Prešov bude mať po rokoch nový dokument dopravného plánovania
Mestu Prešov bol schválený projekt o dopravnom plánovaní s názvom Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov. Tento tzv. Masterplan je komplexný dokument dopravného plánovania vrátane cestných stavieb, modernizácie či rozvoja mestskej hromadnej dopravy i všetkých ďalších druhov dopravy v Prešove vrátane vzťahov v rámci regiónu Šariš.
Strategický dokument, ktorý umožní čerpanie eurofondov pre oblasť dopravy bol podporený v objeme 794 819,51 eur. Spoluúčasť mesta na schválenom projekte je 38 740,98 eur. Predpokladaný čas realizácie je od marca 2018 do mája 2018.
„Prešov bude mať takmer po dvadsiatich rokoch významný dokument, vďaka ktorému budeme môcť prostredníctvom fondov zlepšiť mestskú infraštruktúru, budovať ďalšie cyklochodníky, riešiť pešiu, železničnú i kombinovanú dopravu, riešiť statickú dopravu, modernizáciu existujúcich, rozširovanie a budovanie nových trolejových vedení, modernizáciu depa, nákup trolejbusov, budovanie buspruhov a podobne.“ vysvetlila primátorka Andrea Turčanová.
Primátorka zároveň doplnila, že Prešov doteraz nemal spracovaný komplexný dopravný dokument pre oblasť dopravy, ktorý je základným predpokladom pre získanie eurofondov. Za podobný dokument možno považovať Generel dopravy, ktorý bol spracovaný v roku 1998, avšak jeho platnosť skončila už v roku 2008.
Stratégia rozvoja dá realný pohľad na dopravné toky, popíše a analyzuje stav verejnej dopravy a ukáže jej pozitíva a negatíva v jednotlivých druhoch. Radnica bude následne vedieť spôsoby, akými rozvíjať autobusovú a trolejbusovú dopravu, ale dokument zároveň ukáže aj možnosti smerovania železničnej, či nemotorovej dopravy.
Davidoshmhd
V Prešove sú počas špičiek napäté obehy a využíva sa mnoho prejazdov medzi linkami. Týmto ti zároveň odpovedám aj na otázku, odkiaľ sa ťahajú autobusy. Napríklad spoj 17ky o 6:00 vykrýva turnus, ktorý príde z linky 34. Následne sa zo Širpa presúva na Sibírsku, odkiaľ vykonáva o 6:40 linku 32, z nej prejazduje na linku 16, z nej na školský spoj Veľká Šariš - Sídlisko III a následne vykoná ďalšiu jazdu na linke 17 (7:30 zo Sídliska III).
Odvoz zo Širpa je naukladaný na dlhšiu dobu po menej cestujúcich, tým pádom nie je potrebných toľko spojov linky.
L20: ak budeš na vozíčku, prípadne pôjdeš opretý o dve barly, nech sa páči, prejdi sa. Seniori ju využívajú na doprave k nemocnici a späť.
L30: sobotňajší spoj 5:34 zo Železničnej stanice - radšej by som ho videl ísť z opačnej strany, no je to pokračovanie spoja linky N2, ktorá vychádza zo zastávky Pod Šalgovíkom o 5:20. Končí na Budovateľskej a odtiaľ mieri do Širpa ako sedmička - v podstate jazda do vozovne, ktorú majú možnosť využiť cestujúci.
L35: jej prioritou je rýchle spojenie Švábov, Sekčova a Nemocnice. Ale nikdy som jej trasovaniu nerozumel, takže to nechcem rozvádzať.
L37: videl by si lepšie, ak by to boli neverejné spoje iba pre zamestnancov Hinrichsu?
L43: táto linka vznikla na základe zrušenia trolejbusových liniek 6 a 9. Má za úlohu prepojenie S3, Sabinovskej a nemocnice. Medzitým sa ale na Bajkalskú presmerovala 5-ka, takže z pôvodnej 43-ky zostalo iba torzo. Prikladám oznam z roku 2001, keď vznikla (hehe, už by to chcelo konečne začať skenovať...). https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12919727_10207667399300885_8802840433853799571_n.jpg?oh=a561bf7d5073fde4f09b85c69e93fa8e&oe=58D91A1E
L48: obsluhuje úplne inú oblasť, než 32-ka. No a prikladám graf, kde nastupuje a vystupuje koľko cestujúcich. https://drive.google.com/file/d/0B5SHkxEK4LlEbzIxSzFBOFlOS2c/view
Trolejbus na Delňu je hlúposť a všetci to vieme, snáď okrem 1-2 ľudí v Dopravnom podniku. Tým by to mal jasne vysvetliť Masterplan.
Nech sa páči, nech sa linky rušia, ale nech sa to prekope celé od základov. Kostra MHD je určená - sú ňou trolejbusy. Viac do najbližších dvadsať rokov nám určí Masterplan.