek6283 #12056:
pani zjavne zvyknutá na B732, netuší že v B952 sa kočiar presunul vpred 😁
Reply on: S499.1023 #12055:
ale nasim cestujucim ! Mne netreba.... Inak ale aj z tych miest tipu BA ked sem pridu tak akoby ich preplo a zrazu nevedia cestovat tak ako nasinci....je to zaujimave sledovat.... ale tak my tu uz nemame nijake ocakavania...pani nalozi kocik tretimi dvermi,ked pride tak jej vsetko vysvetlim a poviem aby ho dali von a strednymi nalozili,ona povie ze nie je odtialto 🙂 a cez ulicku medz 3 a 2 dvermi ho pasiruje dopredu,zasprajcuje sa a ani hore ani dolu....taketo veci sa tu deju a nie tu chciet nieco bezne a normalne 🙂
Reply on: Marek6283 #12054:
Ja by som naozaj odporučil navštíviť aj nejaké iné mesto, než je Trenčín.
Reply on: S499.1023 #12053:
Neviem kto by to ich vyzvananie stale strazil a sledoval,kolkokrat ma az mikne ,lebo zazvonia ked sa sustredim na krizovatku alebo v moment ked je neskoro alebo tak...a nezvoni len jeden,ale aj traja a podobne...len nech su len tie malo vyuzivane ako ja to ,aj tam je problemov dost... (vsak som stal ,co ma nevidis,ja mam palicu,ja nevidim a tak dalej....stale su vyhovorky a spekulovanie) ,mne sa stale zda ked porovnavam ine mesta s nasim ze tu su ludia skratka iny....a nie a nie ich naucit normalne cestovat...ale to su zase len vinimky ,len je ich dost....
Reply on: draxter #12046:
V meste veľksti Trenčína by rozhodne mali byť na znamenie VŠETKY zastávky s tým, že interným príkazom by sa vodičom nariadilo na pár najzásadnejších zastávkach typu žst. a Hasičská zastavovať vždy.
Reply on: Richard Ščepko #12051:
Aspoň vidieť ako im záleží na tých autobusoch, zaujímavé len čo robili celé tie roky, a až teraz ho dali zošrotovať, to akože čakali na čo? 😃

No tu môžeme čakať, že historické vozidlá budú B952 v plnom počte ako dodnes, stavím sa, že tieto autobusy nedajú zošrotovať aj keby im niekto dal za šrotovanie milión euro, lebo to sú určite ich miláčikovia. Ale skôr nebudú to historické lebo reálne budú tu s nami jazdiť bohužiaľ ešte veľa rokov to tak vidím 😥
Jedna poznámka k Ikarusu, ktorý jazdil do 2008 a bol odstavený v areály SAD.

Pýtal som sa v posledných podnetoch cez VMČ, či by nemohlo byť vozidlo prevezené do areálu MHSL niekde pod strechu pre prípadnú rekonštrukciu na historické vozidlo. Šlo o podnet č. 7.

https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Podnety-Ing.-Ščepko.pdf

Tu je odpoveď:

"Dňa 27.júna 2019 bolo „toto historické vozidlo“ Ikarus 280.87 zošrotované certifikovanou organizáciou."


...takže sa môže aktualizovať aj popis na iMHD. Tajne som dúfal, že raz príde vedenie mesta, ktoré pochopí význam MHD v plnom rozsahu aj s jeho históriou. Ak tomu tak aj raz bude, už bez posledného Ikarusu, ktorý v tomto meste jazdil.
Reply on: draxter #12046:
Súhlasím. Toto mi spomínal aj Michal Mazánik.

Chcem k tomu vyvolať stretnutie zástupcu mesta a niekoho z TSK, aby sa táto vec konečne zjednotila. Lebo je to naozaj choré.
Posledný príspevok som tu dával k mimoriadnej komisii 6.6.2019.

Ak by ste si pozreli zápis z komisie (https://trencin.sk/wp-content/uploads/2019/07/Zápisnica-6.6.2019.pdf), tak z nej vyzerá, že som tam bol len ako dekorácia. Nič z návrhov a podnetov, či otázok v zápise nie je. Mojou chybou je, že som prehliadol v emaily návrh zápisnice a ozval som sa až keď nám ju poslali s materiálmi do ďalšej komisie. Toto je moja chyba. No ak by niekoho zaujímalo, čo sa na tejto komisii dialo, prikladám zvukový záznam z nej.

https://ulozto.sk/file/UeZ9c1MbJgHD/fmk-mim-06-06-2019-mimoriadna-mhd-mp3

Okrem iného som sa pýtal aj na nezriadenie zástavky na Vinohradoch. Je v územnom pláne, bol pre ňu priestor a nič. Preto som sa pýtal, čo bráni jej zriadeniu. Chcel som, aby mesto oficiálne vyzvalo SAD o prehodnotenie nasadenia NP vozidiel počas víkendov a sviatkov. Neviem, či sa tak stalo, lebo je to len spomenuté jedno vetou "v diskusii". Tých vecí tam však bolo z mojej strany viac (viď. záznam).

Každopádne. Bol som spolu s predsedom FMK zvolený za člena komisie, ktorá sa bude zaoberať novým verejným obstarávaním (VO) na výber nového dopravcu pre MHD v Trenčíne. Zatiaľ bolo predbežným oznámením vyhlásené, že mesto pripravuje nové VO na leto 2020. Aby sa prípadní záujemcovia pripravili.

Je tam množstvo vecí, ktoré bude potrebné vyriešiť. Na ďalšom stretnutí by sme si mali "rozdeliť" oblasti, ktorým sa jednotliví členovia budú venovať. Nové VO bude vyhlásené v lete 2020.

Ja som zatiaľ kontaktoval doc. Ing. Jána Lešinského, CSc. z STU ohľadom ozrejmenia problematiky pohonov. Ide o to, že smernica EÚ prikazuje 39% podiel alternatívnych pohonoch pri vozidlách MHD do roku 20xx (nepamätám si rok, keďže nemám pred sebou zápis). Čiže podľa informácii z komisie musíme riešiť akou alternatívou sa bude Trenčín uberať. Alternatívy k diesel-u majú svoje +/- a bolo by fajn, keby to zaznelo od odborníka, než aby to bolo politické rozhodnutie.

Píšem to tu aj z toho dôvodu, že vám budem vďačný za zaujímavé podnety, nápad, skúsenosti (k dispozícii je stále môj email: richard.scepko@gmail.com).
síce na poslednú chvíľu, bez nejakej propagácie, nedodržaním lehoty, ale predsa: zastávka na Vinohradoch! 😇
Ahojte , neviete niekto, kedy odchádza (hodina) kyvadlovka zo stanice na Výstavisko Hurá do záhrady dnes a zajtra? Ďakujem a všetkým prajem pekný deň 🙂
Reply on: Jacob #12045:
na znamenie by som dal všetky zastávky, kde je frekvencia počas dňa blízka 0. Súčasne by som bol rád, keby už konečne mesto i kraj, keď podpisujú dohody o integrovanej doprave, aby zjednotili tie názvy zastávok, väčšinou PAL spoje stoja na postkomunistických názvoch, ktoré ani Trenčanom už nič nehovoria a zastávky MHD sa volajú úplne inak, hoc ide o totožnú zastávku. To je choré, je to nie diletantizmus, ale rovno debilizmus.
Reply on: Michal Mazánik #12044:
V prípade Zlatovskej súhlasím, zjednotiť názov, zbytočne je ten názov taký dlhý, a možno nebolo by treba riešiť presun zastávky keďže by stačilo keby bola zastávka MHD tam kde je teraz zastávka PAD, a bolo by to vyriešené, zastávke pre PAD je mierne oproti tej nákupné stredisko. Len to by sa niekomu toto chcelo riešiť a následne buď presunúť prístršok z Zlatovskej bližšie, alebo ho odstrániť.
Reply on: kvorka #12043:
Presne tak, bude to chaos. Čo sa týka zastávky kpt. Nálepku, podľa otázok a odpovedí na webe mesta, by mala byť po dokončení novej zastávky Hodžova, ZŠ (preložka bližšie k MG ringu) zrušená.

Zlatovská je tiež dobrý nápad a bolo by fajn v takom prípade ujednotiť názov (tzn. asi vymazať z názvu "nákupné stredisko" smer SAD). Na Soblahovskej nepovažujem presuny a zlučovanie zastávok za dobrý nápad, keďže takmer všetky majú pomerne nákladne vybudované nové nástupištia. 😉
Reply on: Michal Mazánik #12037:
Som zvedavý, či číslo 11 zmizne zo stojanu na danej zastávke. Nechápem, prečo v opačnom smere ostala, bude to chaos. Nie je to dobré riesenie, vedel by som o iných: Hodžova, ZŠ a kpt. Nálepku spojiť, presunúť Soblahov.cintorin až za Cintorínsku a prípadne Soblahov.49 zrušiť potom. Rovnako Zlatovská presunúť obojsmerne k úspechu....
http://benzin.sk/index.php?selected_id=97&article_id=13572
V BA teda poriadne veľa autobusov idú kupovať, u nás nie sú ani schopný kúpiť pár autobusov 😃
Viem, že niečo takéto porovnávať sa nedá, ale zároveň vidíme všetci, že zjavne DPB funguje ako má, u nás keď SAD-ka nechce kupovať autobusy kvôli zmluve ktorá ak skončí a následne ak by im znova napriamo nepredĺžili alebo by nevyhrali súťaž sa im nezadarilo tak čo by robili z autobusmi.

Aj tak doteraz nechápem ako môže si mesto len tak predĺžiť zmluvu bez súťaže, a ešte aj navrhnú stredné opravy a zároveň aby sa nekupovali autobusy lebo to nemá zmysel, celé toto mi príde, že nemajú záujem dávať peniaze do MHD, a spravili takú nelogickú vec, že opravujú haraburdy, ktoré majú ísť na vyradenie nie ešte aby slúžili niekoľko rokov.
Najzaujímavejšie bude, ale, že čo sa stane v roku 2022, súťaž už určite musia spraviť, len horšie je pomyslieť na to, že do roku 2022 to vidím osobne ten prípad, že porobia sa stredné opravy a dokedy im neskončí zmluva aj budú jazdiť 952, a prípadné nové autobusy budú asi len fakt keď niečo zase zhorí 😃

"Podľa predsedu finančnej a majetkovej komisie pri trenčianskom mestskom zastupiteľstve Petra Hoštáka je predĺženie zmluvy so SAD Trenčín založené predovšetkým na ekonomickom základe. „Zmluva sa uzatvára pôvodne na desať rokov, pričom životnosť autobusov je 15 rokov. Boli sme pred voľbou znovu súťažiť a nechať SAD desaťročné autobusy, alebo zmluvu predĺžiť s tým, že tie autobusy sú z veľkej časti už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme. Náklady na odpisy už budú len nižšie. Využiť životnosť autobusov bol teda hlavný ekonomický argument predĺženia zmluvy,“ doplnil Hošták."
- na tomto čo som našiel, je najsmiešnejšie toto: "už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme" - čiže však načo komfort, nech sa ľudia vozia ako zvery, vo vysokopodlažných autobusoch a bez klimatizácie a to až do roku 2022!!! Čiže v roku 2022 budeme stále zaseknutý v roku 2007 keďže vtedy sa zakúpili.
Pokiaľ pôjde o peniaze a nie o to, že to robia hlavne pre cestujúcich, budúcnosť MHD je biedna, chápem aj to, že peniaze treba na všetko, ale aby sa žiadne zmeny nediali? Aby bol v krajskom meste taký slabý interval autobusov, či interval do najväčšieho nákupného centra taký slabý? Je to všetko na zaplakanie.
Reply on: kvorka #12039:
Vízia je jediná. Zmena po 1.9.2022, snáď dovtedy stihnú urobiť a pripraviť výberko a vybrať aj nového dopravcu, ktorý tu bude jazdiť. Či už SADka pod novou zmluvou, alebo niekto iný.

Toto isté sa deje napríklad pri výbere železničných dopravcov v Česku. Tam, kde sa uzatvorili zmluvy na 10 rokov si kraje zadali jasné požiadavky na vzhľad vozidiel, na ich vek, klimatizovanosť a podobne. Tam, kde sa robili zmluvy na 3-5 rokov boli podmienky o mnoho miernejšie a postačujú staršie vozidlá, netreba krajské unifikácie zfarbenia, netreba klimatizáciu, vek vozidiel je požadovaný úplne iný.
Reply on: Viko #12038:
Ale ono to nie je také jednoduché. Mesto nesie aj náklady za odpisy autobusov a tie sú vyššie pri nových autobusoch, respektíve sa zvyšujú ako pri starých, preto si SADka nemôže svojvoľne nakúpiť autobusy len tak. A určite by ani neurobili to, že by na 3 roky kúpili autobusy, s ktorými by potom nevedeli čo budú v prípade neúspechu robiť. Predsa len, každá špecifikácia výbavy autobusu je odlišná, každé mesto požaduje niečo iné a tak predať trojročný autobus nie je taká sranda, ako predať trojročné auto.

A to si týmto nechcem zastávať SADku, ale tá musí plniť to, k čomu je zmluvne zaviazaná mestom. A keď si mesto povie, že sa budú generálkovať vraky, tak ich SADka bude generálkovať. Je to jednoduché.

Celé toto predĺženie zmluvy bolo podľa mňa jedno veľké fiasko, ale bohužiaľ je to tak ako to je.
Reply on: mathre #12033:
Je to ako píšeš, na jednej strane je SADka rada, že to dostala na 5 rokov, na stranu druhú, mesto zanedbalo obnovu vozového parku. SADka sama odseba neprišla s tým, že to je nevyhnutné, potom tu boli šašky s #22 a jeho (ne)výhodami a výsledok? Drahé opravy za cenu modernejšej jazdenky a žiadna vízia...
Reply on: mathre #12033:
Pravdupovediac, ja neviem pochopiť to zmýšľanie, že nemám zaistený válov na dobu životnosti, tak radšej nepohnem prstom... Z akého dôvodu má byť trojročný autobus nepredajný? Veď Trenčín nie je jediná MHD vo vesmíre, ak by sa im to aj nepodarilo posunúť v rámci SIRS, stále sa to dá pri troške snahy dobre predať...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.